Ny støvsuger, men hvilken?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Santa » 13. jun 2020, 18:39

Jeg er mægtig glad for vores elektrolux, kan ikke huske modellen, den er flere år gammel. Men den var Bedst i test hos Tænk, og med rette.
Derfor købte jeg også en elektrolux, bare en lidt mindre, til sommerhuset.
De er begge poseløse.
Så jeg ville anbefale dig at kigge på det mærke.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Kanga » 13. jun 2020, 18:54

Miele! Ingen tvivl.
Har haft en Miele før, skiftede til Dyson og det var ikke et godt bytte. Dyson larmer, skaftet er for kort, den er irriterende at tømme...
Vi er tilbage på Miele igen.

Kanga
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf girl_beat » 13. jun 2020, 19:00

Kanga skrev:Miele! Ingen tvivl.
Har haft en Miele før, skiftede til Dyson og det var ikke et godt bytte. Dyson larmer, skaftet er for kort, den er irriterende at tømme...
Vi er tilbage på Miele igen.

Kanga

Vi er til gengæld voldsomt skuffede over Miele, som gik i stykker ved mundstykket efter to år, og nu - 5 år gammel - er tapet sammen på kryds og tværs. Og vi støvsuger ikke specielt meget :ninja:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Kanga » 13. jun 2020, 19:05

girl_beat skrev:
Kanga skrev:Miele! Ingen tvivl.
Har haft en Miele før, skiftede til Dyson og det var ikke et godt bytte. Dyson larmer, skaftet er for kort, den er irriterende at tømme...
Vi er tilbage på Miele igen.

Kanga

Vi er til gengæld voldsomt skuffede over Miele, som gik i stykker ved mundstykket efter to år, og nu - 5 år gammel - er tapet sammen på kryds og tværs. Og vi støvsuger ikke specielt meget :ninja:

Ja, sådan er der forskellige erfaringer. Vi har haft vores i 1,5 år nu. Den fugwrere upåklageligt. Den vi havde før Dyson, havde vi i 10-15 år.

Der findes sikkert også forskel på kvalitet indenfor de forskellige mærker. Det har jeg hørt om Nilfisk.

Kanga
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf godtnavn » 13. jun 2020, 19:40

Vi har 87 kvm hvis jeg husker ret. Vi har en robotstøvsuger der tager det værste, den kører fast cirka hver anden dag, i perioder oftere andre gange sjældnere. Derudover har vi en dyson, og den kan jeg snildt støvsuge hele lejligheden med på én opladning når der skal gøres ordentlig rent. Den bruges til at støvsuge grundigt 1-2 gange om ugen, samt til at støvsuge krummer og andre ting hvor der er meget på et lille område, altså den daglige klat-støvsugning. Fordi den hænger på væggen og ikke kræver indsats at få frem støvsuger vi markant mere og oftere end før.

Vi har dog ikke tæpper eller dyr, men bor 3 med langt hår, og vi har 2 børn der sviner markant mere end voksne, og det klarer den fint. Vi bruger tæppemundstykket når vi skal støvsuge sofa, seng og den slags :)
1
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Neverkont » 13. jun 2020, 20:44

godtnavn skrev:Derudover har vi en dyson, og den kan jeg snildt støvsuge hele lejligheden med på én opladning når der skal gøres ordentlig rent. Den bruges til at støvsuge grundigt 1-2 gange om ugen, samt til at støvsuge krummer og andre ting hvor der er meget på et lille område, altså den daglige klat-støvsugning. Fordi den hænger på væggen og ikke kræver indsats at få frem støvsuger vi markant mere og oftere end før.


Det er jo præcis det jeg ønsker mig, og havde forestillet mig, at jeg kunne få med en ledningsfri Dyson.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf godtnavn » 13. jun 2020, 20:57

Neverkont skrev:
godtnavn skrev:Derudover har vi en dyson, og den kan jeg snildt støvsuge hele lejligheden med på én opladning når der skal gøres ordentlig rent. Den bruges til at støvsuge grundigt 1-2 gange om ugen, samt til at støvsuge krummer og andre ting hvor der er meget på et lille område, altså den daglige klat-støvsugning. Fordi den hænger på væggen og ikke kræver indsats at få frem støvsuger vi markant mere og oftere end før.


Det er jo præcis det jeg ønsker mig, og havde forestillet mig, at jeg kunne få med en ledningsfri Dyson.


Det fungerer her! Aner dog ikke hviken dyson jeg har, den er lidt over et år gammel og vidst den næstnyeste den gang...

Det eneste irriterende er filteret, når det skal vaskes skal det tørre 24 timer, det har været nødvendigt 2 gange på lidt over et år, begge gange efter vi havde boret en del i betonvægge/loft. Så det er altså ikke et problem så ofte, men alligevel træls da jeg tabte en pose mel lige som filteret var vådt og jeg derfor ikke kunne støvsuge det op. Det kan løses ved at købe et ekstra filter, men omvendt hra det som sagt kun været nødvendigt i forbindelse med at vi borede, så for os er det ikke pengene/pladsen værd.

Ellers har jeg kun godt at sige om vores dyson :)
1
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Neverkont » 13. jun 2020, 21:26

godtnavn skrev:
Neverkont skrev:
godtnavn skrev:Derudover har vi en dyson, og den kan jeg snildt støvsuge hele lejligheden med på én opladning når der skal gøres ordentlig rent. Den bruges til at støvsuge grundigt 1-2 gange om ugen, samt til at støvsuge krummer og andre ting hvor der er meget på et lille område, altså den daglige klat-støvsugning. Fordi den hænger på væggen og ikke kræver indsats at få frem støvsuger vi markant mere og oftere end før.


Det er jo præcis det jeg ønsker mig, og havde forestillet mig, at jeg kunne få med en ledningsfri Dyson.


Det fungerer her! Aner dog ikke hviken dyson jeg har, den er lidt over et år gammel og vidst den næstnyeste den gang...

Det eneste irriterende er filteret, når det skal vaskes skal det tørre 24 timer, det har været nødvendigt 2 gange på lidt over et år, begge gange efter vi havde boret en del i betonvægge/loft. Så det er altså ikke et problem så ofte, men alligevel træls da jeg tabte en pose mel lige som filteret var vådt og jeg derfor ikke kunne støvsuge det op. Det kan løses ved at købe et ekstra filter, men omvendt hra det som sagt kun været nødvendigt i forbindelse med at vi borede, så for os er det ikke pengene/pladsen værd.

Ellers har jeg kun godt at sige om vores dyson :)


Det glæder mig at læse. :)

Jeg har kigget lidt på el-gigantens hjemmeside, og umiddelbart er det Dyson og Miele der frister, men blev lidt nostalgisk da jeg så, at Hoover også laver ledningsfrie støvsugere. Min første støvsuger var en brugt Hoover, den var kuglerund og blæste luft ud i bunden, så den gled henover gulvet ved hjælp af luft i stedet for at køre på hjul.

Det kræver vist et længere besøg hos El-giganten. :gruble:
0
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Aurora » 14. jun 2020, 08:43

Neverkont skrev:
Aurora skrev:Jeg havde kortvarigt Dyson V11, men leverede den tilbage indenfor 30 dage (Power har sådan en prøv-derhjemme-regel). Den var ganske enkelt ikke god nok, og jeg ville ikke bruge 5000 kr på en støvsuger, som så alligevel skulle suppleres med en anden. Købte i stedet Nilfisk Elite Superior, jeg elsker den.


Det er jo præcis det scenarie jeg kan frygte.

Tak for oplysningen, om Power. :gogo:


Ja det er en super service. Man skal bare huske at gemme kassen og at hvis der kommer ridser el lign, så trækker de lidt fra i prisen. Jeg vidste ikke det med kassen og da jeg købte, havde jeg ikke overvejet at den skulle returneres og derfor havde jeg heller ikke gemt kassen. De slog 1000 kr fra i prisen, da jeg returnerede. Fair nok, men ærgerlige penge.

Måske Elgiganten har samme service.
1
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Ny støvsuger, men hvilken?

Indlægaf Neverkont » 14. jun 2020, 08:54

Aurora skrev:
Neverkont skrev:
Aurora skrev:Jeg havde kortvarigt Dyson V11, men leverede den tilbage indenfor 30 dage (Power har sådan en prøv-derhjemme-regel). Den var ganske enkelt ikke god nok, og jeg ville ikke bruge 5000 kr på en støvsuger, som så alligevel skulle suppleres med en anden. Købte i stedet Nilfisk Elite Superior, jeg elsker den.


Det er jo præcis det scenarie jeg kan frygte.

Tak for oplysningen, om Power. :gogo:


Ja det er en super service. Man skal bare huske at gemme kassen og at hvis der kommer ridser el lign, så trækker de lidt fra i prisen. Jeg vidste ikke det med kassen og da jeg købte, havde jeg ikke overvejet at den skulle returneres og derfor havde jeg heller ikke gemt kassen. De slog 1000 kr fra i prisen, da jeg returnerede. Fair nok, men ærgerlige penge.

Måske Elgiganten har samme service.


Jo, så vidt jeg kunne se i aftes, så har el-giganten samme service. :)

Jeg har i flere år gemt original-kasser fra TV, printer o.l. på loftet. Mange ting købes jo ikke lokalt, som før i tiden, og skal noget retur, så er det nemmere med original-kassen. For nylig skulle min bærbare repareres, og da var jeg glad for, at jeg havde gemt kassen. Da jeg flyttede for 8 år siden var det også rart, at kunne komme TV'et i kassen.
0

Tilbage til "Bolig"