Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Neverkont » 15. dec 2018, 20:14

LadyFox skrev:Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.


Så vil jeg sige, som jeg lige har sagt til en god ven, som kun kan få bukser, der er for lange: Det var s'gi da værre hvis de var for korte. :D

Det er trods alt nemmere, at gøre dem kortere end længere. ;)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2018, 20:21

Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.


Så vil jeg sige, som jeg lige har sagt til en god ven, som kun kan få bukser, der er for lange: Det var s'gi da værre hvis de var for korte. :D

Det er trods alt nemmere, at gøre dem kortere end længere. ;)

Klart, også derfor jeg købte nogle der var for lange. :D Det ændre dog ikke på at jeg ikke kan sy, og umiddelbart heller ikke kender nogle på Sjælland der har muligheden, af den type mennesker man kan tillade sig at spørge om den slags.
1
...
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Filipai » 15. dec 2018, 20:29

LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.


Så vil jeg sige, som jeg lige har sagt til en god ven, som kun kan få bukser, der er for lange: Det var s'gi da værre hvis de var for korte. :D

Det er trods alt nemmere, at gøre dem kortere end længere. ;)

Klart, også derfor jeg købte nogle der var for lange. :D Det ændre dog ikke på at jeg ikke kan sy, og umiddelbart heller ikke kender nogle på Sjælland der har muligheden, af den type mennesker man kan tillade sig at spørge om den slags.


Man kan købe sådan noget strygebånd så man ikke behøver at sy :) fås blandt andet i ikea
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2018, 20:30

Filipai skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.


Så vil jeg sige, som jeg lige har sagt til en god ven, som kun kan få bukser, der er for lange: Det var s'gi da værre hvis de var for korte. :D

Det er trods alt nemmere, at gøre dem kortere end længere. ;)

Klart, også derfor jeg købte nogle der var for lange. :D Det ændre dog ikke på at jeg ikke kan sy, og umiddelbart heller ikke kender nogle på Sjælland der har muligheden, af den type mennesker man kan tillade sig at spørge om den slags.


Man kan købe sådan noget strygebånd så man ikke behøver at sy :) fås blandt andet i ikea

Det skulle jeg have vidst da jeg købte gardinerne i IKEA :lol:

Men tak :D
0
...
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Neverkont » 15. dec 2018, 20:52

Strygebånd fås også hos Stof og stil: https://www.stofogstil.dk/sytilbehoer/i ... d-20mm-25m
1
Balletdanserinde
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. maj 2016, 14:03
Kort karma: 8
Likede indlæg: 45

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Balletdanserinde » 22. dec 2018, 22:51

Sof skrev:4 m2 hvide fliser til backsplash i køkkenet. En rimelig standard flise, som vi har været 2 år om at vælge... men nu ER de købt!

B11A656A-3D48-4E0E-AB0F-017FE7D5BE93.jpeg


De er vel nok meget flotte, hvor er de fra? :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf FrøkenM » 26. dec 2018, 09:45

Jeg har købt en del på det seneste - og der kommer mere til. Længe leve flytning

Ny elevationsseng fra Jysk
Billede

Hay sengetæppe
Billede

2 af de her fra Jysk

Billede

Jysk
Billede

Jysk

https://cdn2.jysk.com/getimage/wd2.teaser/86268

Ikea lænestol (Julegave)

Billede

Ikea skammel

Billede
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Ondemand » 27. dec 2018, 06:00

3 nye toiletter fra vvs-eksperten.dk - med soft-close toiletsæde :slem:
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Cosi » 3. jan 2019, 15:41

Har tilladt mig at købe en længe ønsket stol - som jeg har ønsket mig i årevis. Nøj, den er lækker, fra Fuhrhome - og dufter af læder :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 3. jan 2019, 21:57

Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 3. jan 2019, 23:00

Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.


Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2019, 23:09

Fræksak skrev:
Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.


Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?


Vi havde også nogle Eames replika, som blev misfarvede og gule, desværre. Kan ikke huske hvor de var købt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 3. jan 2019, 23:12

^Nå, argh hvor irriterende!

Jeg må vente og se, hvad der sker. De kommer til at stå i et lyst rum. Heldigvis koster de jo nærmest ingenting, så om ikke andet må vi bytte dem ud om et par år, alternativt klage hvis det sker meget hurtigt.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 3. jan 2019, 23:12

Vi har to ægte Eamesstole i forvejen, og de holder sig så pænt (de er så også grå og lyseblå - det gør nok også en forskel).
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2019, 23:18

Pandesteg skrev:
Fræksak skrev:
Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.


Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?


Vi havde også nogle Eames replika, som blev misfarvede og gule, desværre. Kan ikke huske hvor de var købt.


Vores var også hvide glemte jeg at skrive :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"