Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2018, 19:33

MOGA skrev:
godtnavn skrev:Jeg har en dør jeg rigtig gerne vil hænge en plakat på, problemet er bare at man ikke må lave huller i dørene (bor til leje) så er der et eller andet smart man kan gøre? :gruble:


Hvad med at sætte et søm i toppen oglade plakaten hænge i snoren?


Jeg tror heller ikke man må i toppen, men det bliver selvfølgelig næppe opdaget. Jeg må gøre det en dag min nabo ikke er hjemme, det er nemlig hende der står for fraflytnigssyn, så hun skal ikke vide det :P

Ellers prøver jeg det der sindssyg stærke dobbeltklæbende tape, kan prøve det på toppen først for at tjekke der ikke kommer mærker af det.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Chichu » 16. nov 2018, 20:04

godtnavn skrev:
MOGA skrev:
godtnavn skrev:Jeg har en dør jeg rigtig gerne vil hænge en plakat på, problemet er bare at man ikke må lave huller i dørene (bor til leje) så er der et eller andet smart man kan gøre? :gruble:


Hvad med at sætte et søm i toppen oglade plakaten hænge i snoren?


Jeg tror heller ikke man må i toppen, men det bliver selvfølgelig næppe opdaget. Jeg må gøre det en dag min nabo ikke er hjemme, det er nemlig hende der står for fraflytnigssyn, så hun skal ikke vide det :P

Ellers prøver jeg det der sindssyg stærke dobbeltklæbende tape, kan prøve det på toppen først for at tjekke der ikke kommer mærker af det.


Jeg ville prøve med en command hook og så hænge plakat op i en plakatliste ophængsting
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 21. nov 2018, 02:32

Kan man gøre noget for at mindske pletter på vægge, der er så sarte at man bare skal strejfe dem med en vatpind før de ser trælse og beskidte ud?

Væggene i især min gang og stue ser nogle steder herrens ud og jeg kommer nok ikke udenom at male dem, men har I nogle tips til at holde dem fremover? En fugtig klud med vand eller sæbevand tager malingen med :rulle:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf 1234 » 21. nov 2018, 06:55

Misantropen skrev:Kan man gøre noget for at mindske pletter på vægge, der er så sarte at man bare skal strejfe dem med en vatpind før de ser trælse og beskidte ud?

Væggene i især min gang og stue ser nogle steder herrens ud og jeg kommer nok ikke udenom at male dem, men har I nogle tips til at holde dem fremover? En fugtig klud med vand eller sæbevand tager malingen med :rulle:


Har du undersøgt hvilken slags maling, der er brugt?
Jeg kan normalt fint tørre væggen af uden der kommer maling med, så tænker det kommer an på hvilken type maling, der bliver brugt.
0
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf charlottefrich » 21. nov 2018, 10:51

Misantropen skrev:Kan man gøre noget for at mindske pletter på vægge, der er så sarte at man bare skal strejfe dem med en vatpind før de ser trælse og beskidte ud?

Væggene i især min gang og stue ser nogle steder herrens ud og jeg kommer nok ikke udenom at male dem, men har I nogle tips til at holde dem fremover? En fugtig klud med vand eller sæbevand tager malingen med :rulle:


Der er brugt for ringe maling. Malede vægge er lette at vedligeholde, hvis der er brugt en ordentlig maling.
Du kan læse om malingskvaliteter her: https://www.maling.nu/fakta-om-maling.aspx
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 21. nov 2018, 15:17

1234 skrev:
Misantropen skrev:Kan man gøre noget for at mindske pletter på vægge, der er så sarte at man bare skal strejfe dem med en vatpind før de ser trælse og beskidte ud?

Væggene i især min gang og stue ser nogle steder herrens ud og jeg kommer nok ikke udenom at male dem, men har I nogle tips til at holde dem fremover? En fugtig klud med vand eller sæbevand tager malingen med :rulle:


Har du undersøgt hvilken slags maling, der er brugt?
Jeg kan normalt fint tørre væggen af uden der kommer maling med, så tænker det kommer an på hvilken type maling, der bliver brugt.

Tak for tippet! Lejligheden var nymalet(af et malerfirma jeg ikke har navnet på) da jeg flyttede ind og det er nogle år siden så jeg ved ikke hvilken maling der er brugt og jeg har ikke mulighed for at finde ud af det.

Men jeg kom tilfældigvis til at snakke med en bekendt om det i dag og han både kan og vil gerne hjælpe med at finde en egnet maling og male :D
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 23. nov 2018, 16:15

Vi har et lille toilet (Ca 1,2 m bredt og 2,5 m langt), det ligger midt inde i huset og har en loftsventilation (sådan en gammeldags manuel en med en snor).

Da udseendet derinde er meget lidt vores smag, skal det selvfølgelig laves om (og står det til mig gerne hurtigst muligt, så skal have undersøgt ting). Da rummet er så småt, ønsker jeg at fjerne radiatoren derinde. Men skal der være en varmekilde derinde, når nu der er ventilation i rummet? Døren derud til står altid åben, så der kommer varme derind fra gangen.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fræksak » 23. nov 2018, 18:57

Lulu skrev:Vi har et lille toilet (Ca 1,2 m bredt og 2,5 m langt), det ligger midt inde i huset og har en loftsventilation (sådan en gammeldags manuel en med en snor).

Da udseendet derinde er meget lidt vores smag, skal det selvfølgelig laves om (og står det til mig gerne hurtigst muligt, så skal have undersøgt ting). Da rummet er så småt, ønsker jeg at fjerne radiatoren derinde. Men skal der være en varmekilde derinde, når nu der er ventilation i rummet? Døren derud til står altid åben, så der kommer varme derind fra gangen.


Jeg har ikke noget input til det med varmekilden, men jeg vil lige sige, at jeg i den sidste tid har givet vores gæstetoilet en makeover ved hjælp af maling. Det er lidt mindre end jeres og og med fliser på gulv og op ad væggen (til hovedhøjde). Jeg har malet, malet og malet, og selv om der selvfølgelig er noget arbejde i det, er det en nem og forholdsvis billig måde at ændre udseendet fuldstændig på. Vi mangler så stadig vask, armatur og spejl for at gøre forandringen total, men man kan virkelig gøre meget med maling :).
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 23. nov 2018, 22:33

Vi tager fliserne af vores, både væg og gulv. Det er de originale fra da huset blev bygget (1959). Vi skal også have nyt toilet og håndvask etc. så det bliver den store tur.
1
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Indomie » 24. nov 2018, 21:05

Lulu skrev:Vi har et lille toilet (Ca 1,2 m bredt og 2,5 m langt), det ligger midt inde i huset og har en loftsventilation (sådan en gammeldags manuel en med en snor).

Da udseendet derinde er meget lidt vores smag, skal det selvfølgelig laves om (og står det til mig gerne hurtigst muligt, så skal have undersøgt ting). Da rummet er så småt, ønsker jeg at fjerne radiatoren derinde. Men skal der være en varmekilde derinde, når nu der er ventilation i rummet? Døren derud til står altid åben, så der kommer varme derind fra gangen.


I vores gamle lejlighed havde vi ingen varme på badeværelset og det var ikke et problem. Ingen af væggene var dog ydervægge.
Min mor har et toilet i hendes hus som har ydervægge og der er mega koldt, når der ikke er tændt for varmen.
Så jeg vil sige at ydervægge eller ej har stor betydning
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf 1234 » 25. nov 2018, 19:06

Kan man købe reservedele til Ikea møbler? Vi har en plade, der er lidt i stykker, men resten at skabet er helt fint. Det er et møbel de stadig producere.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daflo » 25. nov 2018, 19:08

1234 skrev:Kan man købe reservedele til Ikea møbler? Vi har en plade, der er lidt i stykker, men resten at skabet er helt fint. Det er et møbel de stadig producere.


Jeg ved ikke om man kan til alt. Men vi mistede engang et stykke af en reol under en flytning, og der købte vi reservedelen vi manglede.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf 1234 » 25. nov 2018, 19:10

Daflo skrev:
1234 skrev:Kan man købe reservedele til Ikea møbler? Vi har en plade, der er lidt i stykker, men resten at skabet er helt fint. Det er et møbel de stadig producere.


Jeg ved ikke om man kan til alt. Men vi mistede engang et stykke af en reol under en flytning, og der købte vi reservedelen vi manglede.

Gik I bare ned i butikken og spurgt?
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daflo » 25. nov 2018, 19:14

Ja, vi bestilte den i kundeservice og kunne afhente den en uges tid senere.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf 1234 » 25. nov 2018, 19:27

Daflo skrev:Ja, vi bestilte den i kundeservice og kunne afhente den en uges tid senere.

Super tak! Jeg vil tro det kan lade sig gøre så. Det er et skab med garanti, så de vel vant til erstatte løsdele.
0

Tilbage til "Bolig"