At finde et tæppe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 07:00

Hej Debatten.

Jeg har brug for jeres hjælp og gode inputs. Jeg vil gerne pifte mit kedelige soveværelse op, og har for nylig købt mig et tæppe via Rugvista - det som I ser på billedet - og er i tvivl om både farven og størrelsen. Der er tale om et "Shaggy-tæppe". Dette tæppe afløser et persisk tæppe i samme størrelse, i en mørk rød farve med en masse mønstre, som efter min mening virkede ret tung og rodet i mit soveværelsemiljø. Men det var ellers pænt nok. Jeg vil bare gerne have noget simplistisk.

Jeg har egentlig bare brug for at vide, om det ser helt pokkers ud med det nuværende tæppe, for jeg har selv ret svært ved at vurdere det. Hvad synes I? Kokser det helt med tæppet i den størrelse inde på mit soveværelse? Og hvad med den råhvide farve? For det fås nemlig også i almindelig hvid.

Mit nuværende tæppe er på billede 3. Alternativerne er på billede 1 og 2. I må hjertens gerne komme med andre forslag. :)

Tak.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2016, 07:11

Personligt synes jeg, at der mangler udtryk.
Alt er hvidt og lyst, det gør det lidt anonymt... umiddelbart.
Jeg ville vælge en lille sengeforlægger med farve.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 07:17

Jeg kan godt lide det! Køb evt en grøn plante til vindueskarmen og skift natbordet ud til noget lidt mere markant og nutidigt. Og så ville jeg i øvrigt rykke sengen en lille smule væk fra sengebordet, det ser lidt klemt ud ovre i det hjørne.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 07:37

Pandesteg skrev:Jeg kan godt lide det! Køb evt en grøn plante til vindueskarmen og skift natbordet ud til noget lidt mere markant og nutidigt. Og så ville jeg i øvrigt rykke sengen en lille smule væk fra sengebordet, det ser lidt klemt ud ovre i det hjørne.


Jeg må ærligt indrømme, at jeg virkelig har forsømt mit soveværelse og været ret loose i forhold til alt andet i mit hjem. :D

Jeg er enig, sengebordet skal udskiftes. Jeg skal også have købt mig et nyt sengetæppe. Nye billeder skal også op.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Kommodedyret » 26. feb 2016, 08:00

Det ser lidt overmøbleret ud med tæppet, det hjælper ikke til et simpelt/minimalistisk udtryk.

Noget andet er mængden af rengøring. Tænk på hvor meget skidt et lyst langhåret tæppe suger til sig.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 08:01

Trommedreng skrev:
Pandesteg skrev:Jeg kan godt lide det! Køb evt en grøn plante til vindueskarmen og skift natbordet ud til noget lidt mere markant og nutidigt. Og så ville jeg i øvrigt rykke sengen en lille smule væk fra sengebordet, det ser lidt klemt ud ovre i det hjørne.


Jeg må ærligt indrømme, at jeg virkelig har svigtet mit soveværelse og været ret loose i forhold til alt andet i mit hjem. :D

Jeg er enig, sengebordet skal udskiftes. Jeg skal også have købt mig et nyt sengetæppe.


Nu bad du ikke om råd til det, men Ellos har et ret stort udvalg af sengetæpper i forskellige prisklasser, hvis det var noget.

Af sengeborde kan jeg godt lide borde i den her stil http://www.novamobler.dk/produkt/sengebord, men måske noget i den her stil ville passe bedre ind hos dig? http://designdelicatessen.dk/produkter/ ... ng---hvid/
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 15:09

Tak for jeres input.

Grunden til "det hvide tema" i soveværelset, skyldes at jeg ikke får vildt meget dagslys ind i min lejlighed. Jeg vil derfor gerne have det så lyst som muligt. Jeg er bosat i Aarhus C og her er bebyggelsen ret tætpakket.

Vil det være helt gak at vælge det mintgrønne tæppe?

Pandesteg - Componibili er et fint bud, men jeg ved ikke helt, om den egner sig som sengebord? Jeg har den store udgave i stuen, men til småting synes jeg ikke den er ret praktisk.

Faktisk synes jeg at de fleste designer-sengeborde virker ret upraktiske. Pæne men upraktiske.

Jeg har overvejet to fra Ilva:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Flora » 26. feb 2016, 15:21

Jeg tror det vil være flot med det mintgrønne tæppe. Det vil give lidt farve til rummet, så det ikke er så hvidt i hvidt og jeg tror ikke rummet vil føles mørkt af det.
2
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 26. feb 2016, 15:48

Jeg synes ikke, det ser helt dumt ud med det tykke råhvide. Og så forestiller jeg mig, at det er ret luxusagtigt at træde ud på sådan noget blødt noget om morgenen?

I øvrigt har vi det mintgrønne tæppe (bare i rundt), og jeg synes personligt, at farven er en anelse mindre mint og mere grøn, når man ser det IRL. De er supergode til at gengive farverne på CarpetVista, men alligevel blev jeg lidt overrasket over udtrykket, da vi selv smækkede det på gulvet herhjemme. Bare lige så du ved det :). Det er i hvert fald ikke klassisk mintgrønt!
0
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 16:38

Fræksak skrev:Jeg synes ikke, det ser helt dumt ud med det tykke råhvide. Og så forestiller jeg mig, at det er ret luxusagtigt at træde ud på sådan noget blødt noget om morgenen?

I øvrigt har vi det mintgrønne tæppe (bare i rundt), og jeg synes personligt, at farven er en anelse mindre mint og mere grøn, når man ser det IRL. De er supergode til at gengive farverne på CarpetVista, men alligevel blev jeg lidt overrasket over udtrykket, da vi selv smækkede det på gulvet herhjemme. Bare lige så du ved det :). Det er i hvert fald ikke klassisk mintgrønt!


Det giver nemlig en virkelig dejlig følelse at betræde om morgenen! Og så dæmper det tilmed lyden en smule. Desværre synes jeg, at det lige er en halv meter for bredt.

Jeg har i hvert fald pakket det ned igen og skrevet til RugVista/CarpetVista og dem om en returlabel.

Fræksak, må jeg evt. se, hvordan det grønne tæppe tager sig ud i jeres hjem? Gerne over PB. Og det er naturligvis helt okay, hvis du ikke er for det. :)
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Kommodedyret » 26. feb 2016, 16:42

Hvad med to mindre tæpper ? Eller ét mindre tæppe?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 16:52

Kommodedyret, et eller to mindre tæpper var også en mulighed.

Det her er i øvrigt det gamle tæppe, jeg havde før. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det 'kvæler' rummet...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Kommodedyret » 26. feb 2016, 16:58

Jeg kan godt lide den røde farve, men kombineret med størrelsen så synes jeg også at det bliver meget dominerende. Jeg ville dog synes det samme om en mintgrøn farve.

Store tæpper i små rum bliver hurtigt noget der dominerer. Jeg har selv været igennem hele tre vidt forskellige tæpper til min stue, før jeg måtte sande at det bare ikke gik. Det blev for proppet at se på for min smag, jeg skal helst have det luftigt. Så nu har jeg ikke noget tæppe i stuen. :genert:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 17:08

Kommodedyret skrev:Jeg kan godt lide den røde farve, men kombineret med størrelsen så synes jeg også at det bliver meget dominerende. Jeg ville dog synes det samme om en mintgrøn farve.

Store tæpper i små rum bliver hurtigt noget der dominerer. Jeg har selv været igennem hele tre vidt forskellige tæpper til min stue, før jeg måtte sande at det bare ikke gik. Det blev for proppet at se på for min smag, jeg skal helst have det luftigt. Så nu har jeg ikke noget tæppe i stuen. :genert:


Jeg kan godt følge dig, Kommode. Jeg har selv fravalgt at have tæppe i stuen. Jeg kunne dog godt tænke mig et lille tæppe under sofabordet.

Jeg synes næsten det er endnu sværere at finde små tæpper til soveværelset end ét stort.

Any suggestions?
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Kommodedyret » 26. feb 2016, 17:19

Trommedreng skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg kan godt lide den røde farve, men kombineret med størrelsen så synes jeg også at det bliver meget dominerende. Jeg ville dog synes det samme om en mintgrøn farve.

Store tæpper i små rum bliver hurtigt noget der dominerer. Jeg har selv været igennem hele tre vidt forskellige tæpper til min stue, før jeg måtte sande at det bare ikke gik. Det blev for proppet at se på for min smag, jeg skal helst have det luftigt. Så nu har jeg ikke noget tæppe i stuen. :genert:


Jeg kan godt følge dig, Kommode. Jeg har selv fravalgt at have tæppe i stuen. Jeg kunne dog godt tænke mig et lille tæppe under sofabordet.

Jeg synes næsten det er endnu sværere at finde små tæpper til soveværelset end ét stort.

Any suggestions?


Jeg kan prøve at smide nogle links næste gang jeg er på fra min comp. Selvom jeg nok mest er til fladvævede, kan det måske inspirere lidt alligevel.
Skal det være ensfarvet?
1
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Bolig"