Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7635
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21314

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Nesnay » 22. feb 2016, 22:29

Pocketkitten: Den til højre på badeværelset ligner en Mount Everest-sukkulent - det kaldte de i hvert fald min, der er større, men ellers magen til, hvor jeg købte den. Den kræver temmelig meget lys, men meget lidt vand. Jeg forsøgte først at have min stående bagerst i stuen, men den fik tydeligvis ikke sol nok, og nogle af stænglerne faldt helt sammen og måtte fjernes, da de nærmest gik i opløsning, mens andre tabte "bladene". Nu bor den i en sydvendt vindueskarm og stortrives :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 23:37

Efter at have set Zembra og Sophayas plakater her i tråden, gik jeg for sjov ind på Apostroffs side for at se, om de rent tilfældigt også skulle have én i sort med Amager på - og minsandten!

Billede

Ej, men hvad var sandsynligheden lige for det? Amager er trods alt hverken en by eller et land (nok nærmere en tilstand...).
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. feb 2016, 11:14

Nesnay skrev:Pocketkitten: Den til højre på badeværelset ligner en Mount Everest-sukkulent - det kaldte de i hvert fald min, der er større, men ellers magen til, hvor jeg købte den. Den kræver temmelig meget lys, men meget lidt vand. Jeg forsøgte først at have min stående bagerst i stuen, men den fik tydeligvis ikke sol nok, og nogle af stænglerne faldt helt sammen og måtte fjernes, da de nærmest gik i opløsning, mens andre tabte "bladene". Nu bor den i en sydvendt vindueskarm og stortrives :)


Ah, pokkers. :D Jeg googlede mig til, at sukkulenter var gode til badeværelset, men man skal ikke tro på alt, man læser fra selvudnævnte indretningseksperter på blogs.

Vi må se, hvor længe den overlever.

Tak for hjælpen!
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. feb 2016, 11:14

Nesnay skrev:Pocketkitten: Den til højre på badeværelset ligner en Mount Everest-sukkulent - det kaldte de i hvert fald min, der er større, men ellers magen til, hvor jeg købte den. Den kræver temmelig meget lys, men meget lidt vand. Jeg forsøgte først at have min stående bagerst i stuen, men den fik tydeligvis ikke sol nok, og nogle af stænglerne faldt helt sammen og måtte fjernes, da de nærmest gik i opløsning, mens andre tabte "bladene". Nu bor den i en sydvendt vindueskarm og stortrives :)


Ah, pokkers. :D Jeg googlede mig til, at sukkulenter var gode til badeværelset, men man skal ikke tro på alt, man læser fra selvudnævnte indretningseksperter på blogs.

Vi må se, hvor længe den overlever.

Tak for hjælpen!
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Pandesteg » 24. feb 2016, 11:42

POCKETKITTEN skrev:
Nesnay skrev:Pocketkitten: Den til højre på badeværelset ligner en Mount Everest-sukkulent - det kaldte de i hvert fald min, der er større, men ellers magen til, hvor jeg købte den. Den kræver temmelig meget lys, men meget lidt vand. Jeg forsøgte først at have min stående bagerst i stuen, men den fik tydeligvis ikke sol nok, og nogle af stænglerne faldt helt sammen og måtte fjernes, da de nærmest gik i opløsning, mens andre tabte "bladene". Nu bor den i en sydvendt vindueskarm og stortrives :)


Ah, pokkers. :D Jeg googlede mig til, at sukkulenter var gode til badeværelset, men man skal ikke tro på alt, man læser fra selvudnævnte indretningseksperter på blogs.

Vi må se, hvor længe den overlever.

Tak for hjælpen!


Er der slet intet lys på badeværelset? For de færreste planter kan nok lide at stå i bælgravende mørke det meste af tiden. Men orkidéer skulle trives godt på badeværelser.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. feb 2016, 12:00

Pandesteg skrev:
Er der slet intet lys på badeværelset? For de færreste planter kan nok lide at stå i bælgravende mørke det meste af tiden. Men orkidéer skulle trives godt på badeværelser.


Joh, der er bare ikke så meget naturligt lys, for vinduet er ganske småt og oven i købet matteret, så solen trænger ikke så godt ind.

Jeg synes ikke så godt om orkideer, men jeg prøver nok alligevel en, hvis de andre ikke kan klare mosten. :)
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Pandesteg » 24. feb 2016, 12:04

POCKETKITTEN skrev:
Pandesteg skrev:
Er der slet intet lys på badeværelset? For de færreste planter kan nok lide at stå i bælgravende mørke det meste af tiden. Men orkidéer skulle trives godt på badeværelser.


Joh, der er bare ikke så meget naturligt lys, for vinduet er ganske småt og oven i købet matteret, så solen trænger ikke så godt ind.

Jeg synes ikke så godt om orkideer, men jeg prøver nok alligevel en, hvis de andre ikke kan klare mosten. :)


Ah okay. Jeg har en guldranke stående i et matteret vindue og den klarer sig fint - den vokser bare ikke særlig hurtigt, men jeg har nogle stykker af dem, så de skiftes lidt til at stå "i skammekrog" derude :P Min aloe vera kunne dog slet ikke lide at stå derude (den stod også et godt stykke væk fra vinduet), så sådan en kan jeg ikke anbefale.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Trommedreng » 24. feb 2016, 15:23

Ikke et direkte køb, men jeg har bygget mit eget væghængte skrivebord med ledningskjul og givet det maling med en høj glans. Bordet er med almue-lister langs kanterne. Jeg synes selv, at resultatet er blevet fint. :blush2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
25
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Lakika » 24. feb 2016, 21:09

Phlox9 skrev:
Hun er fra Tiger ;) Godt nok købt i Tiger i Holland, her hedder det The Flying Tiger, men jeg tror, udvalget er det samme - 3 euro :)


Billigt! Jeg kunne desværre ikke finde hende på Tigers hjemmeside, men der ligger en butik lige om hjørnet, så jeg må ned og tjekke i morgen :)


Der er også en mand, han er lidt større og malet med sort eller mørkeblå vistnok - han var også fin.. Kan være, han også skal herhjem at bo :)


Nu har jeg fået dem begge :) Så vidt jeg husker til hhv 30 og 40 kr.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Danseprinsesse » 24. feb 2016, 21:31

Vi er ved at indrette babykommode, så min kæreste kom hjem til mig med den her i dag til salve, termometer og den slags. Nurh.

foto 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 22:54

Lidt fint til køkkenvæggen.
Arnold Busck havde sat deres store vægkalendere ned til en tyver stykket.

Min venindes kæreste forærede mig sidste år en lille Edward Gorey-kalender, og jeg blev straks fan af hans univers, så det er godt at få ham tilbage på væggen igen.

Billede

Billede
3
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Thestral » 25. feb 2016, 06:11

..
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf achillaxedprune » 25. feb 2016, 06:55

Danseprinsesse skrev:Vi er ved at indrette babykommode, så min kæreste kom hjem til mig med den her i dag til salve, termometer og den slags. Nurh.

foto 3.JPG


Nai, hvor er den herlig... Jeg vil også ha'! :dåne:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 11:42

Trommedreng skrev:Ikke et direkte køb, men jeg har bygget mit eget væghængte skrivebord med ledningskjul og givet det maling med en høj glans. Bordet er med almue-lister langs kanterne. Jeg synes selv, at resultatet er blevet fint. :blush2:


Ej, det er flot! Hvordan har du gjort? Og hvordan sikrer du stabiliteten så det ikke begynder at hænge?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 13:32

LaScrooge skrev:
Trommedreng skrev:Ikke et direkte køb, men jeg har bygget mit eget væghængte skrivebord med ledningskjul og givet det maling med en høj glans. Bordet er med almue-lister langs kanterne. Jeg synes selv, at resultatet er blevet fint. :blush2:


Ej, det er flot! Hvordan har du gjort? Og hvordan sikrer du stabiliteten så det ikke begynder at hænge?


Hej Scrooge.

Bordet er egentlig ret ligetil at lave, men ligner en million, når det står færdigt - alt efter hvor meget man lægger i det.

Materialer: Du kan fx. benytte en MDF-plade efter mål med en tykkelse på 20-35mm og så køber du nogle almuelister. Almuelisterne skal skæres i en vinkel på 45 grader - det er pænest. Man kan få forskellige redskaber til at udføre dette. Dernæst skal de bare limes på kanterne og sømmes i.

Derefter skal du bruge nogle solide hyldeknægte - de går vist bare under betegnelsen, "bordbærende hyldeknægte", og nogle træklodser til at holde MDF-pladen i spænd. Spån-/træskruer, betonskruer (til hyldeknægtene), stærkt trælim, grunder til metal/træ og noget maling. Alle dele kan erhverves i din lokale Silvan.

Jeg brugte en weekend på at lave det.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.

Tilbage til "Bolig"