Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf musling » 16. maj 2018, 16:13

Nogen, der har erfaring med "Bath Deluxe Camden" fra Bauhaus? Altså kvalitet?

Billede
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MissB » 16. maj 2018, 19:20

Vira skrev:^så har de dem nok ikke mere. Er der nogen der har et bud på hvor jeg kan finde noget lignende? Det er vigtigt at der er en plade både øverst og nederst :D


Netto har lige nu, dog lidt større. Som en barvogn.
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MissB » 17. maj 2018, 06:28

Vira skrev:
MissB skrev:
Vira skrev:^så har de dem nok ikke mere. Er der nogen der har et bud på hvor jeg kan finde noget lignende? Det er vigtigt at der er en plade både øverst og nederst :D


Netto har lige nu, dog lidt større. Som en barvogn.

Åh jeg kan ikke finde den i kataloget. Har du set den fysisk i butikken? :D


Jep. Så sent som i forgårs i indre kbh og på Østerbro :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 25. maj 2018, 07:55

Kan man bruge noget andet og billigere end Brasso til at pudse kobber med? Jeg skal pudse en kæmpestor kobberbrændespand og kan lige forestille mig hvor mange liter Brasso, der skal bruges til sådan en krabat :forvirret2: Synes at huske, at man kunne bruge ketchup, men det virker umiddelbart som lidt noget svineri og så var der vist også noget med, at det kunne give nogle misfarvninger efterfølgende?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 25. maj 2018, 08:59

Pandesteg skrev:Kan man bruge noget andet og billigere end Brasso til at pudse kobber med? Jeg skal pudse en kæmpestor kobberbrændespand og kan lige forestille mig hvor mange liter Brasso, der skal bruges til sådan en krabat :forvirret2: Synes at huske, at man kunne bruge ketchup, men det virker umiddelbart som lidt noget svineri og så var der vist også noget med, at det kunne give nogle misfarvninger efterfølgende?


Nu har jeg ikke så store kobber-ting, som den du skal have pudset, men de sidste gange jeg har pudset mine messingfigurer har jeg brugt citronsyre. Så vidt jeg husker er det simpelthen, at komme citronsyre i kogende vand, og så dyppe tingene deri. Med kobberspanden tænker jeg, at du kan lave blandingen i en balje og så holde kobber-spanden henover mens du bruger en børste ell.l.

Jeg prøver lige at finde en vejledning på nettet.
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 25. maj 2018, 09:02

Neverkont skrev:
Pandesteg skrev:Kan man bruge noget andet og billigere end Brasso til at pudse kobber med? Jeg skal pudse en kæmpestor kobberbrændespand og kan lige forestille mig hvor mange liter Brasso, der skal bruges til sådan en krabat :forvirret2: Synes at huske, at man kunne bruge ketchup, men det virker umiddelbart som lidt noget svineri og så var der vist også noget med, at det kunne give nogle misfarvninger efterfølgende?


Nu har jeg ikke så store kobber-ting, som den du skal have pudset, men de sidste gange jeg har pudset mine messingfigurer har jeg brugt citronsyre. Så vidt jeg husker er det simpelthen, at komme citronsyre i kogende vand, og så dyppe tingene deri. Med kobberspanden tænker jeg, at du kan lave blandingen i en balje og så holde kobber-spanden henover mens du bruger en børste ell.l.

Jeg prøver lige at finde en vejledning på nettet.


Her er den: https://www.borupkemi.dk/farve-kemi/hus ... citronsyre

"Rensning af kobber og messing
I en balje opløses 1 spsk. Citronsyre og lidt opvaskemiddel i 1/2 - 1 liter kogende vand (blandingsforholdet er ikke så vigtigt). Sæt derefter emnet i blød i opløsningen et par minutter (eller fem) og vask derefter af med en blød børste. Skyl efter med rent vand og tør af
."

Jeg kan blive i tvivl, om jeg kom opvaskemiddel i.

Men resultatet er flot, og kommer lynhurtigt.
Men vær obs på, at gamle ting af kobber og messing ofte er pænest med lidt af den gamle patina, så prøv evt. på en mindre ting først, eller start med bunden, så du får en fornemmelse af resultatet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2018, 12:01

Bør man vaske pyntepudebetræk, inden de tages i brug?
Der er ingen, som kommer til at ligge eller sutte på dem. De er kun til pynt.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 25. maj 2018, 12:02

DetSorteCirkus skrev:Bør man vaske pyntepudebetræk, inden de tages i brug?
Der er ingen, som kommer til at ligge eller sutte på dem. De er kun til pynt.


Det ville jeg ikke gøre.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf PaleSeptember » 25. maj 2018, 12:52

Pandesteg skrev:
DetSorteCirkus skrev:Bør man vaske pyntepudebetræk, inden de tages i brug?
Der er ingen, som kommer til at ligge eller sutte på dem. De er kun til pynt.


Det ville jeg ikke gøre.


Jeg gjorde det heller ikke, da vi købte nye i IKEA for nogle mdr. siden. De var pakket ind i plastic.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 29. maj 2018, 15:56

Leder efter en anbefaling på nogen/en hjemme der laver navne- og nummerstickers til postkasser.

Det må gerne være nogen der kan holde til lidt vind og vejr, vores nuværende er nemlig faldet halvt af under de sidste dages regn :deer:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 31. maj 2018, 00:58

Sof skrev:Leder efter en anbefaling på nogen/en hjemme der laver navne- og nummerstickers til postkasser.

Det må gerne være nogen der kan holde til lidt vind og vejr, vores nuværende er nemlig faldet halvt af under de sidste dages regn :deer:

Hvilket materiale er området af postkassen tallene skal sidde på? Og hvilken type var de forrige stickers?

Der er forskel på godt forskellige typer af fx folie og klistermærker egner sig til forskelige ting.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zonta » 31. maj 2018, 09:24

Sof skrev:Leder efter en anbefaling på nogen/en hjemme der laver navne- og nummerstickers til postkasser.

Det må gerne være nogen der kan holde til lidt vind og vejr, vores nuværende er nemlig faldet halvt af under de sidste dages regn :deer:

Vi har brugt Allux, men det passer også til vores postkasse :D http://dk.allux.com/index.php/navneskil ... assen.html
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 3. jun 2018, 14:38

Hvilke farver tænker i er gode til cognacfarvet læder? Jeg tænker selv noget grøn af en art, eller blå. Jeg er selv meget i tvivl om det grønne vil gå an, selvom det i mit hoved er det jeg selv synes bedst om.
0
...
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 3. jun 2018, 15:08

Hvis I fik nogle stole hjem i jeres stue (en form for gammeldags lænestol), og de skal stå rundt om et bord, hvilken farve ville I så vælge? De kommer ikke til at dominere rummet, men man kan samtidig se dem hele tiden og vil være blikfang i den del af stuen.
Jeg har desværre ikke et billede, og kan ikke finde dem på nettet.

Resten af stuen er primært sort og hvid.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fræksak » 3. jun 2018, 20:11

Lulu skrev:Hvis I fik nogle stole hjem i jeres stue (en form for gammeldags lænestol), og de skal stå rundt om et bord, hvilken farve ville I så vælge? De kommer ikke til at dominere rummet, men man kan samtidig se dem hele tiden og vil være blikfang i den del af stuen.
Jeg har desværre ikke et billede, og kan ikke finde dem på nettet.

Resten af stuen er primært sort og hvid.


Det kommer jo lidt an på, hvad man er til. Personligt er jeg fx ikke til det sort/hvide look, så jeg ville have stolene i farver, der kunne bløde det lidt op - fx noget støvet blå af en art. Evt. med en enkelt stol eller to i støvet rosa eller mint eller andet til at bryde.

Hvis du derimod gerne vil bibeholde det lidt kølige udseende med sort/hvid, ville jeg gå efter grå. Evt. forskellige grå, så der både er noget koksgråt og noget lysegråt.
0

Tilbage til "Bolig"