Gode rengøringsvaner

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Søhest
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. sep 2015, 05:58
Kort karma: 13
Likede indlæg: 121

Gode rengøringsvaner

Indlægaf Søhest » 27. aug 2016, 21:34

Min kæreste og jeg har lige købt hus og det er jo bare mega nice ( :dance: )

Men i den forbindelse skulle vi jo ha gjort vores tidligere lejlighed flytteren og føj for den hvor var der bare ulækkert beskidt! Jeg synes ellers jeg har gjort rent jævnligt, men er nok "slem" til at det bare bliver en støvsugning, rengøring af badeværelse, aftøring af borde og en gulvvask i ny og næ.

Jeg kunne godt tænke mig at få indført nogle rutiner så jeg i hverdagene også løbende fik rengjort lister, støvsuget vægge, støvsuger under/bag møbler etc etc.
Men føler jeg pludselig står endda og så trænger ALT - og så bliver det så uoverskueligt at jeg ikke får det gjort og ender med standardrengøringen igen.

Har tænkt på om jeg kan indføre en eller anden form for system i rengøringen, så det hele bliver holdt pænt løbende - men uden jeg skal bruge flere timer dagligt.

Hvad gør I andre? Hovedrengøring én gang om året, gode løbende rutiner, lever med skidtet eller noget helt andet?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Gode rengøringsvaner

Indlægaf JoyNips » 28. aug 2016, 07:08

Man kan få apps til netop det formål. Så opdeler man i daglige, ugentlige, hver 14. dag, hver måned, hver 3. måned, hvert halve år og årlige rengøringsopgaver. Og på den måde kan man måske nøjes med 5 min dagligt.

Men det kræver jo så, at man GØR tingene.

Jeg kan ikke lige huske, hvad den app jeg havde hed. Jeg endte med at slette den fordi jeg ikke fik tingene gjort. Men det var en rigtig god ide i teorien! :D
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Gode rengøringsvaner

Indlægaf Katarinka » 30. aug 2016, 18:29

JoyNips skrev:Man kan få apps til netop det formål. Så opdeler man i daglige, ugentlige, hver 14. dag, hver måned, hver 3. måned, hvert halve år og årlige rengøringsopgaver. Og på den måde kan man måske nøjes med 5 min dagligt.

Men det kræver jo så, at man GØR tingene.

Jeg kan ikke lige huske, hvad den app jeg havde hed. Jeg endte med at slette den fordi jeg ikke fik tingene gjort. Men det var en rigtig god ide i teorien! :D


Vi bruger en app til det - Chore Checklist og det virker ret godt for os..
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Gode rengøringsvaner

Indlægaf superboa » 30. aug 2016, 19:49

Katarinka skrev:
JoyNips skrev:Man kan få apps til netop det formål. Så opdeler man i daglige, ugentlige, hver 14. dag, hver måned, hver 3. måned, hvert halve år og årlige rengøringsopgaver. Og på den måde kan man måske nøjes med 5 min dagligt.

Men det kræver jo så, at man GØR tingene.

Jeg kan ikke lige huske, hvad den app jeg havde hed. Jeg endte med at slette den fordi jeg ikke fik tingene gjort. Men det var en rigtig god ide i teorien! :D


Vi bruger en app til det - Chore Checklist og det virker ret godt for os..


Vil du fortælle lidt mere om den app? Hvordan deler den arbejdet op? :)
0

Tilbage til "Bolig"