Insektnet til kip-vindue?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Insektnet til kip-vindue?

Indlægaf Daphne » 12. maj 2016, 10:24

Vi har kip-vinduer (dem der vipper), og det er dejligt at vi kan vippe dem åbne i toppen bare, da vi har en indekat og bor i lejlighed. Nu er der begyndt at komme insekter, og indimellem får de altså forvildet sig ind i lejligheden - værst er det, når det er bier og hvepse. Vi gider ikke blive stukket, og vores kat har 0 respekt for den slags, og hun skal selvfølgelig heller ikke stikkes.
Så jeg leder efter noget insektnet beregnet til kip-vinduer. Jeg vil helst undgå at skulle dække hele rammen. Så findes der noget, som bare er beregnet til det hul der opstår, når man vipper vinduet indad? Jeg har googlet lidt, men ikke fundet noget brugbart endnu, så håber nogen herinde kender en løsning :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Insektnet til kip-vindue?

Indlægaf Delfin » 21. maj 2016, 00:30

Hmm jeg tror ikke, der findes noget. Det skulle jo være noget, der sad fast på henholdsvis ramme og vindue og så stort nok til at kunne strækkes ud, når vinduet åbnes, men det vil jo hænge og flagre, og sikkert også komme i klemme, når man lukker vinduet.
Jeg har tænkt mig at dække hele rammen udefra med et af dem, der monteres med velcro, men det kræver selvfølgelig, at man enten kan nå fra jorden, eller at vinduet åbner indad, når man åbner hele vinduet.
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Insektnet til kip-vindue?

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 06:22

Jeg er ret sikker på, at der findes nogle, som nærmest er et rullegardin uden på rammen, som kører i små skinner så det slutter tæt. Det er ret diskret.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"