Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Kerrigan » 22. sep 2020, 20:03

Både og. Beliggenheden er helt fantastisk i forhold til vores behov; tæt på natur, strand, arbejde og studium.
Derudover ligger der meget belejligt ikke bare én, men to, integrerede institutioner i vores baghave, som vores barn er skrevet op til til næste januar. Derudover er der et hav af børnefamilier i området.

Vi lejer et værelse ud for at spare penge, selvom vi godt selv kunne bruge pladsen.
Vi bor til leje i et rækkehus med storrygende naboer til hver side (som ryger på alle tider af døgnet), hvilket gør at vi desværre ofte må have lukkede vinduer og lukket terrassedør. Dette øger også trangen til at finde et hus uden tætte naboer.

Vi drømmer om eget hus, helst to etager som nu, og gerne tre fordelt på kælder, stue og førstesal.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2020, 07:40

Ja. Vi bor på et nedlagt landbrug fra 1920'erne. Vi har vel 200 m til nærmeste nabo. Vi går og sætter i stand både udvendigt og indvendigt konstant, men det var fordi vi gerne ville dét, at vi købte huset. Jeg elsker at bo uden tætte naboer og at vi kan gøre præcis som vi vil med huset og grunden uden nogen brokker sig. Det eneste jeg godt kunne tænke mig var, at vi havde noget mere jord til og at huset lå endnu mere tilbagetrukket fra vejen.

Men når det er sagt, så har jeg været glad de fleste steder vi har boet. Både i forskellige landsdele og boligtyper. Vores gamle lejlighed på Amager var vi utroligt glade for, men efter at have boet som vi gør nu har jeg svært ved at forestille mig at bo i en lille lejlighed en storby.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6309
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14904

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Ata » 23. sep 2020, 10:24

Jeg synes, vi bor ret optimalt. Det eneste minus er prisen. :P

Vi bor i Lyngby Tårbæk Kommune nord for København i et et-plans-hus på 200 kvm. Tæt på skov og sø og tæt på motorvej og s-tog. Med gode skoler og søde naboer. Så det kunne jeg ikke ønske mig bedre...
1
Bella
Indlæg: 324
Tilmeldt: 7. sep 2015, 14:41
Kort karma: 24
Likede indlæg: 91

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Bella » 24. sep 2020, 11:02

Jeg er slemt ked af at bo i den lille bitte by som vi bor i. Her er for stille og langt væk fra alt og jeg hader det. Flyttede hertil for 2 år siden for at holde øje med min gamle farfar som var blevet alene. Han er død for et halvt år siden så har intet der binder mig til den her by mere og vil bare væk. Vil så så gerne ind til København, men det er super svært. Bor i lejlighed og det er det vi vil fortsætte med. Den her har en lille bitte have som bare er trist, fordi ingen af os har en pind forstand på have. Men det var d3t eneste vi kunne finde da vi flyttede hertil.
Så lejlighed er perfekt, området er skod....
0
Lisette
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. apr 2016, 05:52
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Lisette » 24. sep 2020, 14:08

Til dels. Bor i en 3 værelses studiebolig i Storkøbenhavn. Fin plads i lejligheden, selvom jeg drømmer et større køkken og badeværelse. Beliggenheden er ret central for hvor vi går i skole, arbejde osv. Vi har dog en beboerrådsformand herude som er en skovl og tit digter sine egne regler. Fx mener han at man må larme til kl. 24 i weekenderne på trods af at der står kl. 22 i husorden. Vi har soveværelse mod områdets bar og sidste sommer var forfærdelig med storniveauet. Denne har været mere behagelig grundet Corona-restriktioner.

Vi kan blive boende så længe vi studerer, så det er 2 år endnu. Hvor vi flytter hen bagefter kommer an på hvor jeg forventer at arbejde. Jeg drømmer om skov og en stor have til at træne hund
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf TomKah » 25. sep 2020, 18:23

Bor i hus i Nordsjælland på 240 kvm i to plan.
Har boet her i 15 år og er virkelig glade for både huset og området.
0
Bluemoon
Indlæg: 106
Tilmeldt: 7. jul 2016, 12:44
Kort karma: 14
Likede indlæg: 276

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Bluemoon » 1. okt 2020, 17:56

..
Senest rettet af Bluemoon 15. mar 2021, 09:45, rettet i alt 2 gange.
1
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12976

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf godtnavn » 1. okt 2020, 19:48

Jeg skrev jeg var glad for hvor vi boede, men har i dag takket ja til et rækkehus 1 km væk, med større have, et værelse mere og billigere husleje. Jeg krydser virkelig fingre for at få et brev om at det er mit i næste uge :D
4

Tilbage til "Bolig"