Ny opvaskemaskine

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Ny opvaskemaskine

Indlægaf LaMariposa » 13. jul 2020, 05:13

Vores 14 år gamle opvaskemaskine er ved at være mæt af dage, så der går nok ikke så længe før vi skal have en ny.

Vores nuværende er en Siemens, og jeg kan ikke lide den. Den bipper højt, længe og hidsigt, når den er færdig, og indretningen er åndssvag. Så jeg tror ikke umiddelbart, at det skal være en Siemens igen, selvom der sikkert er sket meget siden vores var ny.

Så jeg er egentlig mest nysgerrig efter at høre, hvad I har, og om I er glade for den løsning, I har? :)
Senest rettet af LaMariposa 13. jul 2020, 05:32, rettet i alt 2 gange.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf Spjaerten » 13. jul 2020, 05:17

Jeg har ikke selv valgt den, bor til leje.
Men fik for 1,5 mdrs tid Siden installeret den her:

https://www.elgiganten.dk/product/hvide ... lsrc=aw.ds

Den hedder Bosch silence plus series 4. Selvom der ikke lige fremgår af dette søge resultat det er en silence


Den er utrolig støjsvag og bipper ikke :banan:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16241
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30220

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf TinaW » 13. jul 2020, 05:55

Jeg mener det er sådan en her vi har:

https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskiner/SMU46CW00S/bosch-opvaskemaskine-smu46cw00s-hvid-tank-testvinder

Den er vi glade for.

EDIT: jeg er ikke helt sikker på modelnummeret.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf MOGA » 13. jul 2020, 06:32

Du siger godt nok, du ikke vil have Siemens - men vi har denne, og er glade for den:
https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... SX836X00KE
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf MrMister » 13. jul 2020, 06:33

Man kan indstille lydniveau på alle maskiner :)

Vi har en asko, som er lydtæt og nem at reparere. For levetid er vigtigt for os. 14 år for din maskine, som sikkert har koster 5000 kr, svarer til ~1 kr om dagen. Tænker ikke du skal være træt af den, men taknemmelig for levetiden. Det er langt over normen :)
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2020, 06:40

Miele. Altid Miele!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf LaMariposa » 13. jul 2020, 07:07

MrMister skrev:Man kan indstille lydniveau på alle maskiner :)

Vi har en asko, som er lydtæt og nem at reparere. For levetid er vigtigt for os. 14 år for din maskine, som sikkert har koster 5000 kr, svarer til ~1 kr om dagen. Tænker ikke du skal være træt af den, men taknemmelig for levetiden. Det er langt over normen :)


Synes nu ikke, at jeg har brokket mig over levetiden på vores nuværende? Jeg er træt af larmen og indretningen, men det er jo noget andet.

Vores vaskemaskine er i øvrigt en Asko, og den er vi rigtig glade for, så det kunne sagtens gå den vej med opvaskeren også.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf Filipai » 13. jul 2020, 07:58

Har en Asko.
Vi har lave sokler i køkkenet (fra kvik, men tilsvarende er gældende fra ikea), så opvaskeren er en XL model, der derfor har 3 sektioner i stedet for de normale 2. Er sindsygt glad for indretningen på den, og den er støjsvag.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf girl_beat » 13. jul 2020, 08:12

Vi har én af de nye Siemens maskiner, den mest støjsvage vi kunne finde på markedet. Den bipper svagt, når den er færdig, men er generelt meget stille. Udskudt start er én af de features, vi sætter pris på, så maskinen kan vaske om natten eller midt på dagen, når vi ikke er hjemme :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf MrMister » 13. jul 2020, 08:27

LaMariposa skrev:
MrMister skrev:Man kan indstille lydniveau på alle maskiner :)

Vi har en asko, som er lydtæt og nem at reparere. For levetid er vigtigt for os. 14 år for din maskine, som sikkert har koster 5000 kr, svarer til ~1 kr om dagen. Tænker ikke du skal være træt af den, men taknemmelig for levetiden. Det er langt over normen :)


Synes nu ikke, at jeg har brokket mig over levetiden på vores nuværende? Jeg er træt af larmen og indretningen, men det er jo noget andet.

Vores vaskemaskine er i øvrigt en Asko, og den er vi rigtig glade for, så det kunne sagtens gå den vej med opvaskeren også.


Enig. Har du prøvet Pricerunner? Vi har en 8000krs asko med bestikkurv muligheden. Den er lydsvag og god. Savner kun at den åbner låget til bedre tørring af plastik eksempelvis. De nye kan i tillæg kobles til varmt vand også, så man sparer strøm den vej rundt.

Har lavet en hurtig søgning for dig. Beko (kæmpe i syden) er et relativt ukendt mærke i Danmark, men er så stort at de er trøjesponsor for Barcelona :)

Sidste bemærkning: Husk at opvasketabs er vigtigt. Der er kæmpe forskel om det er de bedste fra Fairy og neophos, eller PL. Særligt ift salt og afspænding. Her i Kbh er det abnormt hvor meget salt og afspænding PL kræver.

https://www.pricerunner.dk/cl/13/Opvask ... 3134=14_18
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf Tibbler » 13. jul 2020, 08:28

Filipai skrev:Har en Asko.
Vi har lave sokler i køkkenet (fra kvik, men tilsvarende er gældende fra ikea), så opvaskeren er en XL model, der derfor har 3 sektioner i stedet for de normale 2. Er sindsygt glad for indretningen på den, og den er støjsvag.


Vi har også en Asko i Xl-model. Det er skønt med den ekstra plads.
Enig i at den er støjsvag, og så vasker og tørrer den også fint. Den lyser med farve ned på gulvet, alt efter om hvor henne den er i processen.
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf Kanga » 13. jul 2020, 09:30

Vi har en Miele. Den er ekstra høj, da der er bestikbakke øverst, så vi slipper for den der kurv forneden. Den tager for meget plads, og jeg synes aldrig bestikket bliver ordentligt rent. Så vi er glade for den løsning.

Desuden er der lys i vores... Luksus.
Salt og afspænding hælder man i i lågen. Så vi skal heller ikke kæmpe med den nederste kurv, når det skal fyldes på.
Når vasken er slut, åbner den selv lågen, så den kan dampe af. Førhen startede vi aldrig opvaskeren inden vi tog i byen/på ferie, for den var klam, når vi kom hjem. Det kan vi i sagtens nu.


Kanga
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf kidkomb » 13. jul 2020, 09:39

Vi havde den der testvinder Bosch zenit halløj. Den solgte vi videre meget hurtigt. Plastik var ikke tørt og fyldt med hvide pletter. Efter 3 montørbesøg gav vi op og solgte den videre.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf MrMister » 13. jul 2020, 09:43

Kanga skrev:Vi har en Miele. Den er ekstra høj, da der er bestikbakke øverst, så vi slipper for den der kurv forneden. Den tager for meget plads, og jeg synes aldrig bestikket bliver ordentligt rent. Så vi er glade for den løsning.

Desuden er der lys i vores... Luksus.
Salt og afspænding hælder man i i lågen. Så vi skal heller ikke kæmpe med den nederste kurv, når det skal fyldes på.
Når vasken er slut, åbner den selv lågen, så den kan dampe af. Førhen startede vi aldrig opvaskeren inden vi tog i byen/på ferie, for den var klam, når vi kom hjem. Det kan vi i sagtens nu.


Kanga


Dette er næsten mine ønsker til næste maskine. Bortset fra at jeg er nervøs for træbordplade vs damp. Har i træ og er det en udfordring?

Og fedt med salt i lågen. Har aldrig forstået hvorfor det skal være i højre, inderste side, så det er svært for højrehåndede ikke-nba-lange mennesker at nå det...
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3692

Re: Ny opvaskemaskine

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. jul 2020, 09:51

Miele er den bedste kvalitet. Men hvis jeres Siemens har holdt i 14 år er det alligevel godt klaret. Jeg skal også have ny vaskemaskine (og nyt alt andet, for har købt nyt hus). Man kan ikke få Miele her, så det bliver LG eller Samsung. Nok ikke helt samme kvalitet, men til gengæld spiller asiatiske vaskemaskiner sådan en søde lille melodi når de er færdige. Og det er jo også noget.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Bolig"