Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jul 2020, 11:42

Vi har fået slebet og lakeret samtlige gulve i vores nye hus. Onsdag kom vi ud og så på arbejdet. Jeg tog 56 billeder af små sorte hår der var i lakken. Det ser vitterligt ud til at nogen har drysset pubeshår udover det hele :tie:

Og så er der lige 25 m2 repos med store slidmærker fra maskinen.

I går fredag skulle de gøre det om. I dag flytter vi ind

Pubeshårene er der stadig. Repos er slebet men ikke lakeret.

Vi har ikke betalt endnu.

Jeg vil naturligvis klage igen og nægte at betale. Men jeg vil under ingen omstændigheder havde dem ud igen og forsøge at udbedre det. Det kan jeg vel godt holde fast i? Jeg tænker at vi skal have fat i en syns-og skønsmand og starte en sag hvis firmaet af sig selv ikke bare æder regningen.

Er der nogle herinde som kender processen?
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf Nicolait » 11. jul 2020, 11:54

Som udgangspunkt vil firmaet have en afhjælpningsret, hvor de får mulighed for at udbedre deres fejl.

Start med at klage til firmaet, og gør det helst skriftligt.

Hvis du skal have fat i skønsmand, så skal du nok have fat i din retshjælpsforsikring, da hverken byggeriets eller håndværkets ankenævn stiller med den slags.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jul 2020, 12:05

Nicolait skrev:Som udgangspunkt vil firmaet have en afhjælpningsret, hvor de får mulighed for at udbedre deres fejl.

Start med at klage til firmaet, og gør det helst skriftligt.

Hvis du skal have fat i skønsmand, så skal du nok have fat i din retshjælpsforsikring, da hverken byggeriets eller håndværkets ankenævn stiller med den slags.



Det gør jeg også. Klage og skriftligt.

Men jeg tænker på hvor mange gange har ret til at forsøge at udbedre?

Nu har de forsøgt i går og dwt blev dels ikke udbedret og dels gjort værre fordi der nu ikke er lak på gulvet.

Det er et stort gulvfirma og de har 1000 opgaver om året og primært gode anmeldelser. På trustpilot skriver de selv ved twists at de anbefaler syn og skøn.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jul 2020, 12:15

Har også lige opdaget 4 dybe hakker i det gulv de har slebet om :rulle:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf Nicolait » 11. jul 2020, 14:23

FormerlyKnownAs skrev:
Nicolait skrev:Som udgangspunkt vil firmaet have en afhjælpningsret, hvor de får mulighed for at udbedre deres fejl.

Start med at klage til firmaet, og gør det helst skriftligt.

Hvis du skal have fat i skønsmand, så skal du nok have fat i din retshjælpsforsikring, da hverken byggeriets eller håndværkets ankenævn stiller med den slags.



Det gør jeg også. Klage og skriftligt.

Men jeg tænker på hvor mange gange har ret til at forsøge at udbedre?

Nu har de forsøgt i går og dwt blev dels ikke udbedret og dels gjort værre fordi der nu ikke er lak på gulvet.

Det er et stort gulvfirma og de har 1000 opgaver om året og primært gode anmeldelser. På trustpilot skriver de selv ved twists at de anbefaler syn og skøn.


Som udgangspunkt har de et forsøg.

Du må meddele at du ikke er tilfreds, og bede dem om pengene tilbage.

Hvis ikke de vil give sig, så må du have fat i et ankenævn.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf MrMister » 11. jul 2020, 14:26

Start med at klage til dem og bede om syn og skøn for fejl og mangler + skader forvoldt af dem. Dokumenter alting grundigt - sindsyg grundigt - og konsulter advokat inden indflytning.

Hvis det er parket, kan det måske ikke slibes om igen. Det kan blive dyrere end blot en omslibning. Meget dyrere. Det mindste er at nægte at betale fordi opgaven har væsentlige fejl og mangler.
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jul 2020, 14:31

Jeg har slet ikke betalt.

Det er egetræsplanker.

Ja jeg har pt 56 pubeshår billeder og skal i morgen have taget billeder af alle de hakker de har lavet i går.

Kæmpe idioter altså
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jul 2020, 14:32

Nicolait skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Nicolait skrev:Som udgangspunkt vil firmaet have en afhjælpningsret, hvor de får mulighed for at udbedre deres fejl.

Start med at klage til firmaet, og gør det helst skriftligt.

Hvis du skal have fat i skønsmand, så skal du nok have fat i din retshjælpsforsikring, da hverken byggeriets eller håndværkets ankenævn stiller med den slags.



Det gør jeg også. Klage og skriftligt.

Men jeg tænker på hvor mange gange har ret til at forsøge at udbedre?

Nu har de forsøgt i går og dwt blev dels ikke udbedret og dels gjort værre fordi der nu ikke er lak på gulvet.

Det er et stort gulvfirma og de har 1000 opgaver om året og primært gode anmeldelser. På trustpilot skriver de selv ved twists at de anbefaler syn og skøn.


Som udgangspunkt har de et forsøg.

Du må meddele at du ikke er tilfreds, og bede dem om pengene tilbage.

Hvis ikke de vil give sig, så må du have fat i et ankenævn.


Er det noget lov der siger det?

Jeg har heldigvis ikke betalt endnu.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jul 2020, 14:33

MrMister skrev:Start med at klage til dem og bede om syn og skøn for fejl og mangler + skader forvoldt af dem. Dokumenter alting grundigt - sindsyg grundigt - og konsulter advokat inden indflytning.

Hvis det er parket, kan det måske ikke slibes om igen. Det kan blive dyrere end blot en omslibning. Meget dyrere. Det mindste er at nægte at betale fordi opgaven har væsentlige fejl og mangler.


Vi er flyttet ind i dag. Havde ikke rigtig noget valg kan man sige.

Det er pisse ærgerligt. Tager billeder i morgen og sender mail og ringer til vores forsikring mandag.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf Nicolait » 11. jul 2020, 14:50

FormerlyKnownAs skrev:
Nicolait skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Nicolait skrev:Som udgangspunkt vil firmaet have en afhjælpningsret, hvor de får mulighed for at udbedre deres fejl.

Start med at klage til firmaet, og gør det helst skriftligt.

Hvis du skal have fat i skønsmand, så skal du nok have fat i din retshjælpsforsikring, da hverken byggeriets eller håndværkets ankenævn stiller med den slags.



Det gør jeg også. Klage og skriftligt.

Men jeg tænker på hvor mange gange har ret til at forsøge at udbedre?

Nu har de forsøgt i går og dwt blev dels ikke udbedret og dels gjort værre fordi der nu ikke er lak på gulvet.

Det er et stort gulvfirma og de har 1000 opgaver om året og primært gode anmeldelser. På trustpilot skriver de selv ved twists at de anbefaler syn og skøn.


Som udgangspunkt har de et forsøg.

Du må meddele at du ikke er tilfreds, og bede dem om pengene tilbage.

Hvis ikke de vil give sig, så må du have fat i et ankenævn.


Er det noget lov der siger det?

Jeg har heldigvis ikke betalt endnu.


Ikke specifikt, men det er udledt af princippet i købelovens § 78 stk. 4.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jul 2020, 07:29

Nu har jeg sendt en mail til firmaet hvor jeg opridser det hele fra vi laver bestillingen og til vi kom i går og vedhæftet billeder af de nye hakker.

Jeg har præciseret at jeg ikke ønsker at deres håndværkere kommer ud og besigtiger arbejdet men at lederne selv gør det hvis de ønsker det.

I morgen tager jeg fat i vores forsikring og tjekker ift retshjælp og om de dækker en evt. advokat. Jeg vil være på forkant og kende min rettigheder og deres ditto.
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2020, 08:30

Fik fat i retshjælp hos vores forsikring i dag og de sagde at vi skulle have fat byggerietsankenævn for rådgivning og hvis der skal startes en sag. De har selvfølgelig ferielukket og kan først kontaktes mandag.

Jeg ville SÅ gerne have noget helt faktuelt omkring håndværkere og udført arbejde og hvor mange gange de har ret til at forsøge at udbedre. Men der lader jo så vente på sig.

Jeg har ikke hørt fra gulvfirmaet endnu, men venter spændt på deres respons. Så længe at jeg ikke kan få fat i nogle af ovenstående, så skal de absolut ikke komme herud, hverken håndværkere eller ledelse. Og regningen bliver selvsagt ikke betalt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2020, 09:13

Nå jeg tog chancen og talte med en advokat som har forstand på det. Ganske gratis, så det var fint og så kan jeg jo vende tilbage hvis det bliver aktuelt. Men han sagde at nu havde de prøvet at rette op på det een gang og så var løbet ligesom kørt.

Enten få et andet firma ud og vurdere det der er lavet og hvad det vil koste at rette op og træk så det beløb fra regningen.

Eller start en sag ved byggerietsankenævn og få en syn og skønsmand ud.

Jeg er klart mest til sidste løsning, men hvis ikke virksomheden er medlem af ankenævnet er de ikke forpligtet til at følge afgørelsen.

Så jeg afventer hvad firmaet svarer.
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2020, 16:17

FormerlyKnownAs skrev:Nå jeg tog chancen og talte med en advokat som har forstand på det. Ganske gratis, så det var fint og så kan jeg jo vende tilbage hvis det bliver aktuelt. Men han sagde at nu havde de prøvet at rette op på det een gang og så var løbet ligesom kørt.

Enten få et andet firma ud og vurdere det der er lavet og hvad det vil koste at rette op og træk så det beløb fra regningen.

Eller start en sag ved byggerietsankenævn og få en syn og skønsmand ud.

Jeg er klart mest til sidste løsning, men hvis ikke virksomheden er medlem af ankenævnet er de ikke forpligtet til at følge afgørelsen.

Så jeg afventer hvad firmaet svarer.


Firmaerne plejer at skilte ret tydeligt med det, hvis de er medlem af ankenævnet. Så tjek eventuelt deres hjemmeside.

Vi har på et tidspunkt været igennem hele møllen med klage til ankenævnet, firmaet afviste vores klage, vi holdt fast og der kom syn og skøn på. Det tog egentlig ikke ret lang tid at få syn og skøn, men der gik flere måneder før vi fik en afgørelse. Det skal man lige være opmærksom på.

Vi vandt i øvrigt sagen uden nogen forbehold. Det stod direkte i afgørelsen, at det udførte arbejde var værdiløst, og derfor skulle vi ikke betale for det. Det havde vi så heller ikke gjort, da vi valgte at tilbageholde betalingen indtil afgørelsen faldt. Så vi havde ingen penge ude at svømme.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2020, 18:06

Firmaet svarede tidligere i dag

Vi er kede af at problemet ikke er 100% udbedret.

Det er umuligt for os at mærke / se om der lige falder nogle hår af, da det ikke er noget man kan mærke, og når man lakere et gulv, så skal det gå stærkt, så lakken ikke tørre mens man lakere, da du vil se streger efterfølgende.

I forhold til de hakker der er kommer kan de umuligt være kommet efter at vi har poleret gulvene sidste gang.

Vi bruger en støvsuger, polering maskine og en lakrulle, INGEN af de 3 ting kan lave så dybe hakker.
Må jeg sende et andet hold ud der kan polere og lakere gulvene?


Altså det er jo 0 % udbedret og kun gjort endnu værre. Og at de ikke skulle kunne have lavet hakkerne pga de maskiner de brugte den dag passer ikke. Min mand hjalp dem op med slibemaskinen.

Jeg tænker også at der er langt fra “nogle hår” til 40-50 styks drysset udover hele huset.

Så det svarede vi naturligvis og frabad os at de kom igen. Det har de ikke svaret på endnu.
0

Tilbage til "Bolig"