Anbefal en aroma-diffuser

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24680

Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf LaScrooge » 20. nov 2023, 06:16

... til æteriske olier.

Ja, kort og godt. Namaste-hænder og så videre.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. nov 2023, 07:19

Jeg har dem her og er virkelig glad for den. Bruger ikke det der lysshow som den ene kan ;)

https://www.bijodan.dk/ultrasonic-diffu ... light.html

https://www.bijodan.dk/diffuser-elio-lampe.html
1
serious
Indlæg: 13
Tilmeldt: 12. dec 2023, 21:06
Kort karma: -1
Likede indlæg: 2

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf serious » 19. dec 2023, 19:31

jeg vil anbefale at i alle dropper parfume helt, her i mit hjem er der absolut intet som indeholder parfume, og det er ikke fordi jeg er allergisk, jeg synes bare det stinker, jeg ved næsten ikke noget værre end mennesker som stinker langt væk af alt for meget parfume, især når jeg er i rum med dem ( som feks i en bus )
jeg kan dog godt lide duft som forekommer i naturen, både duften af de fleste blomster og duften af visse dyr ( heste dufter faktisk dejligt ) det samme gør hunde og katte når man snuser dem i nakken.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Moxy-lady » 19. dec 2023, 19:59

serious skrev:jeg vil anbefale at i alle dropper parfume helt, her i mit hjem er der absolut intet som indeholder parfume, og det er ikke fordi jeg er allergisk, jeg synes bare det stinker, jeg ved næsten ikke noget værre end mennesker som stinker langt væk af alt for meget parfume, især når jeg er i rum med dem ( som feks i en bus )
jeg kan dog godt lide duft som forekommer i naturen, både duften af de fleste blomster og duften af visse dyr ( heste dufter faktisk dejligt ) det samme gør hunde og katte når man snuser dem i nakken.


Nu har ts jo ikke skrevet noget om at hun ønsker det for duftens skyld. Vi bruger det fir eksempel herhjemme fordi vores datter har astma og det løsner op og mildner hendes hoste her i vinterhalvåret.
Men uanset hvad så er det sgu stadig et mærkværdigt råd "jeg ønsker at mit hjem dufter af jasminblomster" "okay, lad være med at bruge noget der dufter af jasminblomster"

Goddag mand, økseskaft.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Sophies-mor » 19. dec 2023, 21:14

Ved ikke lige, hvad en aroma diffuser er.
Men bruger duftpinde fra Rituals.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22067

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Purple Haze » 20. dec 2023, 08:18

serious skrev:jeg vil anbefale at i alle dropper parfume helt, her i mit hjem er der absolut intet som indeholder parfume, og det er ikke fordi jeg er allergisk, jeg synes bare det stinker, jeg ved næsten ikke noget værre end mennesker som stinker langt væk af alt for meget parfume, især når jeg er i rum med dem ( som feks i en bus )
jeg kan dog godt lide duft som forekommer i naturen, både duften af de fleste blomster og duften af visse dyr ( heste dufter faktisk dejligt ) det samme gør hunde og katte når man snuser dem i nakken.



Eller sagt på en anden måde.
Jeg håber i, der er glade for div dufte i hjemmet, undersøger grundigt hvad det er i tager ind. Noget af det man kan få er voldsomt giftigt, også selvom det sælges som naturligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Hewlett » 21. dec 2023, 01:29

Purple Haze skrev:
serious skrev:jeg vil anbefale at i alle dropper parfume helt, her i mit hjem er der absolut intet som indeholder parfume, og det er ikke fordi jeg er allergisk, jeg synes bare det stinker, jeg ved næsten ikke noget værre end mennesker som stinker langt væk af alt for meget parfume, især når jeg er i rum med dem ( som feks i en bus )
jeg kan dog godt lide duft som forekommer i naturen, både duften af de fleste blomster og duften af visse dyr ( heste dufter faktisk dejligt ) det samme gør hunde og katte når man snuser dem i nakken.



Eller sagt på en anden måde.
Jeg håber i, der er glade for div dufte i hjemmet, undersøger grundigt hvad det er i tager ind. Noget af det man kan få er voldsomt giftigt, også selvom det sælges som naturligt.


Æteriske olier ER naturen. Det er direkte udvundet fra blomster, blade, bark osv.

Hvilke er det som skulle være voldsomt giftige?

Dog er jeg enig i, at man skal vide hvordan man doserer korrekt. Der er nogle af olierne som er ret kraftige i duften.
Senest rettet af Hewlett 21. dec 2023, 01:33, rettet i alt 1 gang.
0
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Hewlett » 21. dec 2023, 01:32

Skal det være en elektrisk eller til fyrfadslys?

Jeg har selv ønsket mig denne i julegave i år :)

https://nordicice.dk/products/diffuser- ... iske-olier
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Sofakartoflen » 21. dec 2023, 02:34

Jeg synes, jeg kan huske, at du skulle have en kat?
Hvis jeg har ret, advares der mod at bruge diffusere, fordi katten slikker sin pels, - og olierne spredes i luften, så katten risikere at indtage olien.

Jeg fandt lige dette link, men man kan garanteret google sig til flere. https://dk.volantaroma.com/blogs/guides ... rrency=DKK
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Sofakartoflen » 21. dec 2023, 02:39

Hewlett skrev:
Æteriske olier ER naturen. Det er direkte udvundet fra blomster, blade, bark osv.

Hvilke er det som skulle være voldsomt giftige?

Dog er jeg enig i, at man skal vide hvordan man doserer korrekt. Der er nogle af olierne som er ret kraftige i duften.


Bare fordi noget er naturligt, kan det godt være giftigt. Tænk bare på liljekonval eller fingerbøl (digitalis)
0
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Anbefal en aroma-diffuser

Indlægaf Hewlett » 21. dec 2023, 16:39

Sofakartoflen skrev:
Hewlett skrev:
Æteriske olier ER naturen. Det er direkte udvundet fra blomster, blade, bark osv.

Hvilke er det som skulle være voldsomt giftige?

Dog er jeg enig i, at man skal vide hvordan man doserer korrekt. Der er nogle af olierne som er ret kraftige i duften.


Bare fordi noget er naturligt, kan det godt være giftigt. Tænk bare på liljekonval eller fingerbøl (digitalis)


Jojo, men det kan du næppe købe som æterisk olie. Det var mere der jeg ville hen :)
0

Tilbage til "Bolig"