Have-sniksnak-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
musling
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1113

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf musling » 23. jun 2017, 19:59

:lol2: Problemet er løst!
Utålmodighed og have er ikke i harmoni :lol2:

De rådne bær = åbenbart et 'stort' problem i år. Skyldes regnen.. Javel ja og selvfølgelig.

De mange grønne bær, ingen røde og alt for mange tætte blade = giv det nu tid!

Har lige hentet hvad der svarer til en af de store bakker fra supermarkedet - og vi har altså bare en af de store højbedsrammer i størrelse. Og der er MANGE bær endnu. :banan:
2
Phaiak
Kort karma: 13
Likede indlæg: 129

Indlægaf Phaiak » 25. jun 2017, 17:45

Er der nogle der ved hvad det her er?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2169

Indlægaf Anne Droid » 25. jun 2017, 18:20

Phaiak skrev:Er der nogle der ved hvad det her er?

Det ligner dansk ingefær. Den er absolut IKKE spiselig.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 728
Likede indlæg: 6974
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. jul 2017, 06:43

Altså. Jeg troede jeg havde dyrket 2 kerner fra en passionsfrugt. Den ene kom op, voksede sig sort og stærk og brændnælde :rulle: Den anden ser sådan ud - og jeg er altså heller ikke sikker på det er en passionsfrugt...
Men hvad er det så?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1277
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12430

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2017, 09:14

Jeg skal love for at mine ærter rækker mod vejret :8: De er så fine og perfekte til at man kan sidde i haven på en havestol og spise direkte derfra :lun:

Tomaterne og peberfrugterne er også på vej men mangler noget mere farve :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3416

Indlægaf D.itsen » 8. jul 2017, 09:23

1,5 uges ferie væk fra haven og så trængte den godt nok til lidt kærlighed. Jeg synes ikke jeg bruger så meget tid på den til hverdag, men 10 minutter her og der gør åbenbart virkelig en forskel.

Min iceberg er ved at gå i blomst og rucolaen har været der længe. De er så fine. Og spinaten blev hønseføde den anden dag, de var gået i blomst og der var så mange bladlus i dem.
ærterne har det så fint og giver ok. Kikærterne er ved at sætte bælg, jeg er så spændt på hvor meget de giver, kender ingen der dyrker dem og det var svært at finde noget relevant på nettet. Agurkerne giver, både ude og inde, der er ved at være mange tomater, men der er ikke engang tæt på røde. Meloner og peberfrugt vokser helt vildt. Krydderurterne har en fest.
Alle mine roser blomster og morgenfruerne er på vej. De fleste af de andre blomster jeg har plantet ud vokser fornuftigt. Jeg håber så meget at de går amok med frø i hele haven, det kunne være så fint.
Jeg er nu ret stor fan af det der haveliv :lun:
4
UH UH UH UH KORT :love:
LaMariposa
Kort karma: 390
Likede indlæg: 6397

Indlægaf LaMariposa » 28. aug 2017, 06:41

Jeg har for første gang plantet roser i år. De har blomstret tidligere, men de har været helt spættede og trælse at se på. Men nu blomstrer de igen, og prøv lige at se, hvor fine de er :love:
4
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1441

Indlægaf Stars » 28. aug 2017, 06:51

Noget siger mig, at jeg skal have net over køkkenhaven næste år, hvis jeg vil have glæde af den selv :genert:

have.JPG
2
Eks-svigersøn sælges billigt som boksebold.
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 28. aug 2017, 07:04

Stars skrev:Noget siger mig, at jeg skal have net over køkkenhaven næste år, hvis jeg vil have glæde af den selv :genert:

have.JPG

Jeg har haft gulerødder (eller rettere sagt, planterne) to gange i år i mine højbede, men sneglene har simpelhen ædt dem to gange til trods for, at bedene er tapet ind med kobbertape. Må prøve noget andet næste år.
0

Brugeravatar
Annione
Kort karma: 728
Likede indlæg: 6974
Kontakt:

Indlægaf Annione » 28. aug 2017, 07:30

LaMariposa skrev:
Stars skrev:Noget siger mig, at jeg skal have net over køkkenhaven næste år, hvis jeg vil have glæde af den selv :genert:

have.JPG

Jeg har haft gulerødder (eller rettere sagt, planterne) to gange i år i mine højbede, men sneglene har simpelhen ædt dem to gange til trods for, at bedene er tapet ind med kobbertape. Må prøve noget andet næste år.

:8:

Hvad havde du der?

Jeg fin ingen glæde af mine ribs - som jeg ellers har sprøjtet for lus en 20-25 gange. Små ribsædende lorte duer. De kunne fammer godt have spist lus til dessert så!
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Ficus » 28. aug 2017, 07:35

Er der nogen der ved noget om hassel? Hedder busken/træet det? Den med nødderne

I min ny have står et. Det er måske 5-6 meter højt, men kan umiddelbart kun se 3 klaser med nødder, så tænker det måske ikke har det så godt.
Kan man bare klippe det ned i normal busk str, som jeg kan forstå er mere normalt og så måske redde den sådan?
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 820
Likede indlæg: 4856

Indlægaf Planten » 28. aug 2017, 07:40

Annione skrev:
LaMariposa skrev:

have.JPG

:8:

Hvad havde du der?

Jeg fin ingen glæde af mine ribs - som jeg ellers har sprøjtet for lus en 20-25 gange. Små ribsædende lorte duer. De kunne fammer godt have spist lus til dessert så!

Mine stikkelsbær har mistet bladene to gange pga larver. Men de er blevet vasket i sæbevand, og nu har den blade igen. Håber at kunne holde dem væk næste år.
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 820
Likede indlæg: 4856

Indlægaf Planten » 28. aug 2017, 07:41

LaMariposa skrev:Jeg har for første gang plantet roser i år. De har blomstret tidligere, men de har været helt spættede og trælse at se på. Men nu blomstrer de igen, og prøv lige at se, hvor fine de er :love:

Øj en fin farve! Hvad hedder rosen? Jeg har mange forskellige roser i min krukkehave. Og jeg vil gerne have flere :love:
0
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 28. aug 2017, 07:57

Planten skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har for første gang plantet roser i år. De har blomstret tidligere, men de har været helt spættede og trælse at se på. Men nu blomstrer de igen, og prøv lige at se, hvor fine de er :love:

Øj en fin farve! Hvad hedder rosen? Jeg har mange forskellige roser i min krukkehave. Og jeg vil gerne have flere :love:

Åh, ved ikke, hvad den hedder :( Har desværre ikke gemt den seddel, der sad på den, da jeg fik den. Valgte den i et anfald af nostalgi, fordi vi havde nogle lignende i haven, da jeg var barn.

Edit: Nu googlede jeg lige, og det kunne godt være den her:
https://www.planteskoler.dk/da-dk/item/ ... det__/7010
0

Fræksak
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1233

Indlægaf Fræksak » 28. aug 2017, 08:23

Ficus skrev:Er der nogen der ved noget om hassel? Hedder busken/træet det? Den med nødderne

I min ny have står et. Det er måske 5-6 meter højt, men kan umiddelbart kun se 3 klaser med nødder, så tænker det måske ikke har det så godt.
Kan man bare klippe det ned i normal busk str, som jeg kan forstå er mere normalt og så måske redde den sådan?

Jeg har ikke den store forstand på det, men vi har selv en hassel og plejer at klippe den ret grundigt ned hvert år. Den bliver altid fin igen.
1

Tilbage til "Bolig"