Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 4. jan 2019, 06:16

Trappestige skrev:
Fræksak skrev:
Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.


Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?

Det var replika ja. Købt på den der side i England, der på er tidspunkt lukkede ned for handel ud af landet. Kan ikke huske hvad den hedder. Jeg tror ikke at andre farver er lige så udsat, som de hvide. Mine døtres stod i et mørkt rum for det meste, men blev alligevel helt gule. Prøvede at skrubbe dem rene med div. mirakelsvampe og sulfo osv., men en misfarvning i selve skallen kan man desværre ikke vaske helt væk. Ærgerligt, for de er virkelig gode at sidde i.


Øv, altså. Det skulle jeg så lige have oprettet en tråd om inden jeg købte :deer: Vores er fra bluesuntree, også i UK. Vi har et par andre ting derfra, som har holdt glimrende, men ikke lige stole og ikke lige i hvid.

Vi får se! :)
0
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Imahawaiigirl » 4. jan 2019, 09:05

Fræksak skrev:
Trappestige skrev:
Fræksak skrev:
Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.


Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?

Det var replika ja. Købt på den der side i England, der på er tidspunkt lukkede ned for handel ud af landet. Kan ikke huske hvad den hedder. Jeg tror ikke at andre farver er lige så udsat, som de hvide. Mine døtres stod i et mørkt rum for det meste, men blev alligevel helt gule. Prøvede at skrubbe dem rene med div. mirakelsvampe og sulfo osv., men en misfarvning i selve skallen kan man desværre ikke vaske helt væk. Ærgerligt, for de er virkelig gode at sidde i.


Øv, altså. Det skulle jeg så lige have oprettet en tråd om inden jeg købte :deer: Vores er fra bluesuntree, også i UK. Vi har et par andre ting derfra, som har holdt glimrende, men ikke lige stole og ikke lige i hvid.

Vi får se! :)


Vi har også hvide Eames replikaer fra Bluesuntree. De er nok fem år gamle, og de er blevet voldbrugt ved vores spisebord lige siden vi købte dem. De bliver lidt misfarvede af fx nye jeans, men det er til at tørre af, og så trænger de efterhånden til lige at blive efterspændt en gang, men ellers fejler de intet, og de er absolut ikke blevet gullige. :)
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 4. jan 2019, 10:20

^Fedt!! Jeg håber det blir ligesådan med vores :)
Mit indtryk er at Bluesuntree laver nogle ok ting.
1
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf london » 4. jan 2019, 12:04

Noget så eksotisk som et højt fryseskab
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Stitch » 4. jan 2019, 14:13

Trængte til nyt sengetøj til min dobbeltdyne, så har surfet nettet for januarudsalg for noget, der var lidt ekstra lækkert.
Faldt over noget på drømmeland, men selvom den vidste 369kr., gik de ind til 599kr når man klikkede på linket. Så jeg skrev en pæn mail til dem. Og har nu fået dem til 369kr stykket.

Har købt disse to (og jeg kan se, at de har ændret det, så der også står 369kr i linket, hvis nu andre skulle mangle):

Riviera Maison Dictionary Sand
Billede

[url=https://www.droemmeland.dk/product/?search=Sengelinned/Riviera%20Maison/L`Hotel/BH128812/200x200/Beige/0/0/0/0/0&sku=BH128812]Riviera Maison L'Hotel Hvid/Beige[/url]
Billede[/img]


Nu mangler jeg bare lagner :D
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf LadyFox » 4. jan 2019, 17:35

Trappestige skrev:Potte til mit badeværelse.

Hvor er den købt?
0
...
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Indomie » 4. jan 2019, 18:27

Trappestige skrev:
LadyFox skrev:
Trappestige skrev:Potte til mit badeværelse.

Hvor er den købt?

På Bahnes webshop.

Ikke for at male fanden på væggen men er det ikke dem som lige er blevet hacket
0
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Indomie » 4. jan 2019, 19:13

Trappestige skrev:
Indomie skrev:
Trappestige skrev:
LadyFox skrev:
Trappestige skrev:Potte til mit badeværelse.

Hvor er den købt?

På Bahnes webshop.

Ikke for at male fanden på væggen men er det ikke dem som lige er blevet hacket

Jo, og jeg havde uheldigt nok købt indenfor den periode. Mit kort er blevet spærret og jeg har bestilt et nyt. :gogo:


Godt du har fået dit kort spærret, selvom det er trælst at vente på nyt.
Tror jeg skal lure lidt på den, kunne rigtig godt tænke mig noget grønt på badeværelset.
Men hvilke planter kan holde til at undvære dagslys helt?
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Hewlett » 4. jan 2019, 20:37

Indomie skrev:
Godt du har fået dit kort spærret, selvom det er trælst at vente på nyt.
Tror jeg skal lure lidt på den, kunne rigtig godt tænke mig noget grønt på badeværelset.
Men hvilke planter kan holde til at undvære dagslys helt?


Kunstige planter :deer:

Ej, jeg kan kun komme i tanke om planter der tåler minimalt dagslys, men ikke nogen der helt kan undvære. Og man KAN faktisk finde flotte kunstige planter :)

Har du alligevel mod på at forsøge dig med levende planter, så kan du f.eks. prøve med guldranker, vandrende jøder eller sukkulenter af forskellige slags.
0
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Indomie » 4. jan 2019, 21:22

Hewlett skrev:
Indomie skrev:
Godt du har fået dit kort spærret, selvom det er trælst at vente på nyt.
Tror jeg skal lure lidt på den, kunne rigtig godt tænke mig noget grønt på badeværelset.
Men hvilke planter kan holde til at undvære dagslys helt?


Kunstige planter :deer:

Ej, jeg kan kun komme i tanke om planter der tåler minimalt dagslys, men ikke nogen der helt kan undvære. Og man KAN faktisk finde flotte kunstige planter :)

Har du alligevel mod på at forsøge dig med levende planter, så kan du f.eks. prøve med guldranker, vandrende jøder eller sukkulenter af forskellige slags.


Tak for forslag - jeg må se hvad jeg kan finde, og holde i live :D
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Fræksak » 5. jan 2019, 10:02

Trappestige skrev:Slut med irriterende tik-tak lyd fra uret i stuen. For evigt, forhåbentlig. :wave:
:love2:


Jeg forstår det ikke :genert: Tikker det her ur ikke, eller?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Anilara » 5. jan 2019, 20:51

Gulvlampe. Gubi multi light.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
JessicaLee
Indlæg: 10
Tilmeldt: 8. mar 2018, 19:44
Kort karma: 0
Likede indlæg: 20

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf JessicaLee » 8. jan 2019, 02:54

:) ny lampe
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf twinkle » 17. jan 2019, 18:35

Seks spisebordsstole i eg

Billede
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Tibbler » 17. jan 2019, 18:47

Gul lænestol fra Ikea

Billede
11

Tilbage til "Bolig"