Hovedpude

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Hovedpude

Indlægaf Lykke » 7. jan 2016, 13:26

Jeg ved det er vildt individuelt hvad man synes er en god pude. Men er der nogle som vil dele alligevel, hvis I har en lækker pude?

Jeg er ikke til faste puder, de skal være lidt slaskede i det.

I må gerne dele mærke/links/type I selv synes er fantastiske!

Jeg har så pokkers ondt i nakken for tiden, og tror det er på grund af dårlig pude. (Måske slet ikke, men måske det kunne hjælpe)
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Hovedpude

Indlægaf MissDitte » 7. jan 2016, 14:25

Jeg sværger til min dunlopillo premium. Har brugt den i over 20 år nu (og har netop nu en helt ny af slagsen) Men den er nok lidt fast. Men også lidt slasket... :D
0
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hovedpude

Indlægaf OsCoccygis » 8. jan 2016, 16:11

Jeg er også virkelig glad for min dunlopillo premium :love: Jeg får ondt i nakken af "almindelige" puder uanset hvilket fyld der er i, føler bare hovedet alligevel ender nede i madrassen.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hovedpude

Indlægaf HappyPaww » 8. jan 2016, 16:19

Mon det ikke netop det er den slatne pude der giver dig nakkeproblemer? Sådan en støtter jo slet ikke..

Jeg sværger til tempur :)
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hovedpude

Indlægaf Lykke » 8. jan 2016, 17:18

Haha jamen det kan da godt være det ikke duer med en slatten.

For nogle år tilbage havde jeg en fast. Og det gav mig hovedpine?
0
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hovedpude

Indlægaf OsCoccygis » 8. jan 2016, 17:25

Lykke skrev:Haha jamen det kan da godt være det ikke duer med en slatten.

For nogle år tilbage havde jeg en fast. Og det gav mig hovedpine?


Men hvor fast var den?

Dunlopilloen er også fast i det, men stadig blød nok til at hovedet kan falde ned i den. Så vil absolut ikke kategorisere den som en af de mest faste
1
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Hovedpude

Indlægaf Apostrof » 8. jan 2016, 17:45

Det dilemma kender jeg SÅ godt. Jeg har også haft virkelig svært ved at finde en pude, som jeg sov godt med. Enten har de været for bløde uden støtte (ikke anatomisk formet) eller også synes jeg nakkestøtten enten var for høj, for hård eller for slatten, så nakkestøtten føltes lavere end toppen af puden (så ens hovede føltes som at ryge ned i madrassen, Suk! :( ).

Jeg lå ok med min kærestes pude (nogle gange), men han ville ikke afgive den Den var muligvis kun god, fordi den var sovet til og derfor ikke så hård i nakkestøtten, da jeg ikke har kunnet købe lignende bagefter, som nogen af os sov godt med. Det er en i stil med denne ( http://jysk.dk/sovevaerelse/puder/speci ... 30x50x10-7 ) bare ikke så stor. Så efter at have købt og prøvet et utal af puder i den stil for at finde en, der passer i hårdhed, havde jeg mere eller mindre givet op Så i perioder med træls nakke, har jeg faktisk hellere sovet helt uden pude og så krøllet et hjørne af dynen og arm under hovedet, hvilket var den bedste løsning :wacko:

Indtil jeg fandt denne http://jysk.dk/sovevaerelse/puder/speci ... 40x60x11-9 som jeg er helt vild med! Jeg var ret skeptisk for at bruge så mange penge for at prøve endnu et muligt fejlkøb af, men da den var til halv pris til Black Friday (samme pris som den står til nu, kan jeg se), valgte jeg at få den prøvet af - og gudskelov for det! :ivrig: Har sovet fantastisk siden uden at vågne med hovedpine :træt:
Den har en naturlig fjedring, så den tilpasser sig i den højde, som man selv lægger hovedet, så den ikke falder sammen og bliver tyndere i nakkestøtten, samtidig føles den ikke hård, så man kan sagtens få hovedet "ned" i den højde, som man gerne vil lægge i (som jeg ellers har haft problemer med ved de andre, som jeg følte var for høje, hvor mit hovede lå ovenpå et højt ufleksibelt bjerg). Og så har den endda en eller anden "cooling" teknolog, som jeg egentlig bare tænkte, at det var pop, men nu hvor jeg har den, er jeg faktisk også vild med det, da mit hovede aldrig bliver varmt eller sveder om natten mere.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hovedpude

Indlægaf Juki » 8. jan 2016, 17:56

Lykke skrev:Haha jamen det kan da godt være det ikke duer med en slatten.

For nogle år tilbage havde jeg en fast. Og det gav mig hovedpine?

Hvordan ligger du når du sover? Jeg havde en periode hvor jeg næsten kun lå i fosterstilling (med hovedet bukket ned) når jeg sov. Jeg døjede rigtig meget med migræne i den periode, men det skyldtes dog ikke udelukkende sovestillingen.

Hvis du gerne vil have en slatten pude, kan du måske have gavn af en mindre, fx. til børn eller en "sofapude" ? :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hovedpude

Indlægaf Sustentaculum » 8. jan 2016, 18:51

Jeg har denne her : http://www.sejsdyner.dk/tempur/puder/te ... cgod0b0Kcg Tempur millinium.! Jeg knus elsker den.!!! :love:
2
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hovedpude

Indlægaf Maoam » 8. jan 2016, 20:34

Jeg havde i mange år en Dunlopillo og kunne ikke fordrage dunpuder, fordi de "smattede ud", men er nu gået over til en god dunpude fra Drømmeland, der ikke forsvinder http://www.droemmeland.dk/product/?sear ... UBD2040903

Din sovestilling har betydning for hvilken pude du skal have.
1
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Bolig"