Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf HappyPaww » 19. okt 2016, 18:33

Der er en " knap i hvert indlægs øverste højre hjørne. Tryk på den, så kan du citere direkte i stedet for det der forvirrende --> hejs, du har gang i :wave:
0
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 19. okt 2016, 18:34

- Vejle... Ja, selv for en Sjællænder, så er det svært at komme tilbage over de 2 broer, når først teltpælene har været slået ned i Vejle.

Indlægget er ikke for at sige, at Esbjerg ikke er en god by, for hvis det er målt på indbyggerne selv, så er det faktisk virkeligt venlige mennesker. Og slet ikke så lukkede for ny-tilkomne, som jeg [fordom?] havde troet. Men. Hvis jeg hidtil har ment at natur og 'by-liv'/stemning ikke var noget, som kunne gøre en stor forskel, så har 1 år simpelthen været 10mdr. for længe.

Esbjerg er en by, jeg ville nyde at besøge i en ferie: På en lørdag el. søndag eftermiddag er torvet el. havnen charmerende og med liv'. Men, så er der resten af ugen tilbage. Og naturen, den er bare svær at blive glad for, når man er opvokset m. i bakke&sø-området i Nordsjælland og derudovre kommer fra et 'stint' i Vejles natur.

* Har fundet en lejlighed m. skøn udsigt over hele Vejle Ådal & del af byen. Men for pokker; der må da være nogle, som har opskriften på at 'elske Esbjerg'. Det er næsten en novelle-titel "Kunsten at Elske Esbjerg" :deer:

Ps: -> Happypaww; Hvis man citerer i svaret, så tager det tit dobbelt så meget plads. Og som vi alle ved, er der mangel på ledig plads i cyberspace allerede :devil2:
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf twinkle » 19. okt 2016, 19:29

Det handler vel i hund og grund om, hvad man gerne vil have.
Vil tillade mig at påpege, at det er voldsomt naivt at flytte til Esbjerg og forvente bakkelandskab og byliv 24/7.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 19. okt 2016, 19:37

-> Twinkle; Der er mange grunde til, at man flytter til en by. For de manges vedkommende kan det være job. Adskillige kan træffe deres valg pga. familie. Nogle pga. økonomi, og enkelte træffer deres valg af helt tredje el. fjerde årsager.

For mit vedkommende var det fordi min kæreste bor der - og for hendes vedkommende var hun flyttet dertil pga. arbejde.
Så det er ikke et sp. om, at jeg var flyttet dertil i forventning om natur el. byliv. Jeg havde blot ikke troet, at det var så forstemmende ifht. den natur, jeg var kommet til at 'elske' blot 85km mod Nord-Øst.
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Venus222 » 19. okt 2016, 20:15

Med undtagelse af det med arkitekturen (og muligvis menneskerne... :genert: ), så kunne man fint bytte Esbjerg ud med Nakskov, og startindlægget ville give fint mening. I hvert fald for mig, men jeg har det også umådelig stramt med Nakskov. :tie:
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Lakika » 19. okt 2016, 20:16

Altså en by der har en restaurant som Hos Ingeborg kan da ikke kun være lort. Hvis jeg boede i nærheden ville jeg komme hele tiden bare for at spise æblekage, drikke kaffe og glo på alt og alle http://www.jv.dk/modules/jv/gallery/?articleId=2262393


Vi er også ret pjattede med fiskeri og søfartsmuseet. Hvem synes ikke sæler er søde??
0
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 19. okt 2016, 20:42

-> Laika; Her har vi noget af dét, jeg efterlyste! Ingebors æblekage... Hvis de også har æbleskiver, så er der jo næsten i sig selv et argument for at give byen en ekstra chance :dance:

-> Venus; Nakskov... Uha. Yes, jeg må have overset at der foruden Frederikshavn er endnu en by, som kan få det til at løbe én koldt ned ad nakken :puke:
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Lakika » 19. okt 2016, 21:09

drmabuse71 skrev:-> Laika; Her har vi noget af dét, jeg efterlyste! Ingebors æblekage... Hvis de også har æbleskiver, så er der jo næsten i sig selv et argument for at give byen en ekstra chance :dance:

-> Venus; Nakskov... Uha. Yes, jeg må have overset at der foruden Frederikshavn er endnu en by, som kan få det til at løbe én koldt ned ad nakken :puke:


Hos Ingeborg er simpelthen bare et genialt sted. En lavkulturel lille perle, hvor det er helt ok at spise sin brune mad i kansasbukser. Røvballegardiner over det hele. Glem ikke at tjekke toilettet. Jeg ved ikke med æbleskiver, men æblekagen og lagkagen tør jeg godt anbefale. De er "skide" gode ;)
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Kommodedyret » 20. okt 2016, 06:36

Jeg har aldrig været i Esbjerg, men får helt lyst til at prøve det for at se om det virkelig er så ringe.
Er det næsten lige så slemt som Ikast?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf DenBlødeJyde » 20. okt 2016, 06:41

Det her er en af mine grunde til at elske Esbjerg..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Ado » 20. okt 2016, 06:47

Kommodedyret skrev:Jeg har aldrig været i Esbjerg, men får helt lyst til at prøve det for at se om det virkelig er så ringe.
Er det næsten lige så slemt som Ikast?

Få byer er så kedelige som Ikast. :wacko:
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf DenBlødeJyde » 20. okt 2016, 07:58

Jeg kommer fra Aabenraa.... Der er godt nok trælst....

Det var en hel lettelse, at komme til Esbjerg, hvor der trods alt er lidt mere action med bander, rockere og ghettoer.. :P
0
Brugeravatar
drmabuse71
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2016, 13:16
Kort karma: 0

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf drmabuse71 » 20. okt 2016, 10:46

LOL.... Jeg vil altså ikke være den 'forvænte Nordsjællænder' her, men efter at have hørt bynavne som Ikast, Nakskov, Aabenrå.... Så begynder jeg at forstå, at det var uundgåeligt, at havne i en 'lorte-by' ;-) :deer: Og, jeg er langt fra en ''Sjællænder Facist'', min FAVORITBY i dk er klart Vejle.

ps: De 4 gangstere på deres taburetter v. vandet... Det er fint nok. Men jeg kan jo ikke sidde foran dem altid og sige et dybt buddhistisk "Ahummm..." ;-)
0
Jeg har ingen smart signatur at blære mig med
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Code71 » 20. okt 2016, 12:06

Bvahahaha hvor er det sjovt at man disser Esbjerg og så fremhæver Vejle i stedet som i virkeligheden ER Danmarks vel nok værste skodby :lol:

Hunor på højt plan
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Esbjerg - Dk's Lorteby nr.1

Indlægaf Anilara » 20. okt 2016, 13:00

Jeg har boet i både Esbjerg og Vejle (og København og Sønderborg, og på landet). For mig er Esbjerg nu også dødens pølse - det er så faktisk lidt pga indbyggerne også, da jeg synes det er en rigtig sladreby hvor alle ved hvor hvem kommer, og "typerne" er delt op (hvem der kommer på Industrien, Dronning Louise, Huset, Konfus, a-bar mv.).
Esbjerg har da også fordele, men bestemt ikke et sted jeg flytter til igen - dog kan jeg godt li den rå natur, marbæk, vesterhavet mv.
Og Fanø lige ved siden af er nu også ganske dejligt.

Jeg foretrækker så Sønderborg over Vejle.
0

Tilbage til "Bolig"