Hvad overvejer du at købe til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 165
Likede indlæg: 1830

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf girl_beat » 6. maj 2017, 19:21

Fræksak skrev:
girl_beat skrev:Et par Acorn lamper fra Vita Copenhagen... Har luret på dem længe efterhånden :genert:

Flash endelig, når du har fået dem op, hvis du har mod på det! :)

Jeg har dog ikke købt endnu, men skriver dem på fødselsdagsønskesedlen her om et par uger... Hvis jeg ikke får dem, gør jeg nok alvor af anskaffelsen selv :P
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lilleluftballon
Kort karma: 27
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lilleluftballon » 7. maj 2017, 06:05

JoyNips skrev:
Lilleluftballon skrev:
JoyNips skrev:Nyt sofabord. Vi har et pk61 med skiferbordplade. Det er jo en dødsfælde når baby snart begynder at kravle. :shock:
Overvejer et par bønneborde...

Hvorfor en dødsfælde? Lette møbler er super farlige, de mere massive er klart mere babysikre, synes jeg.

Nå- jeg overvejer om vi skal have en ny seng. Vi smed den gamle ud for 3 uger siden og har stadig ikke købt en ny. Men alle senge er grimme, vil bare gerne have noget super simpelt. Åh det er svært.

Det er stål og skifer med lutter virkelig skarpe hjørner og ting der stikker ud. Som i "gå ind i det og du brækker skinnebenet og skal på skadestuen og syes"-agtigt. Jeg forudser åbent kraniebrud når barnet vælter...

Ja det lyder ikke rart, jeg tænkte bare at det lød dejligt solidt ;). Dog vil jeg bestemt anbefale noget med 4 ben frem for tre, hvis du vil have noget lidt mere babysikkert.

Vi har også trappegitter og lås på næsten alle skuffer i køkkenet. Hun kommer nok til skade allerede, ingen grund til at udfordre mere!
0
Undtagelsen
Kort karma: 37
Likede indlæg: 486

Indlægaf Undtagelsen » 7. maj 2017, 06:51

Joynips, vi har et af de store bønneborde og det har aldrig været et problem. Har kun oplevet at det er de små bønneborde, der tipper.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1537

Indlægaf Knirkemis » 7. maj 2017, 07:55

Lykke skrev:
JoyNips skrev:
Knirkemis skrev:
IrmaPigen skrev:Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:

De er ikke så hårdføre, at skarpe kanter på et bord, ikke kan give voldsomme skader. Det er ikke dumt, at børnesikre sit hjem.

Kald mig bare curlingmor, men jeg har også tanker om både et trappegitter og at fæstne bogreolen til væggen!

Ej, hvis det er curling, så er det begreb da fuldstændig dødt og ubrugeligt.
Selvfølgelig fæstner man reolen - da barnet selvfølgelig vil prøve at rejse sig op af den. Og sådan et lille babyhoved og skifer - ja hvis man vil sidde og vogte sit barn hele tiden, så kunne det måske gå, men det gør man jo ikke.

Jeg tror, det er ment ironisk ;)
0
Lykke
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2048

Indlægaf Lykke » 7. maj 2017, 09:53

Knirkemis skrev:
Lykke skrev:
JoyNips skrev:
Knirkemis skrev:
IrmaPigen skrev:Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:

De er ikke så hårdføre, at skarpe kanter på et bord, ikke kan give voldsomme skader. Det er ikke dumt, at børnesikre sit hjem.

Kald mig bare curlingmor, men jeg har også tanker om både et trappegitter og at fæstne bogreolen til væggen!

Ej, hvis det er curling, så er det begreb da fuldstændig dødt og ubrugeligt.
Selvfølgelig fæstner man reolen - da barnet selvfølgelig vil prøve at rejse sig op af den. Og sådan et lille babyhoved og skifer - ja hvis man vil sidde og vogte sit barn hele tiden, så kunne det måske gå, men det gør man jo ikke.

Jeg tror, det er ment ironisk ;)

Det var også mere en kommentar til Irmapigen.
1
Brugeravatar
Daybreak
Kort karma: 4
Likede indlæg: 75

Indlægaf Daybreak » 8. maj 2017, 07:40

Vi har også et bønnebords-agtigt bord, og det er gået helt fint sammen med en baby. Det er væltet én gang, fordi han kravlede OP på det.
Den eneste anke jeg har er, at vi valgte et bord med en farvet plade - ikke træ. Og den plade er simpelthen så grim af ridser fra legetøj mv.
Men vi har så heller ikke sagt han ikke må lege ved bordet - gør man det, er det jo ikke et problem.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 434
Likede indlæg: 5598

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?e

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. okt 2017, 20:05

Ikeas nye stabelbare gæsteseng. Er dog usikker på, hvor god en madras, man kan få på 13 cm.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Lisma
Kort karma: 168
Likede indlæg: 2089

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?e

Indlægaf Lisma » 6. okt 2017, 20:10

POCKETKITTEN skrev:Ikeas nye stabelbare gæsteseng. Er dog usikker på, hvor god en madras, man kan få på 13 cm.

Jeg synes de har nogle rigtig gode springmadrasser i IKEA., men dem på højst 13 er beregnet til ikke ret tunge børn. Det ville nok kunne gå til gæster en enkelt nat, men jeg ville ikke kunne ligge der længere.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 434
Likede indlæg: 5598

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. nov 2017, 14:54

Denne farve til soveværelset. Skal lige tygge på, om jeg bliver træt af den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Lisma
Kort karma: 168
Likede indlæg: 2089

Indlægaf Lisma » 5. nov 2017, 18:18

Denne smuksak. :lun:
3

Tilbage til "Bolig"