Have-sniksnak-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Zonta » 25. maj 2017, 11:42

D.itsen skrev:
Zonta skrev:Øverst fra ventre: Asters, krukke med noget lavendel-agtigt med stedmoderblomster, havehibiscus, samme som øverst i midten bare andre farver, en flox (??? Aner ikke hvordan det staves, men det rimer på knox), klematis, ærter og jordbær, blåbær og hindbær.


er det ikke lyng?

Jo for faen! Jeg er stadig ikke så havekyndig og jeg kunne ikke huske det. Haha. Begge to starter med L - det er et skridt i den rigtige retning :D
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Guilded_Lily » 26. maj 2017, 12:11

Nå, manden har været ude hos den gode gartner og købe salater og et par ekstra agurkeplanter. Nu er han taget ud at dykke, så jeg må i køkkenhaven. Så kan man vel også få lidt sol i æ fræsse...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Guilded_Lily » 26. maj 2017, 14:14

Så er der sat romaine-, grøn og rød pluksalat, røde og gule løg, og der er sået ærter, sugar snaps, bønner, rødbeder og gulerødder. Så må vi se, hvor meget der bliver til noget.

Jeg havde desværre ikke flere radiser.
3
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Novella » 28. maj 2017, 18:39

Hell yieah! :D Jeg købte nogle specialfrø i efteråret og pussede og nussede dem hele vinteren, sang julesange for dem, puttede dem i kulden, dansede med vimpler og jeg ved ikke hvad - og gad de komme, da det blev forår, de små sataner?! Jeg var så skuffet og irriteret og på nippet til at smide hele lortet ud her for et par uger siden. Men frøene virkede stadig spændstige, da jeg pillede dem op af såbakkerne, så jeg satte dem ned, hvor det var meningen at de skulle have groet.

Og hvad ser jeg nu til aften :D Fire små spidse blade af hvide, britiske iris "Clotted Cream" maser sig op af jorden nede i mit bed :banan:

Det er næsten lige så stort som at tisse på en pind :D
5
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Novella » 29. maj 2017, 20:52

Min første staude er sprunget ud :lun: Det er en lille geranium - en hvid storrodet storkenæb "Spessart", som jeg elsker. Der er en af de få indkøbte stauder i min have - de kostede ti kroner stykket på Haveselskabets plantemarked i april. De trives og skyder så fint, og jeg glæder mig til at se dem brede sig sammen med løvefødderne. Den bare jord under buskene trængte godt nok også til noget pynt.
Så lige om lidt får jeg blomster igen! Det har lige ligget lidt stille nogle uger, efter alle løgene blomstrede af.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf 2SHY » 29. maj 2017, 21:02

Nogle af de første jordbær der er på vej :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf billiebean » 29. maj 2017, 21:40

Jeg fik sået bønner og bladbede i weekenden i kolonihaven. Og fik udplantet squash og ærter i krukker på altanen i ly for dræbersnegle! Så må vi se om det projekt lykkes
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf D.itsen » 30. maj 2017, 19:04

Så forlod jeg - igen - matriklen noget senere end planlagt, fordi jeg rendte rundt med der store saks og var massemorder. Er de latterlige snegle ikke snart færdige med at forsøge at overtaget verdensherredømmet? :cuss: Tror de er ved at lægge æg, synes de har ting på halen.

Nå, men ellers har haven det godt. Den første salat er ved at være klar til at kunne høstes, mine akelejer er så fine (og står steder jeg ikke kan huske de var sidste år), de sære agurker er begyndt at blomster i drivhuset, pæonerne er ved at have store knopper, storkenæbbene er stukket helt af - både den gamle, men også dem jeg planter mellem roserne sidste år, den ene rose blomstre, hønsene dør af skræk hver gang jeg smider ukrudt ind til dem og mine 3 frøer i drivhuset skræmmer livet af mig på fast basis :D
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Novella » 30. maj 2017, 20:45

D.itsen skrev:Så forlod jeg - igen - matriklen noget senere end planlagt, fordi jeg rendte rundt med der store saks og var massemorder. Er de latterlige snegle ikke snart færdige med at forsøge at overtaget verdensherredømmet? :cuss: Tror de er ved at lægge æg, synes de har ting på halen.

Nå, men ellers har haven det godt. Den første salat er ved at være klar til at kunne høstes, mine akelejer er så fine (og står steder jeg ikke kan huske de var sidste år), de sære agurker er begyndt at blomster i drivhuset, pæonerne er ved at have store knopper, storkenæbbene er stukket helt af - både den gamle, men også dem jeg planter mellem roserne sidste år, den ene rose blomstre, hønsene dør af skræk hver gang jeg smider ukrudt ind til dem og mine 3 frøer i drivhuset skræmmer livet af mig på fast basis :D

Må jeg godt mobbe dig nu?
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf D.itsen » 31. maj 2017, 04:00

Novella skrev:
D.itsen skrev:Så forlod jeg - igen - matriklen noget senere end planlagt, fordi jeg rendte rundt med der store saks og var massemorder. Er de latterlige snegle ikke snart færdige med at forsøge at overtaget verdensherredømmet? :cuss: Tror de er ved at lægge æg, synes de har ting på halen.

Nå, men ellers har haven det godt. Den første salat er ved at være klar til at kunne høstes, mine akelejer er så fine (og står steder jeg ikke kan huske de var sidste år), de sære agurker er begyndt at blomster i drivhuset, pæonerne er ved at have store knopper, storkenæbbene er stukket helt af - både den gamle, men også dem jeg planter mellem roserne sidste år, den ene rose blomstre, hønsene dør af skræk hver gang jeg smider ukrudt ind til dem og mine 3 frøer i drivhuset skræmmer livet af mig på fast basis :D

Må jeg godt mobbe dig nu?

For hvilken del af det? :D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf didaa » 1. jun 2017, 18:38

Tror I det er realistisk at der kommer noget ud af mine squash planter? De er sået som frø for 3 uger siden.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Novella » 1. jun 2017, 19:55

didaa skrev:Tror I det er realistisk at der kommer noget ud af mine squash planter? De er sået som frø for 3 uger siden.

Hm... Nej. Ikke umiddelbart. Jeg har sået mine for fire dage siden, og de spirer allerede nu.

Købe nogle andre frø og prøv igen :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf godtnavn » 3. jun 2017, 15:16

Novella skrev:
didaa skrev:Tror I det er realistisk at der kommer noget ud af mine squash planter? De er sået som frø for 3 uger siden.

Hm... Nej. Ikke umiddelbart. Jeg har sået mine for fire dage siden, og de spirer allerede nu.

Købe nogle andre frø og prøv igen :kys:


Tror spørgsmålet går på om de kan nå at sætte frugter og modne før vinteren :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Juki » 3. jun 2017, 16:44

Ballademager skrev:Er der nogen af jer, der ved, om det her er kartoffelplanter? De vokser i min kartoffelpot, så kan ikke se, hvad det ellers skulle være. Men har bare kun sat tre kartofler i dem :gruble:

Mine kartoffelspande har også masser af "blade/skud", selvom jeg kun har sat tre i hver spand :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf didaa » 3. jun 2017, 17:40

godtnavn skrev:
Novella skrev:
didaa skrev:Tror I det er realistisk at der kommer noget ud af mine squash planter? De er sået som frø for 3 uger siden.

Hm... Nej. Ikke umiddelbart. Jeg har sået mine for fire dage siden, og de spirer allerede nu.

Købe nogle andre frø og prøv igen :kys:


Tror spørgsmålet går på om de kan nå at sætte frugter og modne før vinteren :)


Præcis :) Men kan sagtens se nu at det var lidt uklart.

Nå, jeg er tilbage i sommerhuset, og der er en fin plante nu. Satte 2 frø, og den ene er kommet. Skal heller ikke have mere end en dog, kan tydeligt huske fra min barndom hvor meget squash der skulle spises i alle mulige afskygninger!
0

Tilbage til "Bolig"