Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Mariajensen83
Kort karma: 16
Likede indlæg: 136

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mariajensen83 » 16. apr 2018, 17:30

Juki skrev:
Mariajensen83 skrev:
Filipai skrev:
Mariajensen83 skrev:Er der nogen der ved hvad de det fine fletmøbler hedder, som de ofte har udenfor på caféer?
Ved ikke om det er plastik eller bambus - det er sådan noget småt flet i typiske creme/grøn/rød. Håber nogen ved hvad jeg mener. Aner ikke hvad jeg skal søge på.

Mon det er sådan noget polyrattan?. Det har jeg dog aldrig set i grøn/rød.

Det tror jeg ikke umiddelbart.
Det er sådan nogle lette små møbler.

Er det sådan noget her, eller har du et billede af det?

Billede

Billede

Billede

Nej ikke nogen af dem. Ser lige om jeg kan finde ud af at sætte et billede ind.
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1586

Indlægaf Frøken Himmelblå » 16. apr 2018, 18:54

Endnu et boligspørgsmål:

Når jeg nu er interesseret i en andelslejlighed - og ikke låner gennem en bank - hvem skal man så kontakte for at få checket økonomien i foreningen, for at være sikker på, at den er fornuftig?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Lys
Kort karma: 271
Likede indlæg: 3611

Indlægaf Lys » 16. apr 2018, 18:56

Frøken Himmelblå skrev:Endnu et boligspørgsmål:

Når jeg nu er interesseret i en andelslejlighed - og ikke låner gennem en bank - hvem skal man så kontakte for at få checket økonomien i foreningen, for at være sikker på, at den er fornuftig?

En advokat med speciale i fast ejendom
1
Kirstenkp
Kort karma: 7
Likede indlæg: 150

Indlægaf Kirstenkp » 16. apr 2018, 20:43

Min bankrådgiver kiggede gerne ejendommen igennem alligevel. Selv om du skal låne kan det jo sagtens betyde noget for din økonomi på langt sigt, hvis du køber dig ind i en "dårlig" forening
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1519

Indlægaf RavenClaw » 20. apr 2018, 11:40

Hvis nogen undrer sig over, hvordan de skal slibe en væg over en trappeopgang, så er sandpapir og gulvmoppe en udmærket løsning :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 433
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6463

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 17:31

Vi har nogle dokumenter, som vi skal have arkiveret i vores skur i et skab. Hvordan opbevarer I arkiverede dokumenter? I æsker, mapper eller noget helt tredie? Hvad er den billigste og smarteste måde?
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Zonta » 23. apr 2018, 10:24

Jeg ved ikke om det her kvalificerer til et mindre spørgsmål, men here goes....

Gulvet i det ene af vores værelser på 1. salen buler. Jeg har vedhæftet lidt billeder og samtidig hvad der står i tilstandsrapporten om det pågældende gulv. Hvad er chancen for at vi kan få et helt almindeligt, ikke-bulet gulv og hvem skal evt. gøre det? Er det noget en almindelig tømrer kan gøre?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 628
Likede indlæg: 4719

Indlægaf Filipai » 23. apr 2018, 19:56

Suk, hvordan er det med overbo i andelslejlighed der skal ind i vores badeværelse for at renovere noget i deres egen lejlighed. Når jeg googler siger det at man kan nægte, medmindre det er boligforeningen der skal skifte alt og når det ikke er noget der skaber vandskade. Som udgangspunkt vil jeg egentligt gerne hjælpe overboen, men de har ikke taget fat i os, og bookede håndværkere en mandag, hvor vi fik info om fredagen, og da vi udlejer vores lejlighed ud lige nu, kunne vi af gode grunde ikke bare lade folk komme ind.
I øvrigt står der intet i vedtægterne om at man har pligt til at give adgang ved renovering.

Nu informerer de om at det nok vil tage 3-5 dage at fikse det der skal fikses, hvor der så skal være adgang til vores lejlighed, og hvor vi i store dele af tiden ikke vil have toilet eller vand. Ingen af os har fridage til at blive hjemme til at lukke håndværkere ind, ej heller lyst til at de skal kunne komme ind uden vi er der til at holde opsyn. Og samtidig så er det jo heller ikke helt optimalt at bo et sted uden badeværelse.
Er der nogen der har været igennem samme mølle, og har et forslag til hvordan man nemmest griber det an?
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2777

Indlægaf Ficus » 23. apr 2018, 20:23

Mariajensen83 skrev: Det tror jeg ikke umiddelbart.

Fandt du dem nogensinde? Er det ala de her?
Så kan du prøve at søge på “franske cafestole flet” flet for at du ikke kun får Tolix metalstolene frem. Eller “french bistro chair rattan” :)

EAACC985-1A93-45EA-BEFE-AC2E0B162EB4.jpeg

982ADEFA-4764-4FF5-8E7F-5E442CAD4A60.jpeg

B6EA0D0A-B503-4EE1-98DC-CD2838BB9FE1.jpeg
1
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 24. apr 2018, 06:24

Zonta skrev:Jeg ved ikke om det her kvalificerer til et mindre spørgsmål, men here goes....

Gulvet i det ene af vores værelser på 1. salen buler. Jeg har vedhæftet lidt billeder og samtidig hvad der står i tilstandsrapporten om det pågældende gulv. Hvad er chancen for at vi kan få et helt almindeligt, ikke-bulet gulv og hvem skal evt. gøre det? Er det noget en almindelig tømrer kan gøre?

Det burde en tømrer godt kunne. Min lillebror er tømrer, og vi var ude at se på en lejlighed, hvor gulvet gav sig, og han sagde, det var lige til at fikse. Jeg ved dog ikke, hvor besværligt det er, når der ligger en bjælke under gulvet? Er det direkte under?
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 722
Likede indlæg: 6872
Kontakt:

Indlægaf Annione » 24. apr 2018, 06:31

Jeg har et nr til en super skarp boligadvokat. Han sparede mig for omkring 80.000 da jeg købte ejerlejlighed. Han kostede 10.000, så jeg er meget tilfreds.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Zonta » 24. apr 2018, 07:34

RavenClaw skrev:
Zonta skrev:Jeg ved ikke om det her kvalificerer til et mindre spørgsmål, men here goes....

Det burde en tømrer godt kunne. Min lillebror er tømrer, og vi var ude at se på en lejlighed, hvor gulvet gav sig, og han sagde, det var lige til at fikse. Jeg ved dog ikke, hvor besværligt det er, når der ligger en bjælke under gulvet? Er det direkte under?

Ja, det tror jeg. Har af gode grunde ikke kigget under gulvet :D
Jeg tror de tidligere ejere har fjernet en bærende væg i stueetagen og derfor lagt en bjælke op i loftet, direkte under gulvet i værelset og at den derfor har "skubbet" gulvet opad der hvor bjælken ligger :/
0
Mariajensen83
Kort karma: 16
Likede indlæg: 136

Indlægaf Mariajensen83 » 24. apr 2018, 11:36

Ficus skrev:
Mariajensen83 skrev: Det tror jeg ikke umiddelbart.

Fandt du dem nogensinde? Er det ala de her?
Så kan du prøve at søge på “franske cafestole flet” flet for at du ikke kun får Tolix metalstolene frem. Eller “french bistro chair rattan” :)

EAACC985-1A93-45EA-BEFE-AC2E0B162EB4.jpeg

982ADEFA-4764-4FF5-8E7F-5E442CAD4A60.jpeg

B6EA0D0A-B503-4EE1-98DC-CD2838BB9FE1.jpeg

Ej hvor er du god, det var lige præcis sådan nogle jeg mente :banan:
1000 tak, jeg vil gå i gang med at søge. Sejt at du fandt dem. Jeg plejer ellers at være god til at google, men gik helt i stå med disse.
Er bange for at se hvad de mon så koster :mellow:
0
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 24. apr 2018, 17:38

Zonta skrev:
RavenClaw skrev:

Ja, det tror jeg. Har af gode grunde ikke kigget under gulvet :D
Jeg tror de tidligere ejere har fjernet en bærende væg i stueetagen og derfor lagt en bjælke op i loftet, direkte under gulvet i værelset og at den derfor har "skubbet" gulvet opad der hvor bjælken ligger :/

Jeg har lige rådført mig med min lillebror. Han siger, det er nemt nok. Noget med at man kan skære selve de to brædder til under dem. Ja, jeg snakker ikke helt tømrerfagtermer, men han mener altså, det er ligetil, selv når det er en jernbjælke.

Jeg skulle spørge fra ham, hvor I landet I befinder jer? :)
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 458
Likede indlæg: 3368

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. apr 2018, 11:21

Skal have købt en skraldespand, men bliver i tvivl om det skal være med touch låg eller standard låg :gruble: nogle der har det ene eller andet?
0
/Dullen

Tilbage til "Bolig"