Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 20. okt 2016, 14:28

-> Cöde71; er det for meget at forlange, at du kan fremskaffe et argument? Eller skal der graves for dybt for at det kan lade sig gøre ;- )
Som du kan se, er der 3 andre, som har fremhævet Vejle modsat din opfattelse, så jeg er nysgerrig efter, om det er noget konkret el. blot intelligens-vakuum ? :devil:
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Fru Sunshine » 20. okt 2016, 14:56

Jeg kan godt lide Esbjerg.
Der er hyggeligt.

Vejle kender jeg kun fra privathospitalet Mølholms udsigt, og der er pænt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Novella » 20. okt 2016, 19:54

Fedt :D En god gammeldags popcorntråd. Det kan vi lide.

Jeg synes, at Esbjerg er rimelig røvsyg, men jeg ville ikke skifte den ud med Vejle. Yikes. Det har jeg overhovedet ikke råd til i extensions, gelenegle og diamanter på tænderne. Ribe derimod, den er fin :lun:
3
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 20. okt 2016, 23:25

-> Novella; "Yikes. Det har jeg overhovedet ikke råd til i extensions, gelenegle og diamanter på tænderne". Oh man... Her troede jeg, at mit Amani jakkesæt, sportsvognen og 'jeg er så hip jeg ikke gider Apple' var nok :afro: - men inden jeg flytter 'hjem' til Vejle skal jeg åbenbart lige ned på sidegaden' og skaffe mig et par gelenegle og nogle diamant-bisser'. Well, det skal nok give mig nogle sjove sidste aftener på Boretårnet' sammen m. fiskerne... !

Tak for hintet!!

:ivrig:
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 26. okt 2016, 17:53

... Sorry to dig this thing one out of the drain-pipe:
"Jokes om Esbjerg"
- > https://www.reddit.com/r/esbjerg/commen ... jergjokes/

Esbjerg Fiskerens Vuggevise:
- > https://www.youtube.com/watch?v=fIH6p7erzBw

Også kendt som "Jeg vil have Remoulade i mine sandaler!"

/Ah, 6 dage tilbage i byen. Åh Gud, jeg er snart afsted !! :- ]
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Kolderudolf » 3. nov 2016, 22:39

Jeg boede i Esbjerg i 4 år og elskede det :lun:

Fede mtb-ruter i nærheden.
Fanø 10 minutter væk
Løb ned til de store boreplatforme om morgenen under solopgang
Verdens smukkeste solnedgange i Hjerting
Svømning i Nysø om sommeren
Løb i Vognsbølparken i weekenden med blandt andet trailsti og intervalstier
Verdens lækreste pizzaria med pizza med hjemmesyltede grønne tomater
Og en masse dejlige mennesker, som du selv nævner :lun:

Jeg skiftede gerne Esbjerg ud med København K, hvis det bare lige lå tættere på familien. Men jeg havde klart nogle fede år i Esbjerg og ville anbefale det til alle.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Vixen » 3. nov 2016, 23:51

Hehe, dejligt vredt indlæg! Jeg var vild med den barnlige tone. "LORT! LOOOOORTEBY!" Ligesom ham den vrede mand med cyklen i sne.

Men ja, Esbjerg er sgu en træls by. Mine svigerforældre bor der, så vi er der jævnligt.
Det blæser altid. Alle gader er meget brede, så man er aldrig i læ for den iskolde vind. Der er helt fladt overalt. Man er altid eksponeret. Ej, jeg bryder mig bestemt heller ikke om det. Svigerfar er altid fornærmet, når snakken falder på det, og vi stille og roligt afliver hans håb om, at vi måske en dag flytter dertil.
"Men Esbjerg er jo en dajlig by. Der sker så meget. Virkelig mange kulturelle arrangementer."
"Ja, men vi kan bare godt li' Aarhus og København. :)"
"MEN DET ER JO EN DAJLIG BY."
"... Så kører den igen."

Vejle er dog til gengæld også et shithole. Dér gad jeg heller ikke bo. Eneste grund til at Vejle vinder over Esbjerg er, at det i det mindste er tættere på Aarhus og København.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf hthy » 4. nov 2016, 00:36

KinderBueno skrev:Hehe, dejligt vredt indlæg! Jeg var vild med den barnlige tone. "LORT! LOOOOORTEBY!" Ligesom ham den vrede mand med cyklen i sne.

Men ja, Esbjerg er sgu en træls by. Mine svigerforældre bor der, så vi er der jævnligt.
Det blæser altid. Alle gader er meget brede, så man er aldrig i læ for den iskolde vind. Der er helt fladt overalt. Man er altid eksponeret. Ej, jeg bryder mig bestemt heller ikke om det. Svigerfar er altid fornærmet, når snakken falder på det, og vi stille og roligt afliver hans håb om, at vi måske en dag flytter dertil.
"Men Esbjerg er jo en dajlig by. Der sker så meget. Virkelig mange kulturelle arrangementer."
"Ja, men vi kan bare godt li' Aarhus og København. :)"
"MEN DET ER JO EN DAJLIG BY."
"... Så kører den igen."

Vejle er dog til gengæld også et shithole. Dér gad jeg heller ikke bo. Eneste grund til at Vejle vinder over Esbjerg er, at det i det mindste er tættere på Aarhus og København.



Helt fladt er der da ikke. Musikhuset ligger da noget højere end havnen f.eks. ;)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Vixen » 4. nov 2016, 02:12

hthy skrev:
KinderBueno skrev:Hehe, dejligt vredt indlæg! Jeg var vild med den barnlige tone. "LORT! LOOOOORTEBY!" Ligesom ham den vrede mand med cyklen i sne.

Men ja, Esbjerg er sgu en træls by. Mine svigerforældre bor der, så vi er der jævnligt.
Det blæser altid. Alle gader er meget brede, så man er aldrig i læ for den iskolde vind. Der er helt fladt overalt. Man er altid eksponeret. Ej, jeg bryder mig bestemt heller ikke om det. Svigerfar er altid fornærmet, når snakken falder på det, og vi stille og roligt afliver hans håb om, at vi måske en dag flytter dertil.
"Men Esbjerg er jo en dajlig by. Der sker så meget. Virkelig mange kulturelle arrangementer."
"Ja, men vi kan bare godt li' Aarhus og København. :)"
"MEN DET ER JO EN DAJLIG BY."
"... Så kører den igen."

Vejle er dog til gengæld også et shithole. Dér gad jeg heller ikke bo. Eneste grund til at Vejle vinder over Esbjerg er, at det i det mindste er tættere på Aarhus og København.



Helt fladt er der da ikke. Musikhuset ligger da noget højere end havnen f.eks. ;)


Nåååå nå. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Guilded_Lily » 4. nov 2016, 10:07

Det, der irriterer mig mest ved Esbjerg, er vejenes opbygning som et skakbræt. Man skal have styr på sin højre vigepligt!

Det havde jeg dog ikke behov for, da jeg boede i byen, mens jeg læste i Ribe. Da havde jeg kun en cykel. Og jeg boede på en bakketop.

Men ja, generelt er området også for fladt til mig og jeg hader blæst! Ellers har jeg ikke noget dårligt at sige om Esbjerg.
0

Tilbage til "Bolig"