Erfaring med elektrisk markise

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf Oak123 » 16. jun 2021, 19:10

Vi tænker I at få sat en, måske to markiser op i stedet for en overdækning på terrassen.
Men jeg synes det er en jungle at finde ud af, også fordi jeg har nul erfaring med markiser :lol:

Den skal være elektrisk, og nok gerne med sådan et stykke solafskærmningsrullegardin der kan køre ned for enden af markisen - dog ikke noget must.

Men skal man købe et dyrt mærke for, at det holder eller hvad erfaring har I med det?
Er der andet man skal være opmærksom på?
0
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf loular » 16. jun 2021, 19:19

Vi har en elektrisk markise og den er lang langs husmuren. tror den er fem meter. Vores kører automatisk ind, når det blæser for meget. Problemet er at fordi den er så lang, så skal der næsten ingen blæst til før den kører ind og der er skide irriterende. Der er måske forskel i mærkerne på hvor følsom de er i forhold til vind… Vores markise kostede 23.000.
0
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf Oak123 » 16. jun 2021, 21:25

loular skrev:Vi har en elektrisk markise og den er lang langs husmuren. tror den er fem meter. Vores kører automatisk ind, når det blæser for meget. Problemet er at fordi den er så lang, så skal der næsten ingen blæst til før den kører ind og der er skide irriterende. Der er måske forskel i mærkerne på hvor følsom de er i forhold til vind… Vores markise kostede 23.000.


Smart at den selv kan køre ind, men træls hvis den på en måde er for sensitiv - kan det ikke indstilles.
Hvilken mærke/model har I?

Jeg tror vi skal have en i samme længde, men har overvejet om det er smart at dele den i 2, for at kunne køre dem ind og ud uafhængigt af hinanden.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf TomKah » 17. jun 2021, 04:28

Vi havde en i vores gamle hus. Den var der da vi flyttede ind, og var ikke ny. Så jeg tænker den har 30 år på bagen nu. Den virker fint og var elektrisk men ingen smarte antivind funktioner.
Men man kan i hvert fald sagtens få noget holdbart. Den var også 5-6 meter lang.

Jeg ville synes det var træls med en delt markise hvis man bruger den til at dække for let regn under en hedebølge.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf Majer » 17. jun 2021, 05:58

Jeg havde en på Ca 4 meter på min gamle terrasse. Det var bare en fra jysk. Mener jeg gav 5-7000.
Den var super fin og med fjernbetjening. Dog skulle man selv rulle den ind hvis det blæste for meget.
0
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf Oak123 » 21. jun 2021, 18:21

TomKah skrev:Vi havde en i vores gamle hus. Den var der da vi flyttede ind, og var ikke ny. Så jeg tænker den har 30 år på bagen nu. Den virker fint og var elektrisk men ingen smarte antivind funktioner.
Men man kan i hvert fald sagtens få noget holdbart. Den var også 5-6 meter lang.

Jeg ville synes det var træls med en delt markise hvis man bruger den til at dække for let regn under en hedebølge.


Ja du kan have ret i at der også er ulemper i st dele markisen i 2, kan forestille mig, stram også kan være så uheldig at solen lige kan få skinnet en i hovedet igennem sprækken.
0
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf Oak123 » 21. jun 2021, 18:22

Majer skrev:Jeg havde en på Ca 4 meter på min gamle terrasse. Det var bare en fra jysk. Mener jeg gav 5-7000.
Den var super fin og med fjernbetjening. Dog skulle man selv rulle den ind hvis det blæste for meget.


Det er heller ikke et must at den selv kan rulle ind.
Kan godt være man skal prøve en af de billigere mærker.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Erfaring med elektrisk markise

Indlægaf Artem » 21. jun 2021, 18:41

Jeg har købt en ny billig elektrisk for et år siden, og den ser stadig ud som ny, og som jeg er meget godt tilfreds med.

Min far har også en billig elektrisk en vi købte i Bauhaus for omkring 15 år siden. Malingen skaller af på den, og har gjort det over flere år, men den sidder så også på en gavl helt ubeskyttet.

Min søster har en stor dyr elektrisk en der fuldte med huset da de købte det for 14 år siden, og den gang var den allerede gammel. Så den er måske 25 år.
Den er stadig i meget pæn stand, men sidder så også beskyttet under udhæng lige som min egen. Som jeg tror der har meget at sige for levetiden.

En anden ting som vil have betydning for levetiden er hvor meget den er ude, for solen brænder dugen op med tiden, og der er nok trods alt forskel på kvaliteten af en dyr og billig. Tilsvarende med hvor godt de er malet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Bolig"