Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 5. jan 2016, 20:47

Så fik jeg bestilt det fine fototapet fra eBay (min første handel. Jeg er stolt!) ... Jeg tror det bliver SÅ fint i mit soveværelse - det bliver ihf ikke til at overse, det fylder ca 330x240 :lol:

image.jpeg
15
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25600

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. jan 2016, 20:59

Daine skrev:
Hmm, damn. Her betyder det, at loftet på det nærmeste skal males først med shellak så, så mange knaster er der. Og vi snakker ca. 45 kvm loft, det bliver palledyrt. Det er lige før jeg overvejer at få en maler indover alligevel.


Har ikke rigtig erfaring med knaster og maling.
Men tænker at det da ville være en god ide at spørge et par malere om et tilbud! - også for at se om det vitterligt er tiden værd at gøre det selv!!

Der findes div. sider hvor man kan søge håndværkertilbud, og så er der en 3-4-5 stykker der byder ind med en pris, du skal blot beskrive opgaven.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 5. jan 2016, 21:11

DD_81 skrev:
Daine skrev:
Hmm, damn. Her betyder det, at loftet på det nærmeste skal males først med shellak så, så mange knaster er der. Og vi snakker ca. 45 kvm loft, det bliver palledyrt. Det er lige før jeg overvejer at få en maler indover alligevel.


Har ikke rigtig erfaring med knaster og maling.
Men tænker at det da ville være en god ide at spørge et par malere om et tilbud! - også for at se om det vitterligt er tiden værd at gøre det selv!!

Der findes div. sider hvor man kan søge håndværkertilbud, og så er der en 3-4-5 stykker der byder ind med en pris, du skal blot beskrive opgaven.


Det tror jeg nok også jeg prøver, vi har en fire-fem lokale malerfirmaer jeg kan prøve at ringe til. Mine forældre fik malet deres træloft i sommers og det var ikke vanvittigt dyrt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Badesandalen » 6. jan 2016, 00:44

Daine skrev:Så fik jeg bestilt det fine fototapet fra eBay (min første handel. Jeg er stolt!) ... Jeg tror det bliver SÅ fint i mit soveværelse - det bliver ihf ikke til at overse, det fylder ca 330x240 :lol:

image.jpeg


Tillykke! :D Jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at se ud. Jeg er i det hele taget ret spændt over din tråd, det er så hyggeligt at følge med i. :blomst:
2
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 6. jan 2016, 05:57

Daine skrev:
Thestral skrev:
Daine skrev:Vi kæmper lidt med at få styr på loftsmalingen og vi har fået lidt forskellige råd, det hjælper jo heller ikke på det!

Er der nogen der har erfaring med at male knastfyldt fyrretræsloft? Et sted fik vi at vide vi SKULLE duppe knasterne med shellak, før vi spærregrundede loftet 2 gange, og så skulle det males efterfølgende med alm. loftsmaling.
Der er virkelig mange knaster (som ikke længere afgiver harpiks, loftet er 30 år gammelt), så et andet sted fik vi at vide, at 2x spærregrundede var nok. Det er forvirrende, specielt fordi nogen typer spærregrunder også virker som slutmaling.

Argh!!

Hvem er gode at snakke med, hvem VED noget?
Vi malede et træloft i vores køkken sidste år uden at give shellak først. 2 gange spærregrunder og en gang maling og alligevel skinner knasterne igennem. Nu har vi så fået noget at male loftet med en enkelt gang og så skal det have maling igen men det betyder at lamper og lister skal ned og skabene skal dækkes af hvilket tog pusten lidt fra os. Der var ikke skabe oppe første gang vi malede. Jeg hepper klart på shellak først, bare for at være på den sikre side. Vores loft var godt 20 år gammelt. Al maling og lak har været købt ved en rigtig maler, der mente at knasterne var færdige efter de 20 år. Det var så ikke tilfældet her.


Hmm, damn. Her betyder det, at loftet på det nærmeste skal males først med shellak så, så mange knaster er der. Og vi snakker ca. 45 kvm loft, det bliver palledyrt. Det er lige før jeg overvejer at få en maler indover alligevel.

Prøv at undersøge hvad det vil koste at få skruet gips på og så malet det istedet.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 6. jan 2016, 05:58

Generalen skrev:Nu ved jeg ikke hvor hurtigt det ses hvis harpiks går gemmen maling, fra et træloft?
Men hvis det normalt sker ret hurtigt, kunne du overveje at prøve et rum uden shellak først.
Går det godt, så male i hele huset uden shellak og hvis ikke, så bruge shellak. Ved så ikke om man kan fixe et allerede malet loft med shellak bagefter, men det må en farvehandler vide.
Jeg kender godt det med mørke trælofter. Det har jeg også. Tog et rum med at ludbehandle det. Det ser det ikke ud til knasterne er gået gennem efter flere år, men var ikke tilfreds med resultatet generelt, da lud er svær at få lagt helt ens på, så de øvrige rum fik ikke lud. De står stadigvæk mørke, men ville helt sikkert pynte med lidt lys maling :D
Kan se andre var hurtigere til at foreslå et testlokale ;)
Ved os gik der 4-6 måneder
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 6. jan 2016, 06:39

Thestral skrev:
Daine skrev:
Thestral skrev:
Daine skrev:Vi kæmper lidt med at få styr på loftsmalingen og vi har fået lidt forskellige råd, det hjælper jo heller ikke på det!

Er der nogen der har erfaring med at male knastfyldt fyrretræsloft? Et sted fik vi at vide vi SKULLE duppe knasterne med shellak, før vi spærregrundede loftet 2 gange, og så skulle det males efterfølgende med alm. loftsmaling.
Der er virkelig mange knaster (som ikke længere afgiver harpiks, loftet er 30 år gammelt), så et andet sted fik vi at vide, at 2x spærregrundede var nok. Det er forvirrende, specielt fordi nogen typer spærregrunder også virker som slutmaling.

Argh!!

Hvem er gode at snakke med, hvem VED noget?
Vi malede et træloft i vores køkken sidste år uden at give shellak først. 2 gange spærregrunder og en gang maling og alligevel skinner knasterne igennem. Nu har vi så fået noget at male loftet med en enkelt gang og så skal det have maling igen men det betyder at lamper og lister skal ned og skabene skal dækkes af hvilket tog pusten lidt fra os. Der var ikke skabe oppe første gang vi malede. Jeg hepper klart på shellak først, bare for at være på den sikre side. Vores loft var godt 20 år gammelt. Al maling og lak har været købt ved en rigtig maler, der mente at knasterne var færdige efter de 20 år. Det var så ikke tilfældet her.


Hmm, damn. Her betyder det, at loftet på det nærmeste skal males først med shellak så, så mange knaster er der. Og vi snakker ca. 45 kvm loft, det bliver palledyrt. Det er lige før jeg overvejer at få en maler indover alligevel.

Prøv at undersøge hvad det vil koste at få skruet gips på og så malet det istedet.


Jeg er ikke så vild med "flade" lofter, så det bliver kun som en absolut sidste løsning. Jeg kan lide fyrretræsloftet der er sat op, det er bare lige alt det her med at få det (ordenligt) malet.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 6. jan 2016, 06:40

Badesandalen skrev:
Daine skrev:Så fik jeg bestilt det fine fototapet fra eBay (min første handel. Jeg er stolt!) ... Jeg tror det bliver SÅ fint i mit soveværelse - det bliver ihf ikke til at overse, det fylder ca 330x240 :lol:

image.jpeg


Tillykke! :D Jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at se ud. Jeg er i det hele taget ret spændt over din tråd, det er så hyggeligt at følge med i. :blomst:


Tak skal du have, hvor er det dejligt at høre :lun:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 6. jan 2016, 07:35

Daine skrev:
Thestral skrev:
Daine skrev:
Thestral skrev:
Daine skrev:Vi kæmper lidt med at få styr på loftsmalingen og vi har fået lidt forskellige råd, det hjælper jo heller ikke på det!

Er der nogen der har erfaring med at male knastfyldt fyrretræsloft? Et sted fik vi at vide vi SKULLE duppe knasterne med shellak, før vi spærregrundede loftet 2 gange, og så skulle det males efterfølgende med alm. loftsmaling.
Der er virkelig mange knaster (som ikke længere afgiver harpiks, loftet er 30 år gammelt), så et andet sted fik vi at vide, at 2x spærregrundede var nok. Det er forvirrende, specielt fordi nogen typer spærregrunder også virker som slutmaling.

Argh!!

Hvem er gode at snakke med, hvem VED noget?
Vi malede et træloft i vores køkken sidste år uden at give shellak først. 2 gange spærregrunder og en gang maling og alligevel skinner knasterne igennem. Nu har vi så fået noget at male loftet med en enkelt gang og så skal det have maling igen men det betyder at lamper og lister skal ned og skabene skal dækkes af hvilket tog pusten lidt fra os. Der var ikke skabe oppe første gang vi malede. Jeg hepper klart på shellak først, bare for at være på den sikre side. Vores loft var godt 20 år gammelt. Al maling og lak har været købt ved en rigtig maler, der mente at knasterne var færdige efter de 20 år. Det var så ikke tilfældet her.


Hmm, damn. Her betyder det, at loftet på det nærmeste skal males først med shellak så, så mange knaster er der. Og vi snakker ca. 45 kvm loft, det bliver palledyrt. Det er lige før jeg overvejer at få en maler indover alligevel.

Prøv at undersøge hvad det vil koste at få skruet gips på og så malet det istedet.


Jeg er ikke så vild med "flade" lofter, så det bliver kun som en absolut sidste løsning. Jeg kan lide fyrretræsloftet der er sat op, det er bare lige alt det her med at få det (ordenligt) malet.
Måske det er billigere at sætte et formalet nyt træloft op?? :gruble:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 6. jan 2016, 11:26

Dét tror jeg ikke det er, trælofter er ikke helt billige. Jeg må lægge hovedet i blød sammen med mit normalt alvidende orakel (min far) og så må vi lige se hvad vi gør.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Daines boligtråd

Indlægaf didas » 6. jan 2016, 11:56

Daine skrev:Dét tror jeg ikke det er, trælofter er ikke helt billige. Jeg må lægge hovedet i blød sammen med mit normalt alvidende orakel (min far) og så må vi lige se hvad vi gør.


Der sker jo i hvert fald ikke noget ved at indhente tilbud hos nogle forskellige malere og sammenholde det med køb af maling osv. og besværet ved at gøre det selv. Tænker at et tilbud må være gratis og hvis de skal have penge for at komme ud at kigge på det, ville jeg vælge dem fra med det samme :)
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 6. jan 2016, 20:09

Jeg er i krise!!! Bogkrise, faktisk.

Jeg skal jo have et fint bibliotek ... Men jeg kan kun få plads til én ekstra reol :whine: Det er jo ikke nok! Jeg har 3x80 cm og 2x60 cm reoler og jeg kan kun få plads til en 80'er mere. Jeg har ca 1000 bøger pt, der skal mases ind og havde nok regnet med mindst 2 reoler mere.

Mere tænkeboks.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Krølle » 6. jan 2016, 20:16

^
Plantegning? Så kan vi komme med sikkert håbløse forslag :savl: :D
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Flora » 6. jan 2016, 20:23

Daine skrev:Jeg er i krise!!! Bogkrise, faktisk.

Jeg skal jo have et fint bibliotek ... Men jeg kan kun få plads til én ekstra reol :whine: Det er jo ikke nok! Jeg har 3x80 cm og 2x60 cm reoler og jeg kan kun få plads til en 80'er mere. Jeg har ca 1000 bøger pt, der skal mases ind og havde nok regnet med mindst 2 reoler mere.

Mere tænkeboks.


Var det noget med der var indbyggede skabe? Kunne man eventuelt pille lågerne af dem og indrette dem som reoler?
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 6. jan 2016, 20:32

Plantegningen er hjemmelavet, da boligen er solgt udenom mægler. Men håber det går an :D
Kasserne imellem værelser er de indbyggede skabe, 3 vender ud mod soveværelset og 2 mod værelset (pilene).

image.jpeg


Jeg har ikke noget der minder om paint på min iPad, så det bliver håndtegninger I får.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"