Kalder Ikea nørder

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:02

Lumin skrev:Vi har haft seng bygget på 10 malm sengeborde med en plade over da det var 180 cm bred seng. Nordli er også et godt alternativ, der kan du selv sætte en ekstra skuffe på hvis du vil have mere højde.
Med sengebordene passede det lige med vi kunne komme op i sengen uden en skammel.


Her skal være skrivebord under, så der skal lidt mere højde på, og sengen er 280 bred, samt små børn skal kunne komme op og ned, så en form for trappe er påkrævet.

Skal også udtænke den bedste foldbare sengehest...
Senest rettet af godtnavn 10. mar 2020, 22:06, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:06

kidkomb skrev:Husk i øvrigt at din madras skal have luft til undersiden et eller andet sted fra. Det går ikke at lukke den helt inde.


Madrassen har da luft i hele bunden på nær siderne hvor den står på møblerne? Eller misforstår jeg?

Og hele bunden i den tid den er hejst op.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2020, 22:08

godtnavn skrev:
kidkomb skrev:Husk i øvrigt at din madras skal have luft til undersiden et eller andet sted fra. Det går ikke at lukke den helt inde.


Madrassen har da luft i hele bunden på nær siderne hvor den står på møblerne? Eller misforstår jeg?

Og hele bunden i den tid den er hejst op.

Jeg har ikke nærlæst din idé. Jeg er for træt til at forstå det lige nu :genert:
Det er bare en ting som folk ofte glemmer når de laver den slags arrangementer.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:08

kidkomb skrev:Jeg arbejder der og kan godt (i morgen aften når jeg er på job) tjekke hvad bestemte møbler er testet til at kunne bære. Det plejer at fremgå af vores interne system såfremt det ikke står i vejledningen/produktinformationen.


Kallax stod det ikke umiddelbart i produktbeskrivelsen af, men tjekkede fra telefonen. Men ved andre har bygget seng på dem, men du må meget gerne tjekke de officielle tal!
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:09

kidkomb skrev:
godtnavn skrev:
kidkomb skrev:Husk i øvrigt at din madras skal have luft til undersiden et eller andet sted fra. Det går ikke at lukke den helt inde.


Madrassen har da luft i hele bunden på nær siderne hvor den står på møblerne? Eller misforstår jeg?

Og hele bunden i den tid den er hejst op.

Jeg har ikke nærlæst din idé. Jeg er for træt til at forstå det lige nu :genert:
Det er bare en ting som folk ofte glemmer når de laver den slags arrangementer.


Helt i orden :) blev bare i tvivl om jeg misforstod noget :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2020, 22:09

godtnavn skrev:
kidkomb skrev:Jeg arbejder der og kan godt (i morgen aften når jeg er på job) tjekke hvad bestemte møbler er testet til at kunne bære. Det plejer at fremgå af vores interne system såfremt det ikke står i vejledningen/produktinformationen.


Kallax stod det ikke umiddelbart i produktbeskrivelsen af, men tjekkede fra telefonen. Men ved andre har bygget seng på dem, men du må meget gerne tjekke de officielle tal!

Lige Kallax skal formentlig have en form for afstivning bagtil, men jeg kigger på det i morgen, hvor jeg har sovet og bedre kan forstå ting.
Jeg er helt baldret lige nu :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf Muspel » 10. mar 2020, 22:14

Måske oplagt, men har du forsøgt at google

ikea hack bed storage

Der kommer rigtig mange gode eksempler.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:17

Muspel skrev:Måske oplagt, men har du forsøgt at google

ikea hack bed storage

Der kommer rigtig mange gode eksempler.


Ja, derfra jeg ved nogen har brugt kallax :) men de er alle fritstående eller delvis fritstående senge dem jeg finder, hos mig fylder sengen nærmest hele rummet.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf RavenClaw » 10. mar 2020, 22:17

Jeg forstår ikke rigtig det med at hejse sengen op. Det skulle godt nok være solidt, før jeg turde sætte mig og arbejde under den
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf RavenClaw » 10. mar 2020, 22:21

godtnavn skrev:Det ser fint ud! Men der er radiator under vinduet, så der kan ikke stå noget for enden, det skulle jeg have nævnt, får helt dårlig samvittighed når du har brugt så lang tid på det.
Men har set på kallax at vi kan gå helt op på den der er 3 rum i højden, den er nemlig 112 som jeg tænker er vores maxhøjde :D

Og så har jeg vidst ikke foklaret det med bøjlestang så godt, for den kan lige være i forlængelse af sengen, har lige hapset plantegningen fra afdelingens hjemmeside, men der er målene kun vejledende og kan se vores er en lille smule breddere. Firkanten i hjørnet er skraldeskakten og der er altså cirka 4 meter fra endevæg til den, så der kan være seng og bøjlestang på det stykke, den længere væg er der hvor der skal være "trappe" op til sengen hvis det giver mening.
lille værelse.png


Jeg kan faktisk ikke helt se for mig, hvor du vil have sengen :genert: Jeg prøvede at regne lidt på alternative positioner, og jeg har også en, hvor sengen er i midten af rummet, men jeg synes ikke, at det giver mening, hvis der skal være plads til at komme til opbevaringen.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:30

RavenClaw skrev:Jeg forstår ikke rigtig det med at hejse sengen op. Det skulle godt nok være solidt, før jeg turde sætte mig og arbejde under den


Altså det er jo madrasserne uden personer der skal kunne hejses op, så om dagen når sengen ikke er i brug.

Men ja, det skal være solidt, og med flere ekstra sikkerheds foranstaltninger, men den del har jeg overladt til min mand, han er godt nok ikke god til at bygge ting, men god til tal, fysik og jeg stoler på at siger han at det et sikkert så er det sikkert :) det har jeg lært de sidste mange år.

Men er klart også den del jeg er mest bekymrer for, men prøver at stole på manden lige med det :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2020, 22:47

RavenClaw skrev:
godtnavn skrev:Det ser fint ud! Men der er radiator under vinduet, så der kan ikke stå noget for enden, det skulle jeg have nævnt, får helt dårlig samvittighed når du har brugt så lang tid på det.
Men har set på kallax at vi kan gå helt op på den der er 3 rum i højden, den er nemlig 112 som jeg tænker er vores maxhøjde :D

Og så har jeg vidst ikke foklaret det med bøjlestang så godt, for den kan lige være i forlængelse af sengen, har lige hapset plantegningen fra afdelingens hjemmeside, men der er målene kun vejledende og kan se vores er en lille smule breddere. Firkanten i hjørnet er skraldeskakten og der er altså cirka 4 meter fra endevæg til den, så der kan være seng og bøjlestang på det stykke, den længere væg er der hvor der skal være "trappe" op til sengen hvis det giver mening.
lille værelse.png


Jeg kan faktisk ikke helt se for mig, hvor du vil have sengen :genert: Jeg prøvede at regne lidt på alternative positioner, og jeg har også en, hvor sengen er i midten af rummet, men jeg synes ikke, at det giver mening, hvis der skal være plads til at komme til opbevaringen.


Okay jeg kan ikke tegne på telefonen, det er jo om muligt værre end Paint :lol:

Men lilla er reoler sæt fast på væggen, rød er madrassen, giver det mening?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf RavenClaw » 11. mar 2020, 06:50

godtnavn skrev:
RavenClaw skrev:
godtnavn skrev:Det ser fint ud! Men der er radiator under vinduet, så der kan ikke stå noget for enden, det skulle jeg have nævnt, får helt dårlig samvittighed når du har brugt så lang tid på det.
Men har set på kallax at vi kan gå helt op på den der er 3 rum i højden, den er nemlig 112 som jeg tænker er vores maxhøjde :D

Og så har jeg vidst ikke foklaret det med bøjlestang så godt, for den kan lige være i forlængelse af sengen, har lige hapset plantegningen fra afdelingens hjemmeside, men der er målene kun vejledende og kan se vores er en lille smule breddere. Firkanten i hjørnet er skraldeskakten og der er altså cirka 4 meter fra endevæg til den, så der kan være seng og bøjlestang på det stykke, den længere væg er der hvor der skal være "trappe" op til sengen hvis det giver mening.
lille værelse.png


Jeg kan faktisk ikke helt se for mig, hvor du vil have sengen :genert: Jeg prøvede at regne lidt på alternative positioner, og jeg har også en, hvor sengen er i midten af rummet, men jeg synes ikke, at det giver mening, hvis der skal være plads til at komme til opbevaringen.


Okay jeg kan ikke tegne på telefonen, det er jo om muligt værre end Paint :lol:

Men lilla er reoler sæt fast på væggen, rød er madrassen, giver det mening?


Det giver mening :D

Jeg havde regnet med, at du gerne ville kunne komme til skuffer m.m. uden at kravle under sengen. Det er i hvert fald de bedste løsninger, jeg har set. Men uanset, så vil jeg af sikkerhedsmæssige årsager bygge et stel, som madrassen kan ligge på. Fordi I skal ikke kun regne med reolernes stabilitet, men også væggens, som de skrues fast i og jeres egen vægt inkl. voksende børn, hvis det skal holde flere år :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2020, 08:07

RavenClaw skrev:
godtnavn skrev:
RavenClaw skrev:
godtnavn skrev:Det ser fint ud! Men der er radiator under vinduet, så der kan ikke stå noget for enden, det skulle jeg have nævnt, får helt dårlig samvittighed når du har brugt så lang tid på det.
Men har set på kallax at vi kan gå helt op på den der er 3 rum i højden, den er nemlig 112 som jeg tænker er vores maxhøjde :D

Og så har jeg vidst ikke foklaret det med bøjlestang så godt, for den kan lige være i forlængelse af sengen, har lige hapset plantegningen fra afdelingens hjemmeside, men der er målene kun vejledende og kan se vores er en lille smule breddere. Firkanten i hjørnet er skraldeskakten og der er altså cirka 4 meter fra endevæg til den, så der kan være seng og bøjlestang på det stykke, den længere væg er der hvor der skal være "trappe" op til sengen hvis det giver mening.
lille værelse.png


Jeg kan faktisk ikke helt se for mig, hvor du vil have sengen :genert: Jeg prøvede at regne lidt på alternative positioner, og jeg har også en, hvor sengen er i midten af rummet, men jeg synes ikke, at det giver mening, hvis der skal være plads til at komme til opbevaringen.


Okay jeg kan ikke tegne på telefonen, det er jo om muligt værre end Paint :lol:

Men lilla er reoler sæt fast på væggen, rød er madrassen, giver det mening?


Det giver mening :D

Jeg havde regnet med, at du gerne ville kunne komme til skuffer m.m. uden at kravle under sengen. Det er i hvert fald de bedste løsninger, jeg har set. Men uanset, så vil jeg af sikkerhedsmæssige årsager bygge et stel, som madrassen kan ligge på. Fordi I skal ikke kun regne med reolernes stabilitet, men også væggens, som de skrues fast i og jeres egen vægt inkl. voksende børn, hvis det skal holde flere år :)


Problemet er lidt at værelser er så lille at man ikke vil kunne komme rundt om sengen, derfor er de nødt til at være under, men var rummet større havde jeg klart valgt en løsning hvor skuffer gik ud fra sengen og ikke under den :) men det kan jeg ikke helt se der blive plads til.
Også derfor vi skal have hejseværk, så man netop ikke skal kravle rundt :)

Væggene/loftet er beton så det er nok den del jeg er mindst bekymret for om holder.

Det er noget af et projekt, ville være nemmere at flytte til noget størrere/smartere indretter, men bliver ramt af ghettoloven så de næste par år kan vi ikke flytte som vi ønsker (medmindre vi vinder i lotto og dermed har råd til at købe,) så er nødt til at få lejligheden her til at fungerer i 3 år, og så skal sengen ind i det lille værelse.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kalder Ikea nørder

Indlægaf HappyPaww » 11. mar 2020, 08:16

Er det ikke også en usædvanlig stor seng? :gruble: Er det helt umuligt at nøjes med en standard 180x200?

Jeg tænker også at det vil føles meget klaustrofobisk med sengen i et hejseværk under loftet - med mindre I har meget højt til loftet? Det ville i hvert fald ikke være et rum, jeg ville bruge andet end så til opbevaring og til at sove i.

Edit: Jeg tænker at I har en "familieseng" med tre 90cm madrasser. Hvor gamle er børnene, der også skal sove i rummet?

HVad med en bred køjeseng på 140x200 hvor der så er plads til børnesenge nedenunder og så en hel skabsvæg, evt. af de smalle Pax skabe?
0

Tilbage til "Bolig"