Have-sniksnak-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9134
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22052

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Purple Haze » 30. mar 2024, 17:58

LaMariposa skrev:
Guilded_Lily skrev:Så vidt jeg kan se i den kommende vejrudsigt, ser det ikke ud til at give nattefrost. Jeg skal have beskåret min sommerfuglebusk ret kraftigt ned, men ville I turde gøre det nu, eller skal jeg vente 14 dage-tre uger?


Hvor meget beskærer du den? Mine har allerede sat nye blade, der er sprunget ud.


Jeg har en jeg vil skære langt ned i år, måske 30-40 cms høje.
Regner med at gøre det i morgen/overmorgen.

Min anlægsgartner-fætter siger go for at gøre det nu.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf .Magic. » 31. mar 2024, 10:24

Jeg har taget en beslutning.
I år skal vores have have en seriøs behandling og der bliver fjernet stenbed og lagt fliser i stedet, alle brombær skal fjernes (bortset fra ét sted) hvor det dog skal klippes meget ned og huves en masse op, jeg vil have et bed på vores bagerste græsplæne med forskellige bærbuske.

Det bliver et større projekt fordi vi altid bare har fjernet det værste ukrudt og slået græs. Men jeg er træt af at kigge på det rod og halvfærdige projekter.
Jeg gider dog ikke selv løfte en finger i haven så jeg kommer til at betale mig fra det.

Jeg elsker at have have men jeg hader arbejdet der følger med.
Senest rettet af .Magic. 31. mar 2024, 18:53, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16433
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30586

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf TinaW » 31. mar 2024, 12:38

Guilded_Lily skrev:Så vidt jeg kan se i den kommende vejrudsigt, ser det ikke ud til at give nattefrost. Jeg skal have beskåret min sommerfuglebusk ret kraftigt ned, men ville I turde gøre det nu, eller skal jeg vente 14 dage-tre uger?


Har de ikke talt om risiko for sne her de første to uger af april?
Jeg skal også have mine klippet ned, men er ikke nået til det.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12522

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf IrmaPigen » 2. apr 2024, 19:48

Hvis I bestiller nogle træer på nettet ved en planteskole i en højde der hedder 70 - 90 cm.

Ville I så forvente at det den angivne højde på hjemmeside. er selve plantens højde (over jorden) eller er højden på planten inkl. potte?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9134
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22052

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Purple Haze » 3. apr 2024, 06:00

TinaW skrev:
Guilded_Lily skrev:Så vidt jeg kan se i den kommende vejrudsigt, ser det ikke ud til at give nattefrost. Jeg skal have beskåret min sommerfuglebusk ret kraftigt ned, men ville I turde gøre det nu, eller skal jeg vente 14 dage-tre uger?


Har de ikke talt om risiko for sne her de første to uger af april?
Jeg skal også have mine klippet ned, men er ikke nået til det.


Tror der har været nattefrost i nat.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9134
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22052

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Purple Haze » 3. apr 2024, 06:01

IrmaPigen skrev:Hvis I bestiller nogle træer på nettet ved en planteskole i en højde der hedder 70 - 90 cm.

Ville I så forvente at det den angivne højde på hjemmeside. er selve plantens højde (over jorden) eller er højden på planten inkl. potte?


Vil mene at det burde være fra jord til top.
Men nogen steder vil de sikkert måle potten med, så ville ikke stole på dem.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26898

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Santa » 3. apr 2024, 06:02

IrmaPigen skrev:Hvis I bestiller nogle træer på nettet ved en planteskole i en højde der hedder 70 - 90 cm.

Ville I så forvente at det den angivne højde på hjemmeside. er selve plantens højde (over jorden) eller er højden på planten inkl. potte?

Helt klart plantens højde over jorden. Ellers ville jeg forvente at der stod inkl pottens højde. Jeg ville faktisk opfatte det son snyd ellers.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4128

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Galoldriel » 8. apr 2024, 16:30

Jeg skal have revet uanede mængder af efeu op. Det er ikke ligefrem noget, jeg ser frem til, men det er god motion.

Derudover skal jeg have revet blade sammen, og kørt dem op til vores kompostbunke i skoven. Køkkenhaven skal fræses, men det gør min far heldigvis. Et af stenbedene ude foran skal renses for grus og underdugen fjernes, og så skal jeg have sået lavendel. Der er nok at gøre - heldigvis elsker jeg havearbejde!
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf LaMariposa » 9. apr 2024, 18:58

Vi har anemoner i haven. Jeg elsker det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 10078
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27592

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf ajnaM » 10. apr 2024, 07:00

Jeg tog, lidt for sjov, seks frø fra en bælg, der hang tilbage på min blåregn, her for en måned siden. Lagde dem i vand i et døgn og plantede dem.

Og de er sg* alle sammen spiret frem og gror nu lystigt i min vindueskarm :banan:

Så nu skal jeg bare finde et godt sted til (nogle af) dem. Og finde ud af, hvad jeg gør med resten - jeg får trods alt ikke brug for seks kæmpestore klatreplanter, når jeg allerede har to. :genert:
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf computermus » 15. apr 2024, 19:29

Jeg har været ved at rense fliserne på min mors terrasse for ukrudt,og nu kunne der godt trænge til at blive fyldt sand mellem fliserne. Hvilken slags sand vil være bedst ?
0
Neverkont
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2976

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Neverkont » 15. apr 2024, 19:36

computermus skrev:Jeg har været ved at rense fliserne på min mors terrasse for ukrudt,og nu kunne der godt trænge til at blive fyldt sand mellem fliserne. Hvilken slags sand vil være bedst ?


Jeg bruger den her: https://www.jemogfix.dk/soeg/?q=fugesand
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9134
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22052

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Purple Haze » 15. apr 2024, 20:03

ajnaM skrev:Jeg tog, lidt for sjov, seks frø fra en bælg, der hang tilbage på min blåregn, her for en måned siden. Lagde dem i vand i et døgn og plantede dem.

Og de er sg* alle sammen spiret frem og gror nu lystigt i min vindueskarm :banan:

Så nu skal jeg bare finde et godt sted til (nogle af) dem. Og finde ud af, hvad jeg gør med resten - jeg får trods alt ikke brug for seks kæmpestore klatreplanter, når jeg allerede har to. :genert:


Send to til mig? :)

Betaler self porto, hvis det er.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Sofakartoflen
Indlæg: 3873
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9205

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 15. apr 2024, 22:52

Purple Haze skrev:
ajnaM skrev:Jeg tog, lidt for sjov, seks frø fra en bælg, der hang tilbage på min blåregn, her for en måned siden. Lagde dem i vand i et døgn og plantede dem.

Og de er sg* alle sammen spiret frem og gror nu lystigt i min vindueskarm :banan:

Så nu skal jeg bare finde et godt sted til (nogle af) dem. Og finde ud af, hvad jeg gør med resten - jeg får trods alt ikke brug for seks kæmpestore klatreplanter, når jeg allerede har to. :genert:


Send to til mig? :)

Betaler self porto, hvis det er.



Det kan tage mange år, før den blomstrer.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11396
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23646

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Mani » 16. apr 2024, 06:47

Neverkont skrev:
computermus skrev:Jeg har været ved at rense fliserne på min mors terrasse for ukrudt,og nu kunne der godt trænge til at blive fyldt sand mellem fliserne. Hvilken slags sand vil være bedst ?


Jeg bruger den her: https://www.jemogfix.dk/soeg/?q=fugesand

Vi bruger også: https://www.jemogfix.dk/dansand-fugesan ... 4/9033188/
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Bolig"