Hvilken slags udlejer ville du være?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
MrMister
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Hvilken slags udlejer ville du være?

Indlægaf MrMister » 3. dec 2023, 19:47

paint skrev:
landsbytossen skrev:Hvem andre end udlejer vil være interesseret, når/hvis huset kommer på tvangsauktion. Jeg opfatter det som et forsøg på at overtage huset for en pose slik.


Enig. Udlejer vil bare gerne overtage det, i lyset af de nye høje vurderinger. Han ved garanteret, at folk der kan betale 187.000 kr i kvartalet for leje af en grund, nok ikke bor i Greve på en lejet grund.


Præcist. Det, eller at han er juridisk rådgivet til at følge kontrakten fuldt ud for at beskytte sig selv.

For hvis vurderingen mod forventning fastholdes, skal udlejer jo tilsvarende betale mere i skat, men hvis udlejer ikke indkræver dette hos en lejer, hænger udlejer på udgiften for evigt. For lejer flytter næppe frivilligt, hvis huslejen er gunstig lav.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Hvilken slags udlejer ville du være?

Indlægaf MrMister » 3. dec 2023, 19:48

Jeg ville være en fair og law abiding udlejer. Kontakten ville blive overholdt og lejemålet være tidsbestemt til 1 år og 364 dage…
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvilken slags udlejer ville du være?

Indlægaf paint » 3. dec 2023, 20:03

fisken80 skrev:
paint skrev:
landsbytossen skrev:Hvem andre end udlejer vil være interesseret, når/hvis huset kommer på tvangsauktion. Jeg opfatter det som et forsøg på at overtage huset for en pose slik.


Enig. Udlejer vil bare gerne overtage det, i lyset af de nye høje vurderinger. Han ved garanteret, at folk der kan betale 187.000 kr i kvartalet for leje af en grund, nok ikke bor i Greve på en lejet grund.


Hvor får I det beløb fra? Er det ikke godt 13000 om måneden, der skal betales fremover? Det giver da ikke 187000 i kvartalet.


Det sidste eksempel i linket, drejer sig om et andet hus, som også har problemer. Et hus i Greve.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
HerErJeg
Indlæg: 4263
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5074

Re: Hvilken slags udlejer ville du være?

Indlægaf HerErJeg » 3. dec 2023, 20:35

MrMister skrev:
paint skrev:
landsbytossen skrev:Hvem andre end udlejer vil være interesseret, når/hvis huset kommer på tvangsauktion. Jeg opfatter det som et forsøg på at overtage huset for en pose slik.


Enig. Udlejer vil bare gerne overtage det, i lyset af de nye høje vurderinger. Han ved garanteret, at folk der kan betale 187.000 kr i kvartalet for leje af en grund, nok ikke bor i Greve på en lejet grund.


Præcist. Det, eller at han er juridisk rådgivet til at følge kontrakten fuldt ud for at beskytte sig selv.

For hvis vurderingen mod forventning fastholdes, skal udlejer jo tilsvarende betale mere i skat, men hvis udlejer ikke indkræver dette hos en lejer, hænger udlejer på udgiften for evigt. For lejer flytter næppe frivilligt, hvis huslejen er gunstig lav.

Det skal han vil ikke i praksis, fordi han får skatterabat tilsvarende stigning. Den dag grunden skal sælges, så står ny køber med smerten.
0
Sir Pimp Daddy Maximus
Indlæg: 102
Tilmeldt: 21. nov 2023, 21:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Re: Hvilken slags udlejer ville du være?

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 3. dec 2023, 20:49

Ok, man vil vel i princippet gerne være så rimelig som muligt, men alligevel så ville det jo også være lidt mærkeligt, hvis man ikke tænkte på, hvad der kunne tjenes. Så ville nok lægge mig i midten.
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5365

Re: Hvilken slags udlejer ville du være?

Indlægaf AFK » 3. dec 2023, 20:53

Madam Pomfrey skrev:Jeg er ikke et forretningsmenneske på den måde, jeg kunne aldrig drømme om at sætte en lejepris mega højt, fordi jeg pludselig kunne.

Jeg ville formodentlig kun regulere lejeprisen ifht inflation og mine egne omkostninger.

I aktuelle situation, med vurderinger der er helt absurd mange steder, der ville jeg på ingen måde regulere på noget som helst.

Jeg har tidligere lejet en del af min egen bolig ud, der var lejeprisen også sat ret lavt ifht hvad jeg kan se andre i området har taget i leje for noget sammenligneligt.
Jeg tog 4000 kr incl forbrug (el, vand, varme, internet og tv) for ca 50 bolig kvadratmeter, stue m. Tekøkken, soveværels dog delt bad.
Jeg kunne sagtens have reguleret lejen op løbende, men så ingen grund til det, da vi havde den skønneste lejer boende. Det betød langt mere end hvad jeg kunne tjene på at leje ud.


Omvendt så har Kjelds leje ikke været reguleret siden 1983! Den har ligget på 3.875 kroner om måneden i al den tid. Så synes jeg ikke at man kan tillade sig at pibe over en huslejeregulering.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.

Tilbage til "Bolig"