Overvejelser i forbindelse med køb af fast ejendom

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Overvejelser i forbindelse med køb af fast ejendom

Indlægaf TomKah » 22. aug 2016, 17:28

Jeg tror jeg ville kigge mindre på antal kvadratmeter og mest på indretning men minimum med det antal værelser i skal bruge med tiden.

Vores hus er mega stort (240 kvm), men vi har ikke tre børneværelser, selvom vi har tre børn. Så når den yngste skal have sit eget værelse skal manden og jeg sove i stuen eller også skal vi flytte.

Vi flyttede i øvrigt ind før vi fik børn og kom fra en lejlighed på 69 kvm. Her var da tomt i starten, men på ingen måde uhyggeligt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Overvejelser i forbindelse med køb af fast ejendom

Indlægaf Sangius » 22. aug 2016, 17:47

Vi har et lille hus på 126 m2. Men der er to toiletter, en ca. 55 m2 køkkenalrum og 4 soveværelser. Vi regner med at vi bliver boende her med maks 3 unger til vi bliver grå og gamle :)

Værelserne er ikke kæmpe store, men vi har da plads til vores ting, og med lidt snild indretning, kan selv et lille værelse blive et rigtig fint og funktionelt børneværelse.

Jeg synes I skal kigge mere på antal rum end antal m2.

Desuden ville jeg ikke bytte vores store køkkenalrum for noget som helst - det ville jeg også prioritere højt :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Overvejelser i forbindelse med køb af fast ejendom

Indlægaf Cosi » 23. aug 2016, 12:46

Tror det kommer lidt an på, hvad man har været vandt til. Jeg er opvokset på ca. 90 m2, så for mig var et hus på 114 m2 stort. Tænk mere over hvordan værelser/rummene er udnyttet end på antal m2. Vi er to voksne og et barn. I virkeligheden er det jo fx ikke værelsernes størrelse, der gør børn mere lykkelige, men mere det at de har et værelse de fx kan gå ind på og være sig selv. Vores søn er indtil videre altid, hvor vi er fx i stuen - som så er meget stor i forhold til husets størrelse. Det samme med køkken og bryggers.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Overvejelser i forbindelse med køb af fast ejendom

Indlægaf Æble » 23. aug 2016, 15:40

Enig med de andre. Vi købte småt og står nu 10 år senere og har sat huset til salg og har svært ved at finde noget andet fordi vi er bundet til nærområdet pga børnenes skole og vennekreds.

Evt med nogle store rum som nemt kan deles op i flere små hvis det skulle blive nødvendigt.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Overvejelser i forbindelse med køb af fast ejendom

Indlægaf vibbsen » 24. aug 2016, 07:40

Køb stort....Vi er 2 voksne og et barn. Og skal ikke have flere børn. Vi har 165 m2 i et plan+ 80 m2 kælder. Vores fordeling hedder 4 værelser, spisekøkken og 2 stuer. Og så kælderen som vi bruger som gæsteværelse og opbevaring.

Og vi mangler faktisk et værelse som kunne bruges til kontor til mig...Det værelse som kunne komme på tale er nemlig indrettet som walk-in closet...
Jeg kunne sagtens have kontor i kælderen. Men det ville være mere smart hvis jeg kunne have det i stueplan....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Bolig"