Byggepligt?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Byggepligt?

Indlægaf Mulan » 25. maj 2020, 08:13

Hej allejer kloge hoveder :)

Jeg har et spørgsmål angående byggepligt på grunde - ved i om der er et minimumskrav for, HVAD der skal bygges? Jeg har set en del grunde, hvor der selvfølgelig er frist på, hvornår man skal starte og/eller slutte bygning, men ikke hvad minimum er.

Nogen der har et bud?
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Byggepligt?

Indlægaf Artem » 25. maj 2020, 08:58

Hvis det er en helårsgrund, eller sommerhusgrund for den sags skyld. Skal der jo bygges en sådan.
Man kan på den måde ikke bare bygge et 10 m2 drivhus, og sige at man så kan bygget noget.

Men jeg er da i tvivl om man kan nøjes med at bygge et meget lille hus på feks 15 m2 :gruble:
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Byggepligt?

Indlægaf Raenil » 25. maj 2020, 09:23

De fleste steder vil det nok blive tolket som at der skal bygges et enfamilieshuse inden for lokalplanens retningslinjer.
Men det er jo en kontraktmæssig ting, så vi har vel til gode at se hvad der sker. De kan måske tvinge dig til at lade handlen gå tilbage.
Husk at kommunen ikke er interesseret i at få grunden tilbage, de vil bare ikke have at firmaer opkøber hele områder og lader dem stå ubebyggede hen i årevis.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Byggepligt?

Indlægaf paint » 25. maj 2020, 10:10

Jeg troede egentlig, at der var forskel på byggemodnede grunde og ikke-byggemodnede, og at man på sidstnævnte, i realitet godt kunne bygge bare et redskabsskur? :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Aesel82
Indlæg: 2655
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4287

Re: Byggepligt?

Indlægaf Aesel82 » 25. maj 2020, 14:34

I Randers Kommune ser det ud til, at der “bare” skal indsendes en ansøgning om byggetilladelse inden 18 måneder fra overtagelse, for at man har opfyldt byggepligten.

https://www.randers.dk/borger/bolig/byg ... yggegrund/

Det virker da mærkeligt? Kan man ikke godt søge byggetilladelse uden nødvendigvis at gå i gang med at bygge, når denne er givet?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Byggepligt?

Indlægaf ina » 25. maj 2020, 14:53

I min kommune skal man påbegynde byggeriet indenfor to år efter man har overtaget grunden. Dvs. der skal stå en sokkel som minimum, når de to år er gået, ellers har kommunen ret til at købe grunden tilbage til samme pris, som man gav for den.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Byggepligt?

Indlægaf Mulan » 26. maj 2020, 17:23

Det er nu ikke så meget om hvornår man skal påbegynde eller slutte - for det kan jeg se er afhængig af de stykker, som er udstykket af de forskellige kommuner. Men det ER nemlig, hvad der fx definierer et 1 familieshus.. Det synes jeg er meget uklart og hvis man (som jeg) overvejer byggegrunde med masser af gammel natur og kun ønsker at bygge så minimalt som muligt (ned til shelter, hvis muligt) så er det lidt svært at hitte rede i.

Det er fedt, at der er flere af jer, som har ret godt styr på det.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Bolig"