De der næsten lovlige boliger...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: De der næsten lovlige boliger...

Indlægaf HerErJeg » 23. feb 2017, 14:06

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg sidder på en lille tegnestue som projekterende. Ret jævnligt kommer der så kunder som er blevet "fanget" på den ene eller anden måde. Som regel har kommunen selv henvendt sig, at de har opdaget noget. I andre tilfælde skal der laves større bygninger som selvfølgelig kræver byggetilladelse, men hvor andre ikke anmeldte forhold så dukker op til overfladen. I meget sjældne tilfælde har stikkerlinjen været igang, og kommunene reagerer så på det.
Så jeg er hverken myndighed eller håndværker.


Er det så tilfælde, hvor de har købt katten i sækken og troet, de havde flere lovlige m2, lovlig udestue, manglende opfyldelse af energikrav eller den slags, hvor de føler sig snydt, og hvor mægler decideret har været uærlig/oplyst for lidt og hvor deres advokat ikke har fanget det?


Det er ikke så meget ved handel, men nærmere de tilfælde hvor de selv har bygget løs, men så er blevet fanget i det. Der er så også tilfælde, hvor ejendommen skal sælges, og de får travlt med at få søgt de manglende tilladelser.
Det værste tilfælde er ret for nyligt, hvor en stor ladebygning var blevet ombygget til bolig uden at kommunen spørges om det. Jeg tror det var 350 m2, og det var med det yderste af neglene at energiberegningen kunne klare frisag. Det ville have været et mareridt at skulle rive ned for at kunne proppe mere isolering i konstruktionen.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: De der næsten lovlige boliger...

Indlægaf Akehurst2 » 23. feb 2017, 14:27

HerErJeg skrev:Det er ikke så meget ved handel, men nærmere de tilfælde hvor de selv har bygget løs, men så er blevet fanget i det. Der er så også tilfælde, hvor ejendommen skal sælges, og de får travlt med at få søgt de manglende tilladelser.
Det værste tilfælde er ret for nyligt, hvor en stor ladebygning var blevet ombygget til bolig uden at kommunen spørges om det. Jeg tror det var 350 m2, og det var med det yderste af neglene at energiberegningen kunne klare frisag. Det ville have været et mareridt at skulle rive ned for at kunne proppe mere isolering i konstruktionen.


Okay, på den måde.

Men så må de jo bare selv være ærlige ved salg, også overfor mægler.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: De der næsten lovlige boliger...

Indlægaf HerErJeg » 23. feb 2017, 17:04

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:Det er ikke så meget ved handel, men nærmere de tilfælde hvor de selv har bygget løs, men så er blevet fanget i det. Der er så også tilfælde, hvor ejendommen skal sælges, og de får travlt med at få søgt de manglende tilladelser.
Det værste tilfælde er ret for nyligt, hvor en stor ladebygning var blevet ombygget til bolig uden at kommunen spørges om det. Jeg tror det var 350 m2, og det var med det yderste af neglene at energiberegningen kunne klare frisag. Det ville have været et mareridt at skulle rive ned for at kunne proppe mere isolering i konstruktionen.


Okay, på den måde.

Men så må de jo bare selv være ærlige ved salg, også overfor mægler.

De sager hvor de får travlt ved salg er helt sikkert mæglers fortjeneste. Mæglerne kræver rene linjer så ingen bliver fanget i noget snavs. Og så er der dem der er mere large, og lige afventer og ser hvad en evt. køber siger til sagen.
0

Tilbage til "Bolig"