Der skal bygges nyt...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. apr 2016, 21:16

Fru Sunshine skrev:Så fik vi første udkast, og jeg har afvist det. Det eneste deciderede krav, jeg havde, var, at der ikke skulle være køkken-alrum. Som i det eneste jeg bare ikke kan leve med overhovedet, og selvfølgelig er halvdelen af underetagen et giga køkken-alrum.

Nej tak!


Måske fordi han synes du er mærkelig, og han ville vise dig at han ved bedre ;)

men, hvad vil du så have, et lukket køkken, kun til madlavning, eller et spisekøkken?
Måske en ide at tjekke nogle planteginger ud selv, og give dem videre som forslag.
Tidens trend er jo helt klart køkken-alrum-stue i et.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 29. apr 2016, 04:20

DD_81 skrev:
Fru Sunshine skrev:Så fik vi første udkast, og jeg har afvist det. Det eneste deciderede krav, jeg havde, var, at der ikke skulle være køkken-alrum. Som i det eneste jeg bare ikke kan leve med overhovedet, og selvfølgelig er halvdelen af underetagen et giga køkken-alrum.

Nej tak!


Måske fordi han synes du er mærkelig, og han ville vise dig at han ved bedre ;)

men, hvad vil du så have, et lukket køkken, kun til madlavning, eller et spisekøkken?
Måske en ide at tjekke nogle planteginger ud selv, og give dem videre som forslag.
Tidens trend er jo helt klart køkken-alrum-stue i et.

Ingen af delene: arkitekten havde taget fejl, så det var slet ikke vores hus, der kom tegninger af :lol:
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Tricolette » 2. maj 2016, 06:31

Fru Sunshine skrev: Ingen af delene: arkitekten havde taget fejl, så det var slet ikke vores hus, der kom tegninger af :lol:


Har I fået det rigtige udkast?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 2. maj 2016, 08:28

Tricolette skrev:
Fru Sunshine skrev: Ingen af delene: arkitekten havde taget fejl, så det var slet ikke vores hus, der kom tegninger af :lol:


Har I fået det rigtige udkast?

Nej, ikke endnu.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 10. maj 2016, 04:30

Andet udkast. Og jeg er stadig lunken.
Jeg havde ikke lige fattet, at de 140 kvm. er målt udenpå, så vi kun får 120 til beboelse.

Og jeg kan ikke lide stue/køkkenløsningen. En stue på 25 kvm er bare lille!

Lige nu er jeg bare negativ.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 10. maj 2016, 06:17

Spændende tråd - jeg følger med. Vi skal selv i banken i dag for at finde ud af om de vil låne os til vores husprojekt.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24883

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf sigge » 11. maj 2016, 08:32

Fru Sunshine skrev:Andet udkast. Og jeg er stadig lunken.
Jeg havde ikke lige fattet, at de 140 kvm. er målt udenpå, så vi kun får 120 til beboelse.

Og jeg kan ikke lide stue/køkkenløsningen. En stue på 25 kvm er bare lille!

Lige nu er jeg bare negativ.


Sådan nogle fagfolk kunne godt lige tænke lidt mere over modtageren, når de melder sådan noget ud. Det er da klart, at du ikke umiddelbart tænker i bruttoarealer, når du får at vide, at dit kommende hus er 140 m².
Du må bare holde den arkitekt til ilden, så I får den planløsning, I gerne vil have, og ikke det, h*n lige synes, er moderne nu.

I øvrigt heldigt nok, at fejlen i første omgang "bare" var, at de havde sendt jer tegninger af et forkert hus. Det ville være svært at tage dem seriøst, hvis de i den grad havde ignoreret jeres største krav.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 11. maj 2016, 09:34

Måske er det også fordi, det stadig er svært at sige farvel til det, der var mit i så mange år.

Og så det der med at låne noget med million for noget, som ikke er det, jeg drømte om. Jeg synes, det er svært lige nu.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24622
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36768

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Daine » 11. maj 2016, 10:46

Jeg er nysgerrig, må vi se grundplanen på huset? Det kunne være der kunne komme nogle input du kunne bruge. Hvis du bryder dig om det, altså :)

Og til din sidste kommentar. Du skal være 100% glad for det ellers bliver det en trist følelse du får, når de går i gang. Det er sandsynligvis den eneste gang du kan få et hus helt efter dit (og din mands) hoved, og så må I ikke lade jer spise af med en næsten-løsning. Det er JERES hus og hvis I vil have det på én måde, skal arkitekten bare rette ind, uanset om han mener det er moderne eller ej. :kram:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 11. maj 2016, 10:56

Jeg skal lige have min mand til at sende den til mig, så jeg kan lægge den ind.

Mit problem er nok mest, at jeg synes, det er for lille. Og vi har nok ikke råd til at få de ekstra 20 kvm.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 11. maj 2016, 10:59

Kan I vente f.eks. et år og så spare sammen til de sidste 20 kvm.? For det vil da være så trist hvis du ikke bliver rigtigt glad for det endelige resultat.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Daflo » 11. maj 2016, 11:01

Fru Sunshine skrev:Jeg skal lige have min mand til at sende den til mig, så jeg kan lægge den ind.

Mit problem er nok mest, at jeg synes, det er for lille. Og vi har nok ikke råd til at få de ekstra 20 kvm.


Ville det være en mulighed at tænke ind i plantegningen, at der skal være plads til en udbygning der giver mening?
Jeg tænker på, hvis I en dag får brug for den ekstra plads og får råd til det. Hvis huset så ligger rigtigt på grunden og er tegnet så en udbygning kan laves som en integreret del af huset, og ikke som en forgrening. Giver jeg mening?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 11. maj 2016, 11:04

Charly skrev:Kan I vente f.eks. et år og så spare sammen til de sidste 20 kvm.? For det vil da være så trist hvis du ikke bliver rigtigt glad for det endelige resultat.

Jeg kan sagtens. Jeg har jo boet i det her siden '94. Men min mand er ret utålmodig.

Og jeg føler mig som en rigtig dum kælling, når jeg ikke kan finde nogen form for begejstring. Det hele er bare småt - undtagen køkkenet, der bliver enormt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 11. maj 2016, 11:07

Fru Sunshine skrev:
Charly skrev:Kan I vente f.eks. et år og så spare sammen til de sidste 20 kvm.? For det vil da være så trist hvis du ikke bliver rigtigt glad for det endelige resultat.

Jeg kan sagtens. Jeg har jo boet i det her siden '94. Men min mand er ret utålmodig.

Og jeg føler mig som en rigtig dum kælling, når jeg ikke kan finde nogen form for begejstring. Det hele er bare småt - undtagen køkkenet, der bliver enormt.

Det skal jo føles rigtigt for jer begge to. Så du er da bestemt ikke en dum kælling fordi I ikke deler smag. Det handler jo om at finde det helt rigtige til JER, ikke kun til dig eller din mand, men JER.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 11. maj 2016, 11:14

Daflo skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg skal lige have min mand til at sende den til mig, så jeg kan lægge den ind.

Mit problem er nok mest, at jeg synes, det er for lille. Og vi har nok ikke råd til at få de ekstra 20 kvm.


Ville det være en mulighed at tænke ind i plantegningen, at der skal være plads til en udbygning der giver mening?
Jeg tænker på, hvis I en dag får brug for den ekstra plads og får råd til det. Hvis huset så ligger rigtigt på grunden og er tegnet så en udbygning kan laves som en integreret del af huset, og ikke som en forgrening. Giver jeg mening?

Ja, du giver mening og det er en god idé. Det afhænger så en del af, hvordan huset kan placeres på grunden.
Men min mand har da lyttet lidt, så han har forsøgt at inkoorporere mit højt ønskede walk-in.

Men det er så langt fra de to plan, jeg ønskede og de 140 kvm. beboelse, så jeg kunne beholde en stor stue, have en lille entre med trappe til første sal og et pænt bryggers.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Bolig"