Parasol til Københavner-altan

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19824

Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Animi » 28. apr 2024, 12:19

Vi har lige fået altan, og nu er det endelig sæson for at kunne sidde på den igen :banan: Men, jeg kan godt mærke, at vi virkelig har brug for en parasol, for allerede nu bliver der ret varmt i solen!

Vi har allerede købt en lille skru-på-rækværket parasol, men det fungerer overhovedet ikke. Jeg synes også, at det er en jungle at søge på google, derfor søger jeg specifikke erfaringer herinde fra med gode parasoller :-D

Vores altan er en okay størrelse, nok ca en meter dyb og 3 meter lang måske. I hvert fald en ret standard altan man ser rundt om i København.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14753

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Pjeps » 28. apr 2024, 12:52

På min gamle altan der var ca 3,5 m x 1,3m havde jeg en vippebar strandparasol på et ophæng , de eneste billeder jeg kan finde er disse. Det fungerede godt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
:ninja:
Neverkont
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2979

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Neverkont » 28. apr 2024, 21:58

For ikke så længe siden så jeg, at der faktisk er noget, der hedder en "altanparasol".
https://jysk.dk/have/parasoller-mm/para ... xl135-graa
1
limitededition
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 148
Likede indlæg: 1796

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf limitededition » 29. apr 2024, 07:30

Vi købte i altanbutikken på Frederiksberg. De er lavet til at kunne holde til lidt ekstra blæst osv. :)
1
Lys
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10711

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Lys » 29. apr 2024, 10:11

Animi skrev:Vi har lige fået altan, og nu er det endelig sæson for at kunne sidde på den igen :banan: Men, jeg kan godt mærke, at vi virkelig har brug for en parasol, for allerede nu bliver der ret varmt i solen!

Vi har allerede købt en lille skru-på-rækværket parasol, men det fungerer overhovedet ikke. Jeg synes også, at det er en jungle at søge på google, derfor søger jeg specifikke erfaringer herinde fra med gode parasoller :-D

Vores altan er en okay størrelse, nok ca en meter dyb og 3 meter lang måske. I hvert fald en ret standard altan man ser rundt om i København.


Hvad er det, der gør at det ikke fungerer med den I har købt?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19824

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Animi » 29. apr 2024, 10:15

Lys skrev:
Animi skrev:Vi har lige fået altan, og nu er det endelig sæson for at kunne sidde på den igen :banan: Men, jeg kan godt mærke, at vi virkelig har brug for en parasol, for allerede nu bliver der ret varmt i solen!

Vi har allerede købt en lille skru-på-rækværket parasol, men det fungerer overhovedet ikke. Jeg synes også, at det er en jungle at søge på google, derfor søger jeg specifikke erfaringer herinde fra med gode parasoller :-D

Vores altan er en okay størrelse, nok ca en meter dyb og 3 meter lang måske. I hvert fald en ret standard altan man ser rundt om i København.


Hvad er det, der gør at det ikke fungerer med den I har købt?


Det er en mindre parasol, man hurtigt kan skrue af og på rækværket - så det er ikke sådan en fastmonteret parasol. Derfor er den ret 'floppy', den er ikke stor nok (nok fordi det er begrænset hvad sådan en kan håndtere) og den passer ikke helt til vores rækværk, så det er svært at skrue den ordentlig på - og derfor sidder jeg lidt og hele tiden frygter, at den pludselig ryger ned :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10711

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Lys » 29. apr 2024, 12:00

Animi skrev:
Lys skrev:
Animi skrev:Vi har lige fået altan, og nu er det endelig sæson for at kunne sidde på den igen :banan: Men, jeg kan godt mærke, at vi virkelig har brug for en parasol, for allerede nu bliver der ret varmt i solen!

Vi har allerede købt en lille skru-på-rækværket parasol, men det fungerer overhovedet ikke. Jeg synes også, at det er en jungle at søge på google, derfor søger jeg specifikke erfaringer herinde fra med gode parasoller :-D

Vores altan er en okay størrelse, nok ca en meter dyb og 3 meter lang måske. I hvert fald en ret standard altan man ser rundt om i København.


Hvad er det, der gør at det ikke fungerer med den I har købt?


Det er en mindre parasol, man hurtigt kan skrue af og på rækværket - så det er ikke sådan en fastmonteret parasol. Derfor er den ret 'floppy', den er ikke stor nok (nok fordi det er begrænset hvad sådan en kan håndtere) og den passer ikke helt til vores rækværk, så det er svært at skrue den ordentlig på - og derfor sidder jeg lidt og hele tiden frygter, at den pludselig ryger ned :lol:


Ok. Så ville jeg overveje et beslag fra altanbutikken (fx) og en parasol dertil. Jeg har en “knækbar” parasol på 150 cm (som godt nok står i en fod), men den synes jeg egentlig er rimelig stor.
1
Lys
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10711

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Lys » 29. apr 2024, 13:15

Jeg har i øvrigt sådan en parasolfod: https://jysk.dk/have/parasoller-mm/para ... lsrc=aw.ds

Den fungerer glimrende og fylder ikke så meget som en traditionel parasolfod, men havde jeg et rækværk, ville jeg klart bruge det. For den fylder jo alligevel noget.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19824

Re: Parasol til Københavner-altan

Indlægaf Animi » 30. apr 2024, 10:25

Tak for jeres svar og anbefalinger, nu var jeg helt klart noget at gå efter :pompom:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Bolig"