Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Delfin » 19. nov 2023, 19:25

I mit er der kun lys i display, når man trykker på snooze/light knappen ovenpå. Jeg kan desværre ikke finde præcis det ur, men dette minder om det https://alstrom.dk/varekategorier/172-v ... -vaekkeur/ Beskrivelsen er ret mangelfuld, men de svarer formodentlig på mail

Det i soveværelset smider jeg helt lavpraktisk et stykke stof over, men det er jo nok ikke løsningen for jer :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2023, 19:26

Jeg må have forklaret mig dårligt fra start :lol:

Intet lys. Ingen mulighed for at se hvad kl er før den reelt er stå op tid.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Fruity » 19. nov 2023, 19:31

FormerlyKnownAs skrev:
Fruity skrev:Så et ur med en knap, der kan lyse klokken op, når man trykker på det? Eller bare et ur og en lille lampe med dæmpet lys i? Det var nok den kombi jeg selv ville gå efter


Nej, et ur der først lyser når kl er det den skal være. Absolut ingen lamper.


Men det skrev du lige, den ikke måtte i tilfælde af, han sov?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2023, 19:35

Fruity skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Fruity skrev:Så et ur med en knap, der kan lyse klokken op, når man trykker på det? Eller bare et ur og en lille lampe med dæmpet lys i? Det var nok den kombi jeg selv ville gå efter


Nej, et ur der først lyser når kl er det den skal være. Absolut ingen lamper.


Men det skrev du lige, den ikke måtte i tilfælde af, han sov?


Nej det var til det ur der laver solopgangslys. Der er ingen grund til at tænde lys. Bare der er nogle tal at se. Rigeligt.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Fruity » 19. nov 2023, 19:36

FormerlyKnownAs skrev:
JoyNips skrev:Jeg har et oldgammelt OBH type 4900 ur. Der er baggrundslyset slukket til man trykker på knappen ovenpå og så går det ud igen af sig selv efter et par sekunder. Og så er det i øvrigt ret dæmpet lys.

Tænker det er sådan noget a la det her I skal have fat i: https://www.imerco.dk/braun-vaekkeur-bn ... =100383091


Mja… for så ser han at kl måske er 5.15 og så dropper han automatisk at sove videre fordi så er kl jo snart 6 :rulle:


Så et ur, han slet ikke kan se klokken på før den er 6. Men som heller ikke lyser eller siger noget når klokken er seks? Og som man ikke må kunne trykke på noget for at få afsløret tiden?

Så tror jeg altså du skal ud i noget med specialhjælpemidler. Det er umiddelbart ikke en standardvare, som der er stor efterspørgsel efter (selvom jeg nu forstår logikken). Den helt store udfordring er, han ikke må kunne se klokken før et bestemt tidspunkt. At vise klokken er normalt en 24/7-funktion i et ur.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2023, 19:40

Fruity skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
JoyNips skrev:Jeg har et oldgammelt OBH type 4900 ur. Der er baggrundslyset slukket til man trykker på knappen ovenpå og så går det ud igen af sig selv efter et par sekunder. Og så er det i øvrigt ret dæmpet lys.

Tænker det er sådan noget a la det her I skal have fat i: https://www.imerco.dk/braun-vaekkeur-bn ... =100383091


Mja… for så ser han at kl måske er 5.15 og så dropper han automatisk at sove videre fordi så er kl jo snart 6 :rulle:


Så et ur, han slet ikke kan se klokken på før den er 6. Men som heller ikke lyser eller siger noget når klokken er seks? Og som man ikke må kunne trykke på noget for at få afsløret tiden?

Så tror jeg altså du skal ud i noget med specialhjælpemidler. Det er umiddelbart ikke en standardvare, som der er stor efterspørgsel efter (selvom jeg nu forstår logikken). Den helt store udfordring er, han ikke må kunne se klokken før et bestemt tidspunkt. At vise klokken er normalt en 24/7-funktion i et ur.



Umiddelbart kan det der solopgang ur det. Der er bare ikke behov for lyset, som nok er humlen med det når det nu engang kan det :lol:

Det er bare et vækkeur der først tænder når det skal vække.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Elverpigen » 19. nov 2023, 19:49

FormerlyKnownAs skrev:Jeg må have forklaret mig dårligt fra start :lol:

Intet lys. Ingen mulighed for at se hvad kl er før den reelt er stå op tid.


Jeg begynder at tænke, om et helt basic ur med visere måske kan leve op til det behov?

Det kan kun aflæses, når det er lyst?

Det her er typen af ur, jeg mener, og de kan nok fås billigere:

https://www.imerco.dk/karlsson-pure-vae ... =100419428
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Elverpigen » 19. nov 2023, 19:50

0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Fruity » 19. nov 2023, 19:52

Elverpigen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg må have forklaret mig dårligt fra start :lol:

Intet lys. Ingen mulighed for at se hvad kl er før den reelt er stå op tid.


Jeg begynder at tænke, om et helt basic ur med visere måske kan leve op til det behov?

Det kan kun aflæses, når det er lyst?

Det her er typen af ur, jeg mener, og de kan nok fås billigere:

https://www.imerco.dk/karlsson-pure-vae ... =100419428


Men det virker jo ikke, da man kan se det kl 5.45 F.eks
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Moxy-lady » 19. nov 2023, 20:04

Hvad med sådan noget i denne stil - et søvntrænerur. Der er ikke tid på, men den lyser (og giver evt. Lyd) når barnet "må" stå op?

https://www.boernibalance.dk/zazu-soevn ... unner%20DK
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Moxy-lady » 19. nov 2023, 20:09

Moxy-lady skrev:Hvad med sådan noget i denne stil - et søvntrænerur. Der er ikke tid på, men den lyser (og giver evt. Lyd) når barnet "må" stå op?

https://www.boernibalance.dk/zazu-soevn ... unner%20DK


Jeg tænker at den vil kunne indstilles, så i stedet for at den starter med at lyse 5.30, indstiller i jo bare "op-tiden" til 6.30, for aå lyser den jo først orange kl 6, resten af tiden kan man bare have den slukket. Der er alt muligt fixfakseri i forhold til når C skal sove som ikke er nødvendigt, men I kan jo bare sætte den til når i går i seng og det samme med opvågning, men det tænker jeg man måske kan indstille sig ud af. Jeg ville i hvert fald kigge på et søvntrænerur, evt. Uden ur, hvis det er så stort et problem.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2023, 20:28

Moxy-lady skrev:Hvad med sådan noget i denne stil - et søvntrænerur. Der er ikke tid på, men den lyser (og giver evt. Lyd) når barnet "må" stå op?

https://www.boernibalance.dk/zazu-soevn ... unner%20DK


Men er der ikke lys i den, ganske vist blødt, hele tiden? For ideen er god, vi havde også det berømte kaninur da han var lille, men fordi der er konstant lys går det ikke at bruge nu.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2023, 20:36

Moxy-lady skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad med sådan noget i denne stil - et søvntrænerur. Der er ikke tid på, men den lyser (og giver evt. Lyd) når barnet "må" stå op?

https://www.boernibalance.dk/zazu-soevn ... unner%20DK


Jeg tænker at den vil kunne indstilles, så i stedet for at den starter med at lyse 5.30, indstiller i jo bare "op-tiden" til 6.30, for aå lyser den jo først orange kl 6, resten af tiden kan man bare have den slukket. Der er alt muligt fixfakseri i forhold til når C skal sove som ikke er nødvendigt, men I kan jo bare sætte den til når i går i seng og det samme med opvågning, men det tænker jeg man måske kan indstille sig ud af. Jeg ville i hvert fald kigge på et søvntrænerur, evt. Uden ur, hvis det er så stort et problem.



I princippet jo, men han har 1 - 2 gange om ugen hvor han får melatonin fordi han jo er i søvnunderskud og de dage sover han længere. Det kan man selvfølgelig bare indtilstille, men det er også sådan en “don’t poke the bear” ting, hvor det mindste glimt er anledning til at stå op :lol:

Ellers er det reelt ideelt fordi urdelen kan slukkes for. Hvis man kunne slukke solopgang ville det være genialt. Og hvis det helt rigtige med simpel tænd/sluk for visning ikke findes, så tror jeg også at vi går med det.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13053
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21836

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2023, 20:42

Hvad med bare at sætte en timer på, så uret først får strøm, når han må se tiden. Kræver selvfølgelig uret indstiller sig selv.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Neverkont
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2979

Re: Ur/vægur/vækkeur som ikke lyser op.

Indlægaf Neverkont » 19. nov 2023, 21:31

Hmmm, min umiddelbare tanke er, om løsningen ikke "bare" kunne være et eller andet ur uden lys i, og så en lampe med et tænd-sluk ur, og så indstille uret så lampen tænder når den må. :gruble: :)
0

Tilbage til "Bolig"