Min mini køkken-makeover tråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Min mini køkken-makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 21. nov 2023, 09:23

Vi er netop flyttet i hus, og jeg elsker ikke køkkenet, men det er relativt nyt og i fin stand, så det skal ikke skiftes, men bare friskes lidt op.

Jeg tænker en tråd kan hjælpe som motivation til rent faktisk at få det gjort, ikke bare leve i irritation med det.

Køkkenet som det ser ud i dag.

IMG_9252.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af pinkmoon 1. dec 2023, 13:35, rettet i alt 1 gang.
1
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 21. nov 2023, 09:33

Første opdatering er et nyt dæksel til el-udtaget i bordpladen, som i den grad trængte.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 21. nov 2023, 14:39

Next step er nok emhætten som skal skiftes til noget mere diskret. Min umiddelbare tanke er, at den skal bygges ind i gips ala disse. Alternativt en der er hvid og mere enkel, hvis det andet bliver for omstændigt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Undtagelsen
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4614

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf Undtagelsen » 21. nov 2023, 17:22

pinkmoon skrev:Next step er nok emhætten som skal skiftes til noget mere diskret. Min umiddelbare tanke er, at den skal bygges ind i gips ala disse. Alternativt en der er hvid og mere enkel, hvis det andet bliver for omstændigt.


Jeg synes de emhætter kan se lidt kompakte ud.
Hvis jeg skulle ændre det, tror jeg ville gå efter en emhætte integreret i loftet.
2
Kedimifu
Indlæg: 314
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 22
Likede indlæg: 370

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf Kedimifu » 21. nov 2023, 18:01

Er du til farver?

Hvis der kommer farve på ende væggen. Skifter den hvide hylde ting til noget andet. Måske hænger et farverigt billede op, så vil det gi en del.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25727

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. nov 2023, 18:14

pinkmoon skrev:Next step er nok emhætten som skal skiftes til noget mere diskret. Min umiddelbare tanke er, at den skal bygges ind i gips ala disse. Alternativt en der er hvid og mere enkel, hvis det andet bliver for omstændigt.



Hvis i har overvejet mere skabsplads kunne det jo også være et overskab med integreret emhætte i.

Der har jeg selv tænkt mig at gøre, jeg tænkte vi skulle klare os uden overskabe i køkkenet, da jeg fik byt køkken, men jeg må sande at vi har alt for meget køkkenhejs :genert:

Så nu er planerne at suppler med en omgang ikea overskabe, det ene med emhætte i, og plads til fx beholdere med krydderier.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11408
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23677

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf Mani » 21. nov 2023, 19:37

Undtagelsen skrev:
pinkmoon skrev:Next step er nok emhætten som skal skiftes til noget mere diskret. Min umiddelbare tanke er, at den skal bygges ind i gips ala disse. Alternativt en der er hvid og mere enkel, hvis det andet bliver for omstændigt.


Jeg synes de emhætter kan se lidt kompakte ud.
Hvis jeg skulle ændre det, tror jeg ville gå efter en emhætte integreret i loftet.

Det er vi virkelig glad for og det ønsker jeg mig også når vi laver køkken i sommerhuset.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 21. nov 2023, 20:02

Mani skrev:
Undtagelsen skrev:
pinkmoon skrev:Next step er nok emhætten som skal skiftes til noget mere diskret. Min umiddelbare tanke er, at den skal bygges ind i gips ala disse. Alternativt en der er hvid og mere enkel, hvis det andet bliver for omstændigt.


Jeg synes de emhætter kan se lidt kompakte ud.
Hvis jeg skulle ændre det, tror jeg ville gå efter en emhætte integreret i loftet.

Det er vi virkelig glad for og det ønsker jeg mig også når vi laver køkken i sommerhuset.


Det var også vores første ønske, men det lader til udsugningen er boret i væggen bag emhætten og det vil vi helst ikke bruge tid og penge på at flytte.
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 21. nov 2023, 22:11

Madam Pomfrey skrev:
pinkmoon skrev:Next step er nok emhætten som skal skiftes til noget mere diskret. Min umiddelbare tanke er, at den skal bygges ind i gips ala disse. Alternativt en der er hvid og mere enkel, hvis det andet bliver for omstændigt.



Hvis i har overvejet mere skabsplads kunne det jo også være et overskab med integreret emhætte i.

Der har jeg selv tænkt mig at gøre, jeg tænkte vi skulle klare os uden overskabe i køkkenet, da jeg fik byt køkken, men jeg må sande at vi har alt for meget køkkenhejs :genert:

Så nu er planerne at suppler med en omgang ikea overskabe, det ene med emhætte i, og plads til fx beholdere med krydderier.


Vi er ikke så udstyrstunge typer i køkkenet, og der er viktualierum i kælderen, så jeg tror umiddelbart vi er okay på opbevaring.

Det største issue i den henseende er, at selv de højeste skufferne ikke er særlig høje så det sætter lidt opbevarings begrænsninger, men som en start prøver vi at leve uden overskabe.
1
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 21. nov 2023, 22:21

Aller helst ville jeg gerne skifte fronterne til nogen i træ. Men det viser sig at køkkenet er lige gammelt nok til, at det er en tidligere model så placeringen af skinnerne skal ændres, og det bliver omstændigt.

Så den er lukket, i hvetfald til en start. Det er ikke er forever home, så det handler om at komme hen til noget vi kan være glade for, uden at smide en formue i det.

Jeg leger lidt med tanken om at skifte lågerne på forsiden af øen. Det er nemlig skabe, og ikke skuffer som resten. Jeg tænker man måske kunne vinde noget visuelt ro, ved at få en ren flade der, i stedetfor det tredelte, som jeg ikke er vild med.
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 25. nov 2023, 06:59

Jeg fjernede den hvide hylde igår og fandt to el udtag bagved.

Tak til de tidligere ejere for den lille overraskelse :rulle:

IMG_9277.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken-makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 1. dec 2023, 13:44

Jeg har bestilt den her, som jeg tænker kommer til at passe godt til de mørke vinduer.

IMG_9323.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Min mini køkken-makeover tråd

Indlægaf Panton » 2. dec 2023, 12:08

Du kunne også male alle fronterne i den farve du gerne vil have, det behøver jo ikke at være hvidt. Slib dem, grund dem og mal dem med en korthåret rulle.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken-makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 2. dec 2023, 14:44

Panton skrev:Du kunne også male alle fronterne i den farve du gerne vil have, det behøver jo ikke at være hvidt. Slib dem, grund dem og mal dem med en korthåret rulle.


Det er primært alle de der horisontale linjer jeg godt gad af med. Med gulvet, fronterne og vinduerne er der linjer her der og alle vejen og i alle retninger. Det bliver rodet synes jeg.

Så jeg tror vi ender med at skifte de 4 låger forest til nogle helt plain, og så kan jeg nok godt leve med at det er hvidt.
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Min mini køkken-makeover tråd

Indlægaf pinkmoon » 13. maj 2024, 11:48

Det går ikke ligefrem hurtigt herhjemme, men nu kom koppereolen op på væggen hvor den hvide hylde hang før.

Jeg har det stadig lidt svært med det mørke træ, men jeg prøver at omfavne det.

IMG_0308.jpeg


IMG_0301.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6

Tilbage til "Bolig"