Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Spjaerten » 22. mar 2019, 13:50

Jeg savner til tider mit badeværelse med terrazzo. Synes det var fedt
0
Tryk på * :slem:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Sof » 22. mar 2019, 13:59

Kunne ikke lige se om der var spurgt/svaret på det allerede, men er der andet belysning en den lodrette lampe tæt ved døren?

Jeg ville hverken male fliser eller gulv, synes begge er fine. Kunne godt finde på at male væg og muligvis også loft, se fx @thusthefuss på Instagram, hun har malet gult loft på hendes badeværelse.

Ville sætte nogle lysestager og måske duftpinde i den lille karm ved vinduet, skifte forhæng så det passede til nogle nye håndklæder, lækre produkter, eller noget som kommer i fin emballage i hvert fald, generelt. Tror egentlig ikke der skal så meget til. En fin måtte/tæppe foran vasken kunne måske også være god.

Evt noget plante der hænger, hvis der ikke er så mange steder der kan stå noget ugeneret.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Sof » 22. mar 2019, 14:00

Vi er også mega meget til terrazzo og kigger næsten kun på det til det badeværelse vi skal til at lave. Man kan virkelig få meget pænt :D
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf achillaxedprune » 22. mar 2019, 14:01

Terrazzo er fint - det synes jeg ville være synd at male over.

Har I overvejet at fjerne badekaret, hvis I alligevel ikke bruger det? Det er spild af plads og rum, hvis det bare står og fylder. Det vil give mulighed for at skabe noget hygge og opbevaringplads.

Vi har også et lille gæstebadeværelse, hvor vi har sat en smal reol-stige-agtig-ting fra IKEA op. På den står forskellige ting, f.eks. kurv til toiletruller, den store lokumsbog ( :-D ), kunstige planter, håndklæder og lidt forskelligt dims a la creme og sådan.
Lidt som her:
Billede
Billede

Hvis det fylder for meget, så kunne en stige måske være bedre? Der kunne hænge ekstra håndklæder, en urtepotte med plante, et magasin eller andet, du synes er hyggeligt:
Billede
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Neverkont » 22. mar 2019, 15:01

Jeg har ikke læst hele tråden (den er blevet meget lang på meget kort tid :D ).

Jeg har før boet med et badeværelse der ligner dit rigtig meget (pt har jeg et der er lidt smallere, men har ikke gjort så meget ved dette, fordi vi venter på en større renovering).
Jeg har altid haft malet væggene over fliserne i en varm/blød/cremet pink, haft badeforhæng med mønster og kulør på, bademåtter og håndklæder i matchende farve.
Da jeg ville gøre det i mit første lille badeværelse var der flere der spåede, at jeg ville fortryde den pink farve, men jeg elskede det så meget, at mit næste badeværelse blev malet i samme farve, og det bliver mit nuværende også når hele lejligheden er blevet renoveret. :D

Dengang boede jeg i samme opgang som mine forældre, deres badeværelse blev malet lille, ca. som her: https://kontorprestige.dk/oracal-631mat ... x-12m.html Det var også pænt.

Min mors nuværende badeværelse har ca. denne farve: https://maggies.dk/kategorier/144-blaa/ ... cm-12-stk/

Hold øje med badeforhæng i bl.a. Lidl, de har af og til nogen med lidt kulør på. Mit nuværende er med blomster, fra H&M.

I turkis kunne det f.eks. være dette: https://www.ellos.dk/ellos-home/badefor ... 1037808-01 eller dette: https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00339181/
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Lys » 22. mar 2019, 17:30

I dagens afsnit af Skattejægerne på DR1 er der en indretningsarkitekt, der indretter et badeværelse, der i stil minder meget om jeres. Samme fliser, badekar og terrazzogulv.

Hun maler alle vægge sådan en aqua blå/grøn og pynter med messingnips og flasker i rosa glas. Og så har hun et tip med at hænge et hvidt plasticbadeforhæng inderst og så et stofgardin/forhæng udenpå badekarret. Det ser ret fint ud - og resultatet i hele rummet er ret godt.

Du kan finde programmet på DRTV. Du er dog nødt til at se det hele (eller springe frem til slutningen), for indretningsopgaven er delt ud i 3-4 bidder henover programmet.
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Chachacha » 22. mar 2019, 17:46

I kunne også gøre det mere industrielt og embrace det sorte som her fx. Så et sejt nyt spejl, håndklædekrog og en lampe + lidt tilbehør.

Personligt ville jeg undgå gulvtæpper helt.

AE7540D1-970A-4846-97FF-EE9D7A303F9E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26582

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Santa » 22. mar 2019, 18:59

Jeg synes at terrazzogulvet passer flot til stilen og de hvide fliser.
Jeg ville få det slebet op (professionelt), og så måske male eller tapetsere den del af væggen, som ikke har fliser. Gerne noget lidt vildt, da det ikke er et rum man er længe i, men som mangler Wow-faktor.
Ud fra vægfarve/tapet ville jeg så fylde op med lækre håndklæder, måtte, badeforhæng, planter (fx hængeplanter) og fine toiletsager som sæbe etc.
Og så kunne jeg osse klemme et par gode billeder ind.
Men jeg er osse maksimalist og går ikke af vejen for et vildt print eller to.
Senest rettet af Santa 22. mar 2019, 19:29, rettet i alt 1 gang.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf JoyNips » 22. mar 2019, 19:00

Det største problem er imo belysningen.
Dernæst toiletsæde, spejl og bruseforhæng.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Annione » 22. mar 2019, 19:16

Jeg ville male væggene over fliserne og karmen om vindues i en lækkert grøn farve. Købe matchende badeforhæng, håndklæder og en lille måtte.

En planteplanet kan din mand måske godt leve med, når den hænger helt henne ved vinduet?
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. mar 2019, 20:47

man kan også give de mange hvide fliser lidt liv med flise-stickers :)
https://www.styletiles.dk/flise-sticker ... h2EALw_wcB

søstrene grene har vist også p.t. nogle stickers til fliser
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Misantropen » 23. mar 2019, 02:02

Jeg har lidt mistet overblikket over hvilke forslag der er kommet og svaret på, men jeg har samlet nogle ideer så tilgiv mig hvis jeg nævner noget du har afvist.

Jeg ville gå efter et varmt og enkelt udseende, uden det bliver for opsat, pyntet eller rustikt(med forbehold for resten af huset og jeres stil)

Men afhængig af lysindfaldet:
- Male vægge isblå eller en lys blågrøn/blågrå. Fliser og fugerne bibeholdes.
- Male fliserne en støvet grøn(Måske lidt tricky pga. fugerne) Vægge holdes hvide.
- Male fliser og fuger hvide, i en glans der hverken er for mat eller skinnende. Væggene over fliserne males i en mørk jordfarve(Fx okker hvis I er friske :D)

Gulvet vil jeg bibeholde. Spejlets størrelse vil jeg heller ikke ændre på, men give spejlet en smal træramme. Hvis der er behov for opbevaring af småting ved spejlet vil jeg sætte en lille hylde op under, evt. anskaffe et spejl med en integreret hylde eller sætte hylden op ved siden af spejlet.

Badeforhænget vil jeg holde lyst og mat. Evt. med et enkelt og diskret mønster. Ringene til forhænget vil jeg skifte til nogle gennemsigtige.

Hvor meget har I brug for at kunne opbevare der nu det er et gæstebadeværelse? Altså bortset fra håndsæbe, toiletpapir og håndklæder. Hvis I tager bad derude kan I fx opbevare shampoo m.m. på en hylde over badekarret.

Har I brug for opbevaringsplads vil jeg hænge et klassisk snedkerlavet og naturfarvet skab under vasken. Alternativt sætte et skab med 20-30 cm høje ben i stedet. Vasken synes jeg er fin så den vil jeg kun skifte hvis størrelsen bliver et problem ift. skabet eller dens udformning er træls.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf IrmaPigen » 23. mar 2019, 08:18

Misantropen skrev:Jeg har lidt mistet overblikket over hvilke forslag der er kommet og svaret på, men jeg har samlet nogle ideer så tilgiv mig hvis jeg nævner noget du har afvist.

Jeg ville gå efter et varmt og enkelt udseende, uden det bliver for opsat, pyntet eller rustikt(med forbehold for resten af huset og jeres stil)

Men afhængig af lysindfaldet:
- Male vægge isblå eller en lys blågrøn/blågrå. Fliser og fugerne bibeholdes.
- Male fliserne en støvet grøn(Måske lidt tricky pga. fugerne) Vægge holdes hvide.
- Male fliser og fuger hvide, i en glans der hverken er for mat eller skinnende. Væggene over fliserne males i en mørk jordfarve(Fx okker hvis I er friske :D)

Gulvet vil jeg bibeholde. Spejlets størrelse vil jeg heller ikke ændre på, men give spejlet en smal træramme. Hvis der er behov for opbevaring af småting ved spejlet vil jeg sætte en lille hylde op under, evt. anskaffe et spejl med en integreret hylde eller sætte hylden op ved siden af spejlet.

Badeforhænget vil jeg holde lyst og mat. Evt. med et enkelt og diskret mønster. Ringene til forhænget vil jeg skifte til nogle gennemsigtige.

Hvor meget har I brug for at kunne opbevare der nu det er et gæstebadeværelse? Altså bortset fra håndsæbe, toiletpapir og håndklæder. Hvis I tager bad derude kan I fx opbevare shampoo m.m. på en hylde over badekarret.

Har I brug for opbevaringsplads vil jeg hænge et klassisk snedkerlavet og naturfarvet skab under vasken. Alternativt sætte et skab med 20-30 cm høje ben i stedet. Vasken synes jeg er fin så den vil jeg kun skifte hvis størrelsen bliver et problem ift. skabet eller dens udformning er træls.


TS skriver, der er nye fliser.

Så mit gæt er, at TS ikke lige umiddelbart har lyst til at male de nye fliser over.

De malede flisebadeværelser jeg har set (i min tid som ejendomsmægler), forbliver også sjældent kønne ret længe af gangen, fordi det er et ret fugtbelastet område.

MPs ide med stickers er til gengæld fantastisk, synes jeg.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf thomassneum » 23. mar 2019, 09:12

Ned med nogen fliser - og mal noget væg med varm farve.
Vægbelysning/spot frem for loftlys alene.
Måske et billede i ramme...måske spejl i ramme.
Ned med badeforhæng og op med glasskærm.
Opsætning hylde med rullede bløde håndklæder.
Måske et duftlys.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Misantropen » 23. mar 2019, 13:53

IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:Jeg har lidt mistet overblikket over hvilke forslag der er kommet og svaret på, men jeg har samlet nogle ideer så tilgiv mig hvis jeg nævner noget du har afvist.

Jeg ville gå efter et varmt og enkelt udseende, uden det bliver for opsat, pyntet eller rustikt(med forbehold for resten af huset og jeres stil)

Men afhængig af lysindfaldet:
- Male vægge isblå eller en lys blågrøn/blågrå. Fliser og fugerne bibeholdes.
- Male fliserne en støvet grøn(Måske lidt tricky pga. fugerne) Vægge holdes hvide.
- Male fliser og fuger hvide, i en glans der hverken er for mat eller skinnende. Væggene over fliserne males i en mørk jordfarve(Fx okker hvis I er friske :D)

Gulvet vil jeg bibeholde. Spejlets størrelse vil jeg heller ikke ændre på, men give spejlet en smal træramme. Hvis der er behov for opbevaring af småting ved spejlet vil jeg sætte en lille hylde op under, evt. anskaffe et spejl med en integreret hylde eller sætte hylden op ved siden af spejlet.

Badeforhænget vil jeg holde lyst og mat. Evt. med et enkelt og diskret mønster. Ringene til forhænget vil jeg skifte til nogle gennemsigtige.

Hvor meget har I brug for at kunne opbevare der nu det er et gæstebadeværelse? Altså bortset fra håndsæbe, toiletpapir og håndklæder. Hvis I tager bad derude kan I fx opbevare shampoo m.m. på en hylde over badekarret.

Har I brug for opbevaringsplads vil jeg hænge et klassisk snedkerlavet og naturfarvet skab under vasken. Alternativt sætte et skab med 20-30 cm høje ben i stedet. Vasken synes jeg er fin så den vil jeg kun skifte hvis størrelsen bliver et problem ift. skabet eller dens udformning er træls.


TS skriver, der er nye fliser.

Så mit gæt er, at TS ikke lige umiddelbart har lyst til at male de nye fliser over.

De malede flisebadeværelser jeg har set (i min tid som ejendomsmægler), forbliver også sjældent kønne ret længe af gangen, fordi det er et ret fugtbelastet område.

MPs ide med stickers er til gengæld fantastisk, synes jeg.

Jeg har skrevet nogle forslag til hvad jeg synes vil kunne gøre det hyggeligere. Bryder Ata sig ikke om dem er jeg sikker på hun nok selv skal sige det.
2

Tilbage til "Bolig"