Erfaringer med malet gulv?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
_nanna_
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jan 2020, 20:46
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Erfaringer med malet gulv?

Indlægaf _nanna_ » 23. jan 2020, 07:33

Er der nogle af jer derude, som har erfaringer med at male et trægulv?

Hvilken fremgangsmåde brugte I, og hvor godt holder det?
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Erfaringer med malet gulv?

Indlægaf Hewlett » 23. jan 2020, 09:14

Jeg malede mit trægulv hvidt i hele min lejlighed da jeg flyttede ind for over 3 år siden.

Flügger anbefalede at jeg gav hele gulvet en omgang grunder og så ellers malede 3-4 gange (afhængigt af dækningsevnen på især knasterne). De meget mørke eller store knaster fik lidt knastlak inden for at være helt sikker på at gul harpiksfarve ikke ville trænge igennem.

Jeg brugte pensel rundt langs alle kanter og så ellers malerulle. Jeg sørgede for at male i modsat retning for hvert lag, det havde jeg set en video på YouTube som ambefalede man gjorde :)

Jeg synes det holder sig virkelig flot og det er endda med 8 styks hundepoter som går på gulvet hver dag. Der er nogle steder hvor malingen er slået af fordi jeg f.eks. har tabt noget på gulvet eller rykket et møbel uden at passe på, men det kan jo males over :)

Jeg er super glad for det!
3
_nanna_
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jan 2020, 20:46
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Erfaringer med malet gulv?

Indlægaf _nanna_ » 24. jan 2020, 08:49

Tusind tak for svar

Imponerende at det holder så godt trods 8 styks hundepoter :-) Jeg må snarest kaste mig over projektet.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Erfaringer med malet gulv?

Indlægaf Hewlett » 24. jan 2020, 13:47

_nanna_ skrev:Tusind tak for svar

Imponerende at det holder så godt trods 8 styks hundepoter :-) Jeg må snarest kaste mig over projektet.


Ja, jeg er også imponeret :)

En anden bonus ved malede gulve er, at de er langt mere rengøringsvenlige end rene trægulve. Jeg elsker trægulve og duften når de er blevet vasket med sæbespåner, men shit, der gik mange timer før gulvet var gennemtørt og man turde gå rundt på strømpesokker igen :lol:

Et minus er dog, at jeg har læst at det er svært at slibe al maling af gulvet, hvis man en dag gerne vil have de rene trægulve tilbage igen. Så det skal man selvfølgelig tage med i sine overvejelser :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Erfaringer med malet gulv?

Indlægaf Akehurst2 » 24. jan 2020, 14:04

Hewlett skrev:
_nanna_ skrev:Tusind tak for svar

Imponerende at det holder så godt trods 8 styks hundepoter :-) Jeg må snarest kaste mig over projektet.


Ja, jeg er også imponeret :)

En anden bonus ved malede gulve er, at de er langt mere rengøringsvenlige end rene trægulve. Jeg elsker trægulve og duften når de er blevet vasket med sæbespåner, men shit, der gik mange timer før gulvet var gennemtørt og man turde gå rundt på strømpesokker igen :lol:

Et minus er dog, at jeg har læst at det er svært at slibe al maling af gulvet, hvis man en dag gerne vil have de rene trægulve tilbage igen. Så det skal man selvfølgelig tage med i sine overvejelser :)


Ja, og særligt risikerer man, at det kan være vanskeligt at få malingen op fra fugerne, så man ender med stribede gulve - jeg vil derfor normalt kun anbefale at male gulve, hvis de ikke kan blive pæne på anden vis.

Men ja, de er SÅ lette at holde. Gulvvask tager no time.
0

Tilbage til "Bolig"