Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf Tiger » 12. jan 2024, 08:22

Vi skal have købt ny sofa og kan ikke finde ud af, hvilken type. Vores stue kan rumme det meste.

Jer der har sofa med “open end”, er den lige så fin at sidde i med benene oppe, som på en almindelig chaiselong-del? Der er jo lidt mindre plads i bredden på de fleste.

Foretrækker du chaiselong eller open end?

Vi kigger sofa med enten kun open end, open end OG chaiselong samt hjørnesofaer eller almindelig chaiselong sofa.

Det vigtigste er at man sidder godt med benene oppe.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf pinkmoon » 12. jan 2024, 09:36

Vi har lige skiftet fra open end til chaiselong fordi vi er flyttet og stuen ikke er indrettet til en hjørnesofa.

Jeg foretrækker open end og havde valgt det igen hvis jeg havde muligheden. Synes man sidder lidt mere omsluttet end med chaiselongen. Det er hyggeligere.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf Tiger » 12. jan 2024, 16:58

pinkmoon skrev:Vi har lige skiftet fra open end til chaiselong fordi vi er flyttet og stuen ikke er indrettet til en hjørnesofa.

Jeg foretrækker open end og havde valgt det igen hvis jeg havde muligheden. Synes man sidder lidt mere omsluttet end med chaiselongen. Det er hyggeligere.


Tak. Vi har lige været ude og kigge i dag igen og du har helt ret. Hjørnet er mere cosy end en bred chaiselong :D
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4905
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf Skorstenen » 12. jan 2024, 17:10

Uanset hvor meget jeg googler, så fatter jeg ikke forskellen på open end og chaiselong :genert:

Men vi har en u-sofa hvor man kan ligge i begge sider af den, vi knuselsker den
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf Sophies-mor » 12. jan 2024, 17:11

Skorstenen skrev:Uanset hvor meget jeg googler, så fatter jeg ikke forskellen på open end og chaiselong :genert:

Men vi har en u-sofa hvor man kan ligge i begge sider af den, vi knuselsker den

Heller ikke her.
Hvad ER forskellen?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf Tiger » 12. jan 2024, 17:16

Se eksempel fra Ilva. https://ilva.dk/stuen/sofaer/hjoernesof ... gJJgvD_BwE

Venstre side er open end (der er ikke rygstykke hele vejen ned). Højre side er almindelig chaiselong
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4905
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Ny sofa - open end, chaiselong eller?

Indlægaf Skorstenen » 12. jan 2024, 17:28

Tiger skrev:Se eksempel fra Ilva. https://ilva.dk/stuen/sofaer/hjoernesof ... gJJgvD_BwE

Venstre side er open end (der er ikke rygstykke hele vejen ned). Højre side er almindelig chaiselong

Ok tak - så er vores vist med open ends i begge sider, der er ihvertfald rygpuder i begge sider af den :)
1

Tilbage til "Bolig"