Fortæl mig vi ikke er helt på røven!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Fortæl mig vi ikke er helt på røven!

Indlægaf Sustentaculum » 21. okt 2020, 04:32

kartoffelpizza skrev:
Sustentaculum skrev:
kartoffelpizza skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Sustentaculum skrev:
lillebjoern skrev:Jeg hiver lige denne tråd op igen, da vi herhjemme også er ramt lidt af samme følelse (bortset fra bryllupdelen). Vi sidder i en 52m2 lejlighed og står og skal til at købe et hus på 170km2. Og så blev jeg helt nysgerrig på, hvordan det gik for jer? :) Købte I huset?


Vi købte huset, fik holdt et vidunderligt bryllup som planlagt, og har nærmest på datoen boet her i et år. Vi har fået sparet ca. 250.000 op, og har fået istandsat stueetagen og installeret ventilation i kælderen! Nåh ja, og venter nr. 3 om 2 måneder

Jeg vil sige at hvis jeg skulle gøre det om, så ville jeg have prioriteret at bruge kassekreditten til at ordne vægge i hele huset inden indflytning. Jeg er ved at få spat af de forfærdelige vægge på 1. Salen, men altså, vi sover der jo bare :fløjt: vi fik i øvrigt spisebord i bryllupsgave, og fik først købt stole til, ca. 9 mdr. Efter indflytning. Men altså. Jeg kunne ikke holde ud at låne flere penge på det tidspunkt, så vi ventede.

Nu taler vi om hvor vidt vi skal bruge 150.000 på istandsættelse af 1. Salen, eller betale ekstra af på banklånet. What to chose
.

I øvrigt var der ingen der krævede af os at pengene til udbetaling var deponeret og låst hos banken, de skulle bare overføres på dagen for overtagelse, og vi havde netop alle pengene 1. December :genert:

Glæd jer. Det er skønt!

Gør huset færdigt og nyd det! Pengene skal I nok få betalt. Så hellere betale lidt længere og være glade for et færdigt hus- særligt nu med et helt hold børn!

Enig.
Jeg har en kammerat, der engang sagde “vi er lidt på røven, hvis en af os mister vores erhvervsevne i morgen, men altså vi bruger pengene nu fremfor at være meget rige pensionister”. Det lever vi også efter.
Det er også relativt nemt når man som ham er læge og som mig sygeplejerske. Der er ret høj jobsikkerhed. Du er også læge så vidt jeg husker, TS?
Altså... det lån skal sgu nok blive betalt ud. Man har kun små børn en gang og det er rarest i rammer man får ro i bøtten af.


Mmh, ja, det er vi faktisk begge to. Så jobsikkerhed er der nok af! Det er bare svært at pakke den der "en opsparing er god, lån er dårligt" væk, når det har været mottoet nærmest hele livet :gris:

Ja bestemt. Men jeg føler mig ret overbevist om at du kan anse det for en investering i jeres livskvalitet nu fremfor om 30 år :lol: det ee i hvert fald vores taktik

Men jeg arbejder også med geriatri, og ser kun ældre mennesker, der fortæller at de ville ønske de havde turdet mere Og havde haft mere da de var unge. Måske det påvirker :lol:


Okay okay, vi gør det :D :D :D
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Fortæl mig vi ikke er helt på røven!

Indlægaf MrsHyacinth » 21. okt 2020, 13:47

^

Skidegodt!

Nu har jeg så også lidt tvunget mig selv til at gennemføre køkkenprojektet herhjemme - practice what you preach og alt det jazz :lol: :genert:
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Fortæl mig vi ikke er helt på røven!

Indlægaf Sustentaculum » 21. okt 2020, 14:19

MrsHyacinth skrev:^

Skidegodt!

Nu har jeg så også lidt tvunget mig selv til at gennemføre køkkenprojektet herhjemme - practice what you preach og alt det jazz :lol: :genert:


Hahaha, godt nok! :D Så er det bare at finde nogen ordentlige håndværkere? Jeg søgte et tilbud i sommers, der kom to firmaer ud for at kigge, det ene brændte mig af første gang, men kom anden gang, det andet firma ringede godt nok og aflyste, men kom flere timer for sent da de endelig kom. Den ene mere krejler end den anden. Og det mest fjollede. De vendte aldrig tilbage med et tilbud, trods flere forgæves forsøg fra min side. Om jeg fatter det. Tænk hvis andre faggrupper arbejdede på den måde :lol:
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Fortæl mig vi ikke er helt på røven!

Indlægaf MrsHyacinth » 21. okt 2020, 14:24

Sustentaculum skrev:
MrsHyacinth skrev:^

Skidegodt!

Nu har jeg så også lidt tvunget mig selv til at gennemføre køkkenprojektet herhjemme - practice what you preach og alt det jazz :lol: :genert:


Hahaha, godt nok! :D Så er det bare at finde nogen ordentlige håndværkere? Jeg søgte et tilbud i sommers, der kom to firmaer ud for at kigge, det ene brændte mig af første gang, men kom anden gang, det andet firma ringede godt nok og aflyste, men kom flere timer for sent da de endelig kom. Den ene mere krejler end den anden. Og det mest fjollede. De vendte aldrig tilbage med et tilbud, trods flere forgæves forsøg fra min side. Om jeg fatter det. Tænk hvis andre faggrupper arbejdede på den måde :lol:


Oh yes. Ham her virker faktisk cool - og troværdig. Jeg er indtil nu meget positivt overrasket.
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Fortæl mig vi ikke er helt på røven!

Indlægaf Akehurst2 » 21. okt 2020, 14:36

Sustentaculum skrev:
MrsHyacinth skrev:^

Skidegodt!

Nu har jeg så også lidt tvunget mig selv til at gennemføre køkkenprojektet herhjemme - practice what you preach og alt det jazz :lol: :genert:


Hahaha, godt nok! :D Så er det bare at finde nogen ordentlige håndværkere? Jeg søgte et tilbud i sommers, der kom to firmaer ud for at kigge, det ene brændte mig af første gang, men kom anden gang, det andet firma ringede godt nok og aflyste, men kom flere timer for sent da de endelig kom. Den ene mere krejler end den anden. Og det mest fjollede. De vendte aldrig tilbage med et tilbud, trods flere forgæves forsøg fra min side. Om jeg fatter det. Tænk hvis andre faggrupper arbejdede på den måde :lol:


Håndværkerne har bare skidetravlt i øjeblikket - så I kan sagtens nå at spare op/betale af på banklån mens I venter på, de får tid :-D

Hvor er det i øvrigt en dejlig update på tråden. Og hvor er det godt, I ikke lyttede til dem, der mente at I skulle droppe brylluppet bare fordi I ikke havde alle møblerne da I flyttede. En sofa kan man altid få, men en god kærlighedsfest skal man da ikke gå glip af :love:
1

Tilbage til "Bolig"