Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Pandesteg » 6. mar 2016, 21:39

Daine skrev:
Flora skrev:Jeg begynder seriøst at overveje at anskaffe et fototapet til mit soveværelse. For dælen hvor ser det hyggeligt ud! :love:


Bare spring ud i det :D Det var rimelig nemt at sætte op (dog nemmest når man er to) og resultatet er bare fedt. Og der er mange muligheder - jeg overvejer stadig, om jeg ikke kan få plads til et Star Wars tapet et sted :lol:

Det ser virkelig fedt ud! Har du et link til eBay-sælgeren du købte fra?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 6. mar 2016, 22:34

Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Flora skrev:Jeg begynder seriøst at overveje at anskaffe et fototapet til mit soveværelse. For dælen hvor ser det hyggeligt ud! :love:


Bare spring ud i det :D Det var rimelig nemt at sætte op (dog nemmest når man er to) og resultatet er bare fedt. Og der er mange muligheder - jeg overvejer stadig, om jeg ikke kan få plads til et Star Wars tapet et sted :lol:

Det ser virkelig fedt ud! Har du et link til eBay-sælgeren du købte fra?


Jep, det kommer her: http://www.ebay.co.uk/usr/great-art*de? ... r_id%253D0
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Badesandalen » 7. mar 2016, 06:22

Hvor ser det godt ud, Daine! :lun:



Jeg tror da lige jeg vil ind og kigge også.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23349

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Mani » 7. mar 2016, 09:04

Daine skrev:Soveværelset er stort set færdigt - og i nat skal jeg sove i min seng for første gang i en uge :love:
Der mangler lige lidt småting, et sengebord, nye gardiner, nyt sengetæppe og en kommode. Men sengen er vigtigst!

image.jpeg
Årh mand - det er fint :dåne:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. mar 2016, 11:42

Jeg pakker ud og pakker ud (og vasker af, så mine hænder er helt ødelagte :rulle: ).

Nu er jeg dog kommet i et dilemma. Skal - skal ikke pakke ud? :genert:

image.jpeg




Altså, det skal pakkes ud på et tidspunkt og pakkes om, for noget af det skal på loftet. Men det kunne måske godt vente lidt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6468

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Stars » 8. mar 2016, 11:50

Jeg ville vente - om muligt til den sidste weekend i november eller deromkring.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Flora » 8. mar 2016, 11:56

Jeg ville nok bare smide alle julekasserne på loftet i første omgang og så fokusere på at få resten på plads. Så kan du jo sortere i julepyntet når det engang skal hænges op. Eller når alt andet er på plads, hvis du ikke vil vente helt til jul.
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Maoam » 8. mar 2016, 12:57

Dit nye hus er så fint. Jeg ville også vente med julepyntet.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 8. mar 2016, 14:26

Lad det vente lidt. Du har så meget andet at se til :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. mar 2016, 14:36

Problemet er, at det ikke er alt der kan tåle at komme på loftet (det er jo ikke isoleret, så der bliver temmelig koldt/varmt alt efter årstiden).

Men kunne jo stakke kasserne og så kigge på dem i påsken :gruble: Så er jeg færdig med alt andet og der er jo et par fridage. Ikke at det kommer til at tage mere end et par timer, men så bruger jeg ikke en aften på det.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 9. mar 2016, 20:46

Nu begynder det at tage form. Min far fik det sidste gulvtæppe lagt i dag, vaskemaskine og tørretumbler er koblet på og jeg har fået alle møbler og flyttekasser hjem, med undtagelse af bogkasserne. Jeg har fået pakket det meste ud og vasket alle nipstingene af. Det står lige nu i et hjørneskab arvet fra min farmor - det er proppet! Jeg har virkelig meget nips :lol:

Mit bibliotek er næsten færdigt. Altså når man ser bort fra de manglende bøger :lol: Jeg skal have købt en reol mere og så er der helt fyldt - jeg glæder mig til at få alle bøgerne op :lun:

image.jpeg
image.jpeg
11
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Flora » 9. mar 2016, 22:58

Det ser rigtig hyggeligt ud :)
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 10. mar 2016, 06:07

Ej hvor er det godt. Glæder mig til at se det når bøgerne er kommet i reolerne :love:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 10:21

Lidt flere billeder fra stuen. Jeg har absolut ingen god stil hvad angår boligindretning (og tøj...og ... men lad nu det ligge :lol: ), men jeg har det godt med møblerne omkring mig, selvom de absolut hverken passer sammen i farve, træsort eller stil. Og så har jeg som tidligere nævnt virkelig meget nips, som jeg dog har forsøgt at samle nogle få steder, i stedet for spredt ud over det hele som jeg tidligere har praktiseret.

Jeg mangler stadig at få billeder op. Det kommer til at tage lidt tid, jeg skal lige have en fornemmelse af, hvor de passer bedst ind. Jeg har en forvirret blanding af fotografier, malerier og indrammede broderier (jeg selv har broderet) og det er bestemt ikke alt der skal op i stuen. Derudover mangler der en bogreol i biblioteket og to bogreoler (med glaslåger) i stuen, der hvor billederne pt står op af væggen. Det skal jeg have bestilt fra IKEA når jeg kan få det til at passe med jeg er hjemme på leverancedagen.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 10:29

Flere billeder. Jeg har faktisk et glasskab mere med nips, men der hænger mellem to vinduer og bliver bare helt mørkt når jeg forsøger at tage billede af det :D Jeg er heller ikke helt færdig med at flytte rundt på møbler mv. Men det må komme lidt når inspirationen er der. Lige nu overvejer jeg, hvordan jeg kan udnytte gulvet bedre.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"