Der skal bygges nyt...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 11:49

så jeg vil have min egen tråd til at følge op på det hele i.
Vi har startet hele projektet med at have besøg af en potentiel bygmester (eller hedder det bygherre? Eller er det os? Ha. Godt jeg bare skal bestemme, hvordan det skal se ud :lol:) i går, som nu er ved at stykke et tilbud sammen ud fra vore ønsker.
Jeg er meget sikker på, at jeg gerne vil have netop ham til at stå for det, da han har et hamrende godt ry og kun bruger virkelig gode håndværkere, men nu får vi se.
Vi skal have indhentet flere tilbud, men jeg håber sådan, at han kan opfylde vore drømme til en overkommelig pris. :sol:
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Tricolette » 7. jan 2016, 11:56

Åh hvor spændende - og kunne/kan det lade sig gøre på jeres grund?
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Studsgaard » 7. jan 2016, 12:00

Det bliver spændende at følge.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 12:23

Tricolette skrev:Åh hvor spændende - og kunne/kan det lade sig gøre på jeres grund?

Det finder vi ud af, når vi engang kommer til at indhente tilladelser.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 23. jan 2016, 18:26

Vi overvejer også selv at bygge - må jeg spørge hvem I har fået tilbud fra? Jeg synes det er en jungle uden lige at finde rundt i.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2016, 18:41

Charly skrev:Vi overvejer også selv at bygge - må jeg spørge hvem I har fået tilbud fra? Jeg synes det er en jungle uden lige at finde rundt i.

Det må du gerne. Vi har dog ikke fået tilbudet endnu, men vi håber at det kommer snart fra Peter Juul, der holder til i Brønderslev Kommune.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Aksen » 26. jan 2016, 16:36

Vi har også bygget selv, og har nu boet i huset i 3 år. Det er fantastisk!! Vi tegnede selv og brugte lokale håndværkere. Det var ind i mellem hårdt, men alt i alt vil jeg sige det var en fed oplevelse og at jeg klart kommer til at bygge hus igen :)
Sig til hvis du har spørgsmål og held og lykke!
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 20:07

Vi regner med at indgå aftale om totalentreprise.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 3. feb 2016, 19:34

Tilbuddet fra en af byens bedste håndværkere lyder på 1.7 mio. og så er der et tilbud på komplet ventilationsanlæg i hele huset yil 88.000.

Det er prisen for 140 m2 i 1 1/2 plan incl. alt, så det kan vi jo ikke klage over.
Det eneste, jeg gerne vil ændre på er farven på murstenene. Jeg bryder mig absolut ikke om rødsten, og vi kan begge godt lide grå sten.
Vi gider ikke noget med oppudsede eller vandskurede mure. Der er alt for meget vedligehold.

Inkluderet i prisen er også nedrivning af det nuværende hus.

Jeg ved, det ikke er specielt dyrt, men jeg har ærligt talt svært ved at se mig selv som låntager af et beløb, hvor "millioner" indgår.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 157

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf momuh » 4. feb 2016, 12:21

Fru Sunshine skrev:Tilbuddet fra en af byens bedste håndværkere lyder på 1.7 mio. og så er der et tilbud på komplet ventilationsanlæg i hele huset yil 88.000.

Det er prisen for 140 m2 i 1 1/2 plan incl. alt, så det kan vi jo ikke klage over.
Det eneste, jeg gerne vil ændre på er farven på murstenene. Jeg bryder mig absolut ikke om rødsten, og vi kan begge godt lide grå sten.
Vi gider ikke noget med oppudsede eller vandskurede mure. Der er alt for meget vedligehold.

Inkluderet i prisen er også nedrivning af det nuværende hus.

Jeg ved, det ikke er specielt dyrt, men jeg har ærligt talt svært ved at se mig selv som låntager af et beløb, hvor "millioner" indgår.



Er der en grund til at i ikke bygger mere end 140 m2 ?
For 140 m2 er ikke ret meget, og især hvis det er 1½ plan hvor du også har skrå vægge (Husk at moderne huse har tykkere vægge og tag, og derfor kan skrå vægge komme til at virke "mere skrå". De fleste andre nyere huse der bliver bygge i dag har mindst 20 m2 mere, og værdien af huset vil blive væsentligt højere i forhold til merudgiften for at bygge større, især fordi 140 m2 er på grænsen til at være for småt til mange børnefamilier.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 4. feb 2016, 13:26

momuh skrev:
Fru Sunshine skrev:Tilbuddet fra en af byens bedste håndværkere lyder på 1.7 mio. og så er der et tilbud på komplet ventilationsanlæg i hele huset yil 88.000.

Det er prisen for 140 m2 i 1 1/2 plan incl. alt, så det kan vi jo ikke klage over.
Det eneste, jeg gerne vil ændre på er farven på murstenene. Jeg bryder mig absolut ikke om rødsten, og vi kan begge godt lide grå sten.
Vi gider ikke noget med oppudsede eller vandskurede mure. Der er alt for meget vedligehold.

Inkluderet i prisen er også nedrivning af det nuværende hus.

Jeg ved, det ikke er specielt dyrt, men jeg har ærligt talt svært ved at se mig selv som låntager af et beløb, hvor "millioner" indgår.



Er der en grund til at i ikke bygger mere end 140 m2 ?
For 140 m2 er ikke ret meget, og især hvis det er 1½ plan hvor du også har skrå vægge (Husk at moderne huse har tykkere vægge og tag, og derfor kan skrå vægge komme til at virke "mere skrå". De fleste andre nyere huse der bliver bygge i dag har mindst 20 m2 mere, og værdien af huset vil blive væsentligt højere i forhold til merudgiften for at bygge større, især fordi 140 m2 er på grænsen til at være for småt til mange børnefamilier.


Ja. Vores grund er ret lille og vi vil stadig gerne have et godt stykke have og der skal være plads til to biler i en carport. Derfor skal det ikke være større. De 140 kvm. er beboelsesarealet. Udvendig grundplan bliver større.

(og når man nu betænker, at vi lige nu bor på sådan noget som 85 kvm. fordelt på 1 1/2 plan, og vi kun er to om ikke så længe, så er 140 rigeligt til os.)
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 5. feb 2016, 08:54

Ha. De grå sten vil højst komme til at koste 50.000 mere.
Jeg får mine grå sten.

Hvis altså bank og kreditforening er med.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Nicolait » 5. feb 2016, 15:21

Er der tænkt på akustikken i huset, såsom flyende/svømmende gulve, og sådan noget som papiruld eller troldtekt?

Og tillykke med huset. Gid det var mig, der kunne få lov til at bygge nyt.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 6. feb 2016, 09:37

Nicolait skrev:Er der tænkt på akustikken i huset, såsom flyende/svømmende gulve, og sådan noget som papiruld eller troldtekt?

Og tillykke med huset. Gid det var mig, der kunne få lov til at bygge nyt.


Ja, det har vi tænkt meget over, og jeg har overladt til min mand at vurdere, hvad der er bedst. Han er jo violinist og skal have plads til at øve sig et sted, hvor jeg ikke bliver for forstyrret, og hvor han ikke selv bliver skør af dårlig akustik.

Og tak. Vi har ikke været i banken endnu. Vi skal lige have det nye tilbud med de grå sten hentet hjem. Men jeg kan ikke se, at vi ikke skulle kunne få lov, når vi begge har en fin indtægt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Evapeva » 6. feb 2016, 18:18

Jeg vil i hvert fald anbefale jer noget andet end typehusfirmaerne, hvis I vil have et unikt hjem. :gogo: Min mand er selv på en "unik" tegnestue, og der er langt større frihed for kunderne/de potentielle bygherrer til at bestemme selv små detajler på deres kommende hus. :)


Og tillykke med at I allerede er så langt i processen, Sunshine. :lun: Må være en vild følelse!!!
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Bolig"