Induktionsplade - Hvilken?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1600
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2928

Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf Kilix » 7. feb 2024, 11:18

Nåh. Jamen jeg gik jo glad og tilfreds i seng i går, og i morges stod jeg op til et gas komfur hvor jeg har haft det mindste blus på den mindste setting, hele natten lang.... :nerve: :panik: (Der er intet sket, så jeg har været ret heldig)
Nu hvor jeg så har skræmt mig selv godt og grundigt er det godtnok blevet tid til at komme af med det gas komfur, som jeg har villet af med siden vi flyttede ind.

Nuværende gaskomfur er 90cm bredt og omkring 50 dyb, så der er plads til en stor induktionsplade, men hvilken plade skal jeg gå efter?

Jeg kunne godt tænke mig at have drejeknapper, men det ser ikke ud til at der er ret mange af dem derude, og det er mere et ønske end et krav.
Jeg vil egentligt hellere have en plade hvor jeg kan sætte 4 gryder og en pande over og alting får max power. (En tidligere plade (15 år siden) kunne ikke køre alle plader på max power på samme tid, og det var viiiirkeligt irriterende).

Jeg læser om flex zoner, men er det noget værd? Og hvad med pladerne hvor der ikke er nogen markører til gryde pladser, betyder det noget?

Fortæl mig om jeres induktionsplader, hvilke mærker og modeller har i, og er i glade for dem? Hvad ville i gerne have haft at vide inden i valgte lige den model?
På forhånd mange tak :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4898
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6495

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf Stars » 7. feb 2024, 11:27

Jeg SAVNER på min nye induktionsplade (nye og nye - den er fra juni 2022, men jeg savner det stadig), at der er timer på pladerne.
På min gamle keramiske plade kunne jeg sætte uret på de enkelte plader til at slukke efter et bestemt antal minutter.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11649
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18743

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf PaleSeptember » 7. feb 2024, 12:05

Jeg mener vores induktionskogeplade er fra Voss. Den er ekstra bred, og så har den i stedet for cirkler, som gryderne skal stå på, så har den bare krydser, så det er lidt mere fleksibelt. Den har også timer for alle 4 zoner, og der kan sættes børnesikring på, hvis man har det behov. Vi er rigtig glade for den.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf bralle » 19. feb 2024, 12:49

Jeg har lige købt ny. For mig var det vigtigt med timer og booster på alle plader. De forskellige betjeningsmetoder vænner man sig hurtigt til.
Den gamle plade havde både flexzone og forskellige intelligente funktioner. Jeg brugte det aldrig..
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf Tobywan » 19. feb 2024, 13:34

Vi har en Siemens med flexinduktion, som er ekstra bred. Det fungerer virkelig godt, hvis man har store gryder og pander, at den kan sætte zonerne sammen for ekstra power. Zoner sættes nemt sammen, enten automatisk, når en gryde eller pande sættes på, eller manuelt via touchpanelet.

Bruger vi alt det "smarte" - nej det gør vi ikke, men en del af det gør det bare nemmere. Eksempelvis at varmeindstillingerne flytter med, hvis man lige flytter en gryde over på et andet blus, eller at emhætten automatisk tænder sammen med blusset og kan styres via touchpanelet (blot en af mange).

Kan det undværes? Helt sikkert, men jeg vil nødig. Vi laver mad nærmest hver eneste dag og et komfur skal holde i mange år. Så vil jeg hellere bruge lidt ekstra og få noget man bliver ekstra glad for i stedet for en skrabet standardmodel.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17263
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42125

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf LaMariposa » 1. mar 2024, 03:53

Jeg har ikke en anbefaling på et bestemt mærke, men jeg vil generelt fraråde hvidevarer fra Siemens. Det er simpelthen for dyrt i forhold til kvaliteten.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1600
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2928

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf Kilix » 2. mar 2024, 15:20

LaMariposa skrev:Jeg har ikke en anbefaling på et bestemt mærke, men jeg vil generelt fraråde hvidevarer fra Siemens. Det er simpelthen for dyrt i forhold til kvaliteten.

Hep! Vi udskiftede den Siemens opvasker der allerede var her da vi flyttede ind (fjederen i døren gik i stykker, så vi tog springet). Gasblusset er også Siemens, og det samme er både køleskab og den store ovn. Vi beholder dem til de ikke kan længere, men så bliver det også skiftet til noget andet.
Indtil videre har jeg kig på Bosch eller AEG til den nye induktions plade.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17263
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42125

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf LaMariposa » 3. mar 2024, 05:41

Kilix skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har ikke en anbefaling på et bestemt mærke, men jeg vil generelt fraråde hvidevarer fra Siemens. Det er simpelthen for dyrt i forhold til kvaliteten.

Hep! Vi udskiftede den Siemens opvasker der allerede var her da vi flyttede ind (fjederen i døren gik i stykker, så vi tog springet). Gasblusset er også Siemens, og det samme er både køleskab og den store ovn. Vi beholder dem til de ikke kan længere, men så bliver det også skiftet til noget andet.
Indtil videre har jeg kig på Bosch eller AEG til den nye induktions plade.


Bosch er også Siemens, bare lige til info :)
https://taenk.dk/forbrugerliv/bolig/opv ... -det-samme

Vi fik ny opvaskemaskine i efteråret, og da det er vigtigt for min mand, at alle hvidevarer er af samme mærke, måtte vi have en Siemens igen. Jeg tænkte okay, for den nye måtte da være bedre end den gamle. På grund af leveringsproblemer kunne vi kun få en relativt dyr model, men det var uoverskueligt at skulle vente til februar. Men SÅ ville vi også få en virkelig god maskine med et helt unikt tørresystem.

Vi har nu haft maskinen i fem måneder, og udover, at den sluger absurde mængder salt og afspændingsmiddel, så er den lige åndssvagt indrettet som den gamle og den tørrer ikke en dyt bedre end den model vi havde fra 2007 :rulle:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1600
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2928

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf Kilix » 3. mar 2024, 09:41

LaMariposa skrev:
Kilix skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har ikke en anbefaling på et bestemt mærke, men jeg vil generelt fraråde hvidevarer fra Siemens. Det er simpelthen for dyrt i forhold til kvaliteten.

Hep! Vi udskiftede den Siemens opvasker der allerede var her da vi flyttede ind (fjederen i døren gik i stykker, så vi tog springet). Gasblusset er også Siemens, og det samme er både køleskab og den store ovn. Vi beholder dem til de ikke kan længere, men så bliver det også skiftet til noget andet.
Indtil videre har jeg kig på Bosch eller AEG til den nye induktions plade.


Bosch er også Siemens, bare lige til info :)
https://taenk.dk/forbrugerliv/bolig/opv ... -det-samme

Vi fik ny opvaskemaskine i efteråret, og da det er vigtigt for min mand, at alle hvidevarer er af samme mærke, måtte vi have en Siemens igen. Jeg tænkte okay, for den nye måtte da være bedre end den gamle. På grund af leveringsproblemer kunne vi kun få en relativt dyr model, men det var uoverskueligt at skulle vente til februar. Men SÅ ville vi også få en virkelig god maskine med et helt unikt tørresystem.

Vi har nu haft maskinen i fem måneder, og udover, at den sluger absurde mængder salt og afspændingsmiddel, så er den lige åndssvagt indrettet som den gamle og den tørrer ikke en dyt bedre end den model vi havde fra 2007 :rulle:

Tak for info omkring at Bosch er det samme som Siemens, så vil jeg også gå langt uden om dem.

Med hensyn til salt og afspændingsmiddel, så bruger vi altid 3 i 1 tabs så det er unødvendigt her da vores vand ligger på "blødt til middelhårdt" 6/20 dh (Jeg er på ingen måde ekspert, men det blev målt da vi overvejede et blødgøringsanlæg). Så vidt vi er informeret af hårdehvidevare manden, skal vi op over 10 før det gør en forskel at fylde det på Miele maskinen (Jeg tør godt stole på en sælger der siger at noget ikke er nødvendigt :D ).

Jeg kigger videre efter induktionsplader.. :D
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4897
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8821

Re: Induktionsplade - Hvilken?

Indlægaf Skorstenen » 3. mar 2024, 10:32

Altså jeg sværger til neff. Skulle jeg skifte fra gas engang, bliver det en sådan. Dyr, ja! Lækker, ja!!
0

Tilbage til "Bolig"