Ejerskifteforsikring

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Ejerskifteforsikring

Indlægaf Frk._Strawberry » 13. dec 2016, 15:47

Min kæreste og jeg har købt hus og er nu igang med at finde ud af, hvor vi skal have ejerskifteforsikring henne..

Så kort og godt;

Hvor har I ejerskifteforsikring?
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Tux » 13. dec 2016, 17:53

Vi havde hos Tryg, det var vi glade for da vi faktisk skulle bruge den - ingen bøvl overhoved..
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Elfenben » 13. dec 2016, 20:06

De fleste firmaer med ejerskifteforsikringer kræver at man samler alle sine forsikringer hos dem, før de vil tegne forsikringen. Så for os gav et helt sig selv, da vi ikke var interesserede i at skifte forsikringsselskab.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Frk._Strawberry » 13. dec 2016, 20:50

Elfenben skrev:De fleste firmaer med ejerskifteforsikringer kræver at man samler alle sine forsikringer hos dem, før de vil tegne forsikringen. Så for os gav et helt sig selv, da vi ikke var interesserede i at skifte forsikringsselskab.


Indtil videre har jeg kun oplevet Codan stille dette krav - alle andre vil gerne tilbyde os alle forsikringerne, men stiller det ikke som et ultimativt krav :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Skorstenen » 13. dec 2016, 21:01

Jeg er sq da helt væk fra vinduet.

Jeg troede helt oprigtigt, at ejerskifteforsikring var noget sælger tegnede for at undgå eventuelle reklamationer såsom skjulte rørskader eller manglende dit og dat.

Jeg troede slet ikke at det var noget køber skulle stå for.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Tux » 13. dec 2016, 21:10

Skorstenen skrev:Jeg er sq da helt væk fra vinduet.

Jeg troede helt oprigtigt, at ejerskifteforsikring var noget sælger tegnede for at undgå eventuelle reklamationer såsom skjulte rørskader eller manglende dit og dat.

Jeg troede slet ikke at det var noget køber skulle stå for.

Du har delvist ret faktisk, hvis sælger tilbyder at betale halvdelen er han nemlig ikke ansvarlig for skjulte fejl..
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Skorstenen » 13. dec 2016, 21:16

Tux skrev:
Skorstenen skrev:Jeg er sq da helt væk fra vinduet.

Jeg troede helt oprigtigt, at ejerskifteforsikring var noget sælger tegnede for at undgå eventuelle reklamationer såsom skjulte rørskader eller manglende dit og dat.

Jeg troede slet ikke at det var noget køber skulle stå for.

Du har delvist ret faktisk, hvis sælger tilbyder at betale halvdelen er han nemlig ikke ansvarlig for skjulte fejl..


Tak for info, så er jeg da ikke helt skudt ud i rummet :)
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf IrmaPigen » 13. dec 2016, 22:14

Elfenben skrev:De fleste firmaer med ejerskifteforsikringer kræver at man samler alle sine forsikringer hos dem, før de vil tegne forsikringen. Så for os gav et helt sig selv, da vi ikke var interesserede i at skifte forsikringsselskab.


Det er så ikke korrekt. Det må de ikke iht. lovgivningen/reglerne.

De må tilbyde en samlerabat. Men de må ikke stille generelle forbehold om at ejerskifteforsikringen kun kan tegnes, hvis man tegner andre forsikringer hos selskabet. En betingelse om, at man skal tegne andre forsikringer hos selskabet vil blive betragtet som et generelt forbehold.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Elfenben » 14. dec 2016, 07:46

IrmaPigen skrev:
Elfenben skrev:De fleste firmaer med ejerskifteforsikringer kræver at man samler alle sine forsikringer hos dem, før de vil tegne forsikringen. Så for os gav et helt sig selv, da vi ikke var interesserede i at skifte forsikringsselskab.


Det er så ikke korrekt. Det må de ikke iht. lovgivningen/reglerne.

De må tilbyde en samlerabat. Men de må ikke stille generelle forbehold om at ejerskifteforsikringen kun kan tegnes, hvis man tegner andre forsikringer hos selskabet. En betingelse om, at man skal tegne andre forsikringer hos selskabet vil blive betragtet som et generelt forbehold.

Det tror jeg ikke selskaberne følger så. Vi ringede til fire forskellige som alle havde det som krav til os. Det er muligt vinså har været uheldige med lige de fire vi ringede til - jeg kan ikke huske navnene på stående fod da det er et halvt års tid siden, men nogle af dem var i hvert fald de store selskaber.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Frk._Strawberry » 14. dec 2016, 11:30

Ballademager skrev:Vi havde hos Husejernes Forsikring, men den mulighed har I heldigvis ikke.

Da vi skulle tegne den stod vi mellem Husejernes og Dansk Boligforsikring. Ville ønske, at vi havde valgt de sidste.


Er ked af, at I er endt i den her situation :ae:

Jg har haft læst om Dansk Boligforsikring og de har ikke fået ret gode anmeldelser.. Det er ellers dem, som ejendomsmægler angiver (og som sælger betaler halvdelen af), men jeg tør sgu ikke lægge mine penge der, hvis det ender med, at man skal hive dem i retten for at få dem til at betale (ifølge mange anmeldelser på nettet er det, hvad der sker..)

Ih altså.. Vi afventer pt. en mail fra Gjensidige, men ellers er Tryg de eneste (hvor vi har forsikringer ved et underselskab hos dem), hvor vi har fået et decideret tilbud..
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Akehurst2 » 14. dec 2016, 11:33

Der kan være noget fordel i, at ejerskifteforsikring og husforsikring er i samme selskab.

Opstår der en skade er selskabet mindre tilbøjelige til at starte en diskussion om, hvorvidt det er husforsikringen eller ejerskifteforsikringen, der skal dække, hvis det er samme selskab.
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Frk._Strawberry » 14. dec 2016, 12:30

Akehurst2 skrev:Der kan være noget fordel i, at ejerskifteforsikring og husforsikring er i samme selskab.

Opstår der en skade er selskabet mindre tilbøjelige til at starte en diskussion om, hvorvidt det er husforsikringen eller ejerskifteforsikringen, der skal dække, hvis det er samme selskab.


Tak for info - vi er blevet rådet til det samme af både advokat og bank, så det satser vi også på at følge :)
0

Tilbage til "Bolig"