Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:44

NU MED FØR- OG EFTERBILLEDER! :D

Vi har et gæstebadeværelse og jeg synes simpelthen ikke, at der er spor hyggeligt. Omvendt er der nye fliser, ny håndvask og nyt toilet, så det virker lidt som spild at gå i gang med en større renovering. Gulvet er gammelt terrazzo-gulv fra 50erne, som jeg i øvrigt hader, men det er nok også lidt meget at begynde at skifte det ud.

Har I nogle forslag til, hvad man kan gøre, for at gøre det mere hyggeligt?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Ata 8. apr 2021, 10:30, rettet i alt 5 gange.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:45

Argh, hvordan vender jeg billederne?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf TinaW » 22. mar 2019, 09:46

Er der mulighed for en hylde eller to, hvor der kunne står noget planteværk?
Jeg ville nok få noget farve ind på en eller anden måde, det er meget sort/hvidt og en smule klinisk i udtrykket.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:48

TinaW skrev:Er der mulighed for en hylde eller to, hvor der kunne står noget planteværk?
Jeg ville nok få noget farve ind på en eller anden måde, det er meget sort/hvidt og en smule klinisk i udtrykket.

Altså, det er ret smalt, så det skulle være en meget, meget smal hylde overfor toilettet.

Og ja, det er nemlig MEGET klinisk. Dem, der boede der før os, havde KUN ting i sort, hvid, grå og træfarvet!
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf TinaW » 22. mar 2019, 09:49

Ata skrev:
TinaW skrev:Er der mulighed for en hylde eller to, hvor der kunne står noget planteværk?
Jeg ville nok få noget farve ind på en eller anden måde, det er meget sort/hvidt og en smule klinisk i udtrykket.

Altså, det er ret smalt, så det skulle være en meget, meget smal hylde overfor toilettet.

Og ja, det er nemlig MEGET klinisk. Dem, der boede der før os, havde KUN ting i sort, hvid, grå og træfarvet!


Et nyt bruseforhæng med nogle glade farver og så farvede håndklæder kunne gøre en del alene, tror jeg.
Måske en mini plante (evt. kunstig) på håndvasken.
Senest rettet af TinaW 22. mar 2019, 09:50, rettet i alt 2 gange.
9
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 780
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1183

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Brutus » 22. mar 2019, 09:49

Tæppe eller bløde måtter på gulvet i lidt friske farver.
4
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:51

TinaW skrev:Er der mulighed for en hylde eller to, hvor der kunne står noget planteværk?
Jeg ville nok få noget farve ind på en eller anden måde, det er meget sort/hvidt og en smule klinisk i udtrykket.

Har sat et billede ind nu, hvor man kan se den sidste væg. Der er jo ret smalt...
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf IrmaPigen » 22. mar 2019, 09:52

Jeg ville male terazzogulvet. Det skal først have noget syre, tørre og så skal det males med en betonmaling (epoxy maling) . Man kan selv gøre det. Det lugter et dage, så det kræver lukket dør og god udluftning.

Jeg ville nok vælge en smuk olivengrøn farve, dyb lilla, en varm nougat eller noget andet, der kan blødgøre rummets udseende lidt op.

Så ville jeg købe et nyt badeforhæng, det matcher til gulv farven.

En måtte bløder også altid lidt op. Jeg ville købe den sort, så den passer til toiletsædet, som jeg sådan set rigtig godt kan lide i farven sort.

Planter, det er der altså også plads til. I gulv potter.
Senest rettet af IrmaPigen 22. mar 2019, 10:12, rettet i alt 3 gange.
3
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:52

Hvad tænker I om at male væggen foroven en farve? Ville det hjælpe eller bare gøre det værre?
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Stitch » 22. mar 2019, 09:53

En hylde under spejlet med en lille sukulent, lækker håndcreme og et bloklys.

Evt. En plante hængende fra loftet?
4
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:54

TinaW skrev:
Ata skrev:
TinaW skrev:Er der mulighed for en hylde eller to, hvor der kunne står noget planteværk?
Jeg ville nok få noget farve ind på en eller anden måde, det er meget sort/hvidt og en smule klinisk i udtrykket.

Altså, det er ret smalt, så det skulle være en meget, meget smal hylde overfor toilettet.

Og ja, det er nemlig MEGET klinisk. Dem, der boede der før os, havde KUN ting i sort, hvid, grå og træfarvet!


Et nyt bruseforhæng med nogle glade farver og så farvede håndklæder kunne gøre en del alene, tror jeg.
Måske en mini plante (evt. kunstig) på håndvasken.

Ja, måske et bruseforhæng med lidt mønster og så en bademåtte og nogle håndklæder i en nogenlunde matchende farve? :gruble:
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf TinaW » 22. mar 2019, 09:54

Ata skrev:
TinaW skrev:
Ata skrev:
TinaW skrev:Er der mulighed for en hylde eller to, hvor der kunne står noget planteværk?
Jeg ville nok få noget farve ind på en eller anden måde, det er meget sort/hvidt og en smule klinisk i udtrykket.

Altså, det er ret smalt, så det skulle være en meget, meget smal hylde overfor toilettet.

Og ja, det er nemlig MEGET klinisk. Dem, der boede der før os, havde KUN ting i sort, hvid, grå og træfarvet!


Et nyt bruseforhæng med nogle glade farver og så farvede håndklæder kunne gøre en del alene, tror jeg.
Måske en mini plante (evt. kunstig) på håndvasken.

Ja, måske et bruseforhæng med lidt mønster og så en bademåtte og nogle håndklæder i en nogenlunde matchende farve? :gruble:


Ja.
Det tror jeg ville ændre helhedsindtrykket meget.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:55

Efter en hurtig googling kan jeg konstatere, at der må være et uopdyrket marked for badeforhæng med PÆNT mønster. :rulle:
6
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 22. mar 2019, 09:56

IrmaPigen skrev:Jeg ville male terazzogulvet. Det skal først have noget syre, tørre og så skal det males med en betonmaling. Man kan selv gøre det. Det lugter et dage, så det kræver lukket dør og god udluftning.

Jeg ville nok vælge en smuk olivengrøn farve, dyb lilla, en varm nougat eller noget andet, der kan blødgøre rummets udseende lidt op.

Så ville jeg købe et nyt badeforhæng, det matcher til gulv farven.

En måtte bløder også altid lidt op. Jeg ville købe den sort, så den passer til toiletsædet, som jeg sådan set rigtig godt kan lide i farven sort.

Planter, det er der altså også plads til. I gulv potter.

Min mand hader planter. Han synes dem i stuen er rigeligt, så det går nok ikke.

Tror du virkelig, at et malet gulv bliver pænt? Bliver det ikke bare endnu mere koldt?
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Lys » 22. mar 2019, 09:57

Hvis gulvet er lidt træt, kan det vist slibes og behandles.

Jeg ville nok lægge en måtte på gulvet og prioritere håndklæder og badeforhæng i god kvalitet i matchende farve. Måske noget grågrønt?

Og så ville jeg finde nogle hængende urtepotter af en art, som kunne hænge med et par grønne planter i et hjørne - måske ved vasken eller over badekarret. Alt efter hvor ofte I bruger det.
3

Tilbage til "Bolig"