Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Fræksak » 26. sep 2016, 12:48

Hej kyndige debatfolk!

Vi står og skal have nyt køkken og overvejer kraftigt Senti fra Kvik. Det er grebsfrit, og vi kan godt lide looket. Dog er vi i tvivl om vi på sigt bliver idioter af at skulle skubbe til lågen/skuffen for at få den til at åbne, og ikke mindst at man skal skubbe ret kraftigt for at få den til at lukke igen.

Er der tilfældigvis nogen, der har et Senti-køkken, som vil dele deres erfaringer?

Det er i øvrigt dette:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Fræksak » 28. sep 2016, 07:32

Slet ingen, der har erfaringer med dette køkken? Eller som kender nogen, der har fortalt om det/brokket sig over det? :-D
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Undtagelsen » 28. sep 2016, 16:42

Jeg ved ikke lige om de er fra Kvik, men jeg har to hold venner, som hver især har grebsfri køkkener, hvor man trykker lågen ind for at åbne og kæææææft, jeg synes det er irriterende.
Læner man sig op af en skuffe/et skab, åbner den/det, men jeg fornemmer at de har vænnet sig til det og synes det er ret smart at de ikke nødvendigvis skal have hænderne fri for at åbne/lukke.
Men det er pænt!

Ikke en stor hjælp, I know.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Fræksak » 28. sep 2016, 17:07

Undtagelsen skrev:Jeg ved ikke lige om de er fra Kvik, men jeg har to hold venner, som hver især har grebsfri køkkener, hvor man trykker lågen ind for at åbne og kæææææft, jeg synes det er irriterende.
Læner man sig op af en skuffe/et skab, åbner den/det, men jeg fornemmer at de har vænnet sig til det og synes det er ret smart at de ikke nødvendigvis skal have hænderne fri for at åbne/lukke.
Men det er pænt!

Ikke en stor hjælp, I know.


Alle input hjælper! :kys: Og det er netop den type, hvor man trykker ind på lågen for at åbne.

Vores køkken er ret småt, så man kommer ikke til at stå og snakke derude på samme måde som i et køkken-alrum, fx. Jeg forestiller mig ikke, at andre end os selv kommer til at betjene køkkenet, om man så må sige. Men derfor kan det jo godt være, man selv vil synes, det er irriterende :gruble: Jeg har også overvejet, om det bliver et problem for børnene. Jeg ved, at det frarådes til folk med helt små børn, netop fordi de (når de fx støtter sig til lågen for at rejse sig el. lign) ofte får åbnet dem ved en fejl. Vores unger er halvstore (6 og 10), så de kommer jo ikke i samme omfang til at skubbe ved en fejl, men måske bliver det alligevel besværligt for dem .... fx kræver det en del kræfter at få lukkemekanismen til at virke, synes jeg.
0
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Soulme » 28. sep 2016, 20:37

Jeg har et hrebsfrit dog ikke den model du spørg om.
Men du får alligevel min opsavation.
Hvis jeg havde kunne vælge(vi bor til leje) havde jeg valgt med greb.
Især synes jeg meget hurtigt lågerne bliver nusset og beskidte da de hele tiden bliver trykket på. Hjælper heller ikke at vi har hvide låger.
Der udover er jeg træt af de går op når jeg står og af dem eller lige læner mig op Af køkkenet bordet.
Men mest det med at man virkelig skal lukke den hårdt i. Altså presse dem til at lukke er træls. Man kan ikke lige puffe til dem med hoften.
Vi har boet her i 5 mdr. Og jeg allerede temmelig træt af dem. Desværre.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Ficus » 28. sep 2016, 23:07

Har det heller ikke selv, men har en veninde, der har det(eller et der ligner meget).

Og det er irriterende når man lige rammer en skuffe med hoften og så skal bruge kræfter på at lukke igen. Hendes skubber "hårdt" ud synes jeg :gruble: ved ikke om det der gør det.

Vi har et Kvik Mano. Det er hvad jeg vil kalde "grebsfrit", men sælgeren kaldte det uden "" selv. Mere fordi der ligesom er et spor i toppen af skufferne, som man hiver i. Men der er ikke et greb, som i et alm håndtag man griber i. Så det er lidt skjult.
Selve køkkenet fra Kvik er vi ret glade for.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Erfaringer med Senti fra Kvik (touch and slide)

Indlægaf Fræksak » 30. sep 2016, 18:59

Tak for jeres input, begge to!

Åh er sådan i tvivl. Vi synes det ser rigtig pænt ud uden greb, og køkkenet er også ret småt, så det vi, være dejligt uden greb der "rager ud".

Mano fra Kvik har vi overvejet, men mine forældre har det, og jeg synes hele tiden jeg får fingrene i klemme især når jeg forsøger at åbne den øverste skuffe. Måske jeg er lidt motorisk udfordret :genert:. Det er ellers et pænt køkken og vores bedste alternativ.
0

Tilbage til "Bolig"