Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Craver » 15. mar 2018, 18:42

^ Det hedder Gladom :)
1
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf achillaxedprune » 15. mar 2018, 20:05

lillebjoern skrev:Billede


Hvorfra? :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2018, 20:10

achillaxedprune skrev:
lillebjoern skrev:Billede


Hvorfra? :)

https://shop.menneskermedmere.dk/collec ... uskmitnavn
3
...
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf achillaxedprune » 16. mar 2018, 22:20

Juki skrev:
achillaxedprune skrev:En røremaskine! Nu håber jeg, at det er et godt køb... Men jeg var for nærig til at smide 4000+ efter en Kenwood eller Kitchenaid, og denne har fået okay anmeldelser. Og så kostede den “kun” godt 1700. Og så er den pæn, synes jeg.
Billede
Billede

Den har jeg også haft kig på den sidste måneds tid, efter jeg kom til at ødelægge min elskede KitchenAid :(

Jeg har vaklet mellem modellerne 3700 og 4300, men jeg er vist blevet sikker på at det skal være 4300'eren. Primært fordi jeg ikke har brug for tilbehøret til 3700.

Anyway, gider du anmelde den når du har fået den prøvet? :D Og har du prøvet andre røremaskiner til at sammenligne med?


Nå, en anmeldelse... ikke god! Jeg har lavet en simpel gærdej i den med 500 gram mel og det kunne den næsten ikke. Den larmede helt vildt og dansede under anstrengelserne. Så den ryger tilbage, og så må jeg vist overveje at ofre noget mere på en ordentlkg maskine. :/

Men den er flot!
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Juki » 16. mar 2018, 22:26

achillaxedprune skrev:
Juki skrev:
achillaxedprune skrev:En røremaskine! Nu håber jeg, at det er et godt køb... Men jeg var for nærig til at smide 4000+ efter en Kenwood eller Kitchenaid, og denne har fået okay anmeldelser. Og så kostede den “kun” godt 1700. Og så er den pæn, synes jeg.
Billede
Billede

Den har jeg også haft kig på den sidste måneds tid, efter jeg kom til at ødelægge min elskede KitchenAid :(

Jeg har vaklet mellem modellerne 3700 og 4300, men jeg er vist blevet sikker på at det skal være 4300'eren. Primært fordi jeg ikke har brug for tilbehøret til 3700.

Anyway, gider du anmelde den når du har fået den prøvet? :D Og har du prøvet andre røremaskiner til at sammenligne med?


Nå, en anmeldelse... ikke god! Jeg har lavet en simpel gærdej i den med 500 gram mel og det kunne den næsten ikke. Den larmede helt vildt og dansede under anstrengelserne. Så den ryger tilbage, og så må jeg vist overveje at ofre noget mere på en ordentlkg maskine. :/

Men den er flot!

Øv!

Var det en sej dej? Det var nemlig sådan jeg kom til at ødelægge min KitchenAid og derfor jeg er lidt tilbageholdende med at smide så mange penge efter en ny KitchenAid :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf achillaxedprune » 16. mar 2018, 22:30

Juki skrev:Øv!

Var det en sej dej? Det var nemlig sådan jeg kom til at ødelægge min KitchenAid og derfor jeg er lidt tilbageholdende med at smide så mange penge efter en ny KitchenAid :genert:


Det var helt plain fødselsdagsboller... Hvis den ikke kan lave dét, så er den simpelthen bare ikke god nok. Hvedemel, mælk, æg, salt, sukker, kardemomme, smør og gær.

EDIT: kan du ikke reklamere over din ødelagte kitchenaid måske?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Juki » 16. mar 2018, 23:00

achillaxedprune skrev:
Juki skrev:Øv!

Var det en sej dej? Det var nemlig sådan jeg kom til at ødelægge min KitchenAid og derfor jeg er lidt tilbageholdende med at smide så mange penge efter en ny KitchenAid :genert:


Det var helt plain fødselsdagsboller... Hvis den ikke kan lave dét, så er den simpelthen bare ikke god nok. Hvedemel, mælk, æg, salt, sukker, kardemomme, smør og gær.

EDIT: kan du ikke reklamere over din ødelagte kitchenaid måske?

Ja okay, det burde den kunne holde til skulle man mene :(

Min KitchenAid er desværre mere end 5 år gammel. Det er noget med at den ikke kan holde til at man laver deje på mere end et kilo ca. og det må jeg jo nok erkende at jeg alligevel har gjort en del igennem årene :genert: Den stod desværre af da jeg var ved at ælte en sej pizzadej. Jeg tror der er et eller andet inde i motoren der er knækket for den kører, men kan slet ikke tage ved og dreje rundt når der er modstand.

Jeg tror derfor heller ikke der er meget at hente i forhold til garantien eller at det kan svare sig at sende den til reparation.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf 2SHY » 16. mar 2018, 23:05

Her i huset har vi gode erfaringer med Kenwood røremaskiner (har prøvet 2 udgaver). De klarer endda rugbrødsdej og når der skal laves “dej” til romkugler uden problemer
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Juki » 17. mar 2018, 01:04

2SHY skrev:Her i huset har vi gode erfaringer med Kenwood røremaskiner (har prøvet 2 udgaver). De klarer endda rugbrødsdej og når der skal laves “dej” til romkugler uden problemer

Jeg har kigget på Kenwood, men jeg vil gerne have en alsidig maskine der både kan ælte sej dej og små, lette mængder hvis der er noget der bare skal piskes fx. Jeg har egentlig mere brug for at kunne bruge maskinen til små mængder af fx dej, end at den skal kunne ælte en stor rugbrøddej fx. Det ved jeg nemlig er et problem med den min mor har, der dog ikke er en Kenwood. Hun bruger den primært til rugbrødsdej, og er god til dej, men den egner sig dårligt til små mængder.

Der var min KitchenAid til gengæld god, men de kan så ikke holde til seje deje i længden :blush:

Det gør det heller ikke nemmere at jeg er ret kræsen med udseendet på røremaskiner :genert: Det skyldes primært at jeg ikke har skabsplads til at sætte den væk, så den skal stå fremme.

Men hvis du kan anbefale en der matcher ovenstående så sig endelig til :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Anne Droid » 17. mar 2018, 05:17

Juki skrev:
2SHY skrev:Her i huset har vi gode erfaringer med Kenwood røremaskiner (har prøvet 2 udgaver). De klarer endda rugbrødsdej og når der skal laves “dej” til romkugler uden problemer

Jeg har kigget på Kenwood, men jeg vil gerne have en alsidig maskine der både kan ælte sej dej og små, lette mængder hvis der er noget der bare skal piskes fx. Jeg har egentlig mere brug for at kunne bruge maskinen til små mængder af fx dej, end at den skal kunne ælte en stor rugbrøddej fx. Det ved jeg nemlig er et problem med den min mor har, der dog ikke er en Kenwood. Hun bruger den primært til rugbrødsdej, og er god til dej, men den egner sig dårligt til små mængder.

Der var min KitchenAid til gengæld god, men de kan så ikke holde til seje deje i længden :blush:

Det gør det heller ikke nemmere at jeg er ret kræsen med udseendet på røremaskiner :genert: Det skyldes primært at jeg ikke har skabsplads til at sætte den væk, så den skal stå fremme.

Men hvis du kan anbefale en der matcher ovenstående så sig endelig til :D


Ankarsrum står højt på min ønskeseddel, men de er også dyre https://www.ankarsrum.com/produkter/
1
Klimatosse
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Elfenben » 17. mar 2018, 05:45

achillaxedprune skrev:
Juki skrev:
achillaxedprune skrev:En røremaskine! Nu håber jeg, at det er et godt køb... Men jeg var for nærig til at smide 4000+ efter en Kenwood eller Kitchenaid, og denne har fået okay anmeldelser. Og så kostede den “kun” godt 1700. Og så er den pæn, synes jeg.


Den har jeg også haft kig på den sidste måneds tid, efter jeg kom til at ødelægge min elskede KitchenAid :(

Jeg har vaklet mellem modellerne 3700 og 4300, men jeg er vist blevet sikker på at det skal være 4300'eren. Primært fordi jeg ikke har brug for tilbehøret til 3700.

Anyway, gider du anmelde den når du har fået den prøvet? :D Og har du prøvet andre røremaskiner til at sammenligne med?


Nå, en anmeldelse... ikke god! Jeg har lavet en simpel gærdej i den med 500 gram mel og det kunne den næsten ikke. Den larmede helt vildt og dansede under anstrengelserne. Så den ryger tilbage, og så må jeg vist overveje at ofre noget mere på en ordentlkg maskine. :/

Men den er flot!
Ej der må næsten være fejl i?! Jeg har haft den i flere år og bager boller næsten være weekend - både lette fødsesldagsboller og grove :nerve: jeg har som nævnt ikke haft KitchenAid eller Kenwood så kan ikke sammenligne, men synes det lyder mærkeligt. Øv for en dårlig oplevelse for dig!!
1
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Daybreak » 17. mar 2018, 07:35

Anne Droid skrev:Ankarsrum står højt på min ønskeseddel, men de er også dyre https://www.ankarsrum.com/produkter/


Men alle pengene værd. Vi er så glade for vores!
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Neenah » 17. mar 2018, 07:46

Daybreak skrev:
Anne Droid skrev:Ankarsrum står højt på min ønskeseddel, men de er også dyre https://www.ankarsrum.com/produkter/


Men alle pengene værd. Vi er så glade for vores!

Jeg fik aldrig brugt min fordi den var så svær at sætte op og finde ud af at få til at virke. Endte med at sælge den og købe en meget billigere og mere standard model.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Daybreak » 17. mar 2018, 08:40

Neenah skrev:
Daybreak skrev:
Anne Droid skrev:Ankarsrum står højt på min ønskeseddel, men de er også dyre https://www.ankarsrum.com/produkter/


Men alle pengene værd. Vi er så glade for vores!

Jeg fik aldrig brugt min fordi den var så svær at sætte op og finde ud af at få til at virke. Endte med at sælge den og købe en meget billigere og mere standard model.


Synes slet ikke den er svær at sætte op. Det er bare skål på, dejkrog/rulle i og så afsted. Jeg skulle dog lige lære, til hvilken dej der skulle bruges hhv krog og rulle. Vi bager primært brød og boller, og jeg elsker at den er så stor og stærk, at den fx kan klare en dobbelt rugbrødsdej.

Vi bruger den også til at røre fars osv, og en sjælden gang til kager. Er virkelig glad for den.
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Craver » 17. mar 2018, 09:02

Vira skrev:Hvordan er stolene at sidde i? :)


Jeg synes, de er ok :) Ikke en helaftensstol, men ganske fine til at sidde i et par timer.
0
... I would name her Rock'N'Roll

Tilbage til "Bolig"