Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf charlottefrich » 30. nov 2017, 08:57

MissIce skrev:Nu hvor det snart er tid til adventskranse, er jeg kommet til at tænke på, om der mon findes LED-lys i forskellige længder, som vil kunne se fine ud i en adventskrans.

Jeg er ikke så meget til levende lys mere. Dels pga. sod og røg, og dels pga. en hundehale i husstanden. Og så vil det også være fedt, ikke at skulle slukke lysene, hver gang vi forlader stuen.

Men jeg har ikke set hverken bloklys eller de lange lys ( :stoned: jeg kan ikke lige huske hvad de egentlig hedder - det er nemlig ikke dem på bilen, jeg mener :lol: ) i forskellige længder.

Er der nogen af jer, der ved om de overhovedet findes?


De hedder vist kerte-lys. Jeg har set dem, så de findes. Men hvor? :gruble:
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MissIce » 30. nov 2017, 16:53

Lemonella skrev:
MissIce skrev:Nu hvor det snart er tid til adventskranse, er jeg kommet til at tænke på, om der mon findes LED-lys i forskellige længder, som vil kunne se fine ud i en adventskrans.

Jeg er ikke så meget til levende lys mere. Dels pga. sod og røg, og dels pga. en hundehale i husstanden. Og så vil det også være fedt, ikke at skulle slukke lysene, hver gang vi forlader stuen.

Men jeg har ikke set hverken bloklys eller de lange lys ( :stoned: jeg kan ikke lige huske hvad de egentlig hedder - det er nemlig ikke dem på bilen, jeg mener :lol: ) i forskellige længder.

Er der nogen af jer, der ved om de overhovedet findes?


De findes, hvis du googler LED adventslys. https://www.google.dk/search?source=hp& ... TryYQPtPrM:


Super! Tak :blomst:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13979

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 30. nov 2017, 18:17

MissIce skrev:
Lemonella skrev:
MissIce skrev:Nu hvor det snart er tid til adventskranse, er jeg kommet til at tænke på, om der mon findes LED-lys i forskellige længder, som vil kunne se fine ud i en adventskrans.

Jeg er ikke så meget til levende lys mere. Dels pga. sod og røg, og dels pga. en hundehale i husstanden. Og så vil det også være fedt, ikke at skulle slukke lysene, hver gang vi forlader stuen.

Men jeg har ikke set hverken bloklys eller de lange lys ( :stoned: jeg kan ikke lige huske hvad de egentlig hedder - det er nemlig ikke dem på bilen, jeg mener :lol: ) i forskellige længder.

Er der nogen af jer, der ved om de overhovedet findes?


De findes, hvis du googler LED adventslys. https://www.google.dk/search?source=hp& ... TryYQPtPrM:


Super! Tak :blomst:


Jeg så dem i Føtex i dag :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf milisa » 4. dec 2017, 19:07

Lisma skrev:Min datter kastede kakao op på mit lyse, dyre lædertæppe i morges. :tie: Heldigvis ikke så meget, men der er en mørk plet. Jeg har prøvet at duppe det rent med alm. vand og en anelse sulfo men uden held. Hvad dælen vasker man den slags i?


Sæbespåner!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2017, 12:26

Vi har lige solgt vores lejlighed og i den forbindelse har køberne fået ejendomsmægleren til at tage nogle billeder og spørge os om disse ting følger med lejligheden. Bl.a. nogle hylder fra IKEA som er sat op på den ene væg i vores køkken. Og der har vi svaret ejendomsmægleren, at de ikke følger med (for dem skal vi bruge i vores nye hus). Nu har ejendomsmægleren så skrevet til mig, at "man kan ikke fjerne integreret inventar fra køkkenet". :gruble:

Regnes nogle ganske almindelige hylder virkelig for integreret inventar??
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 12:57

Pandesteg skrev:Vi har lige solgt vores lejlighed og i den forbindelse har køberne fået ejendomsmægleren til at tage nogle billeder og spørge os om disse ting følger med lejligheden. Bl.a. nogle hylder fra IKEA som er sat op på den ene væg i vores køkken. Og der har vi svaret ejendomsmægleren, at de ikke følger med (for dem skal vi bruge i vores nye hus). Nu har ejendomsmægleren så skrevet til mig, at "man kan ikke fjerne integreret inventar fra køkkenet". :gruble:

Regnes nogle ganske almindelige hylder virkelig for integreret inventar??


Kan det ikke være fordi, han tror, de hører til køkkenet? For nej, hylder man har ophængt uafhængigt af køkkenet burde ikke regnes for integreret inventar.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2017, 13:02

Mi55y skrev:
Pandesteg skrev:Vi har lige solgt vores lejlighed og i den forbindelse har køberne fået ejendomsmægleren til at tage nogle billeder og spørge os om disse ting følger med lejligheden. Bl.a. nogle hylder fra IKEA som er sat op på den ene væg i vores køkken. Og der har vi svaret ejendomsmægleren, at de ikke følger med (for dem skal vi bruge i vores nye hus). Nu har ejendomsmægleren så skrevet til mig, at "man kan ikke fjerne integreret inventar fra køkkenet". :gruble:

Regnes nogle ganske almindelige hylder virkelig for integreret inventar??


Kan det ikke være fordi, han tror, de hører til køkkenet? For nej, hylder man har ophængt uafhængigt af køkkenet burde ikke regnes for integreret inventar.


Jo måske. Det er bare ret tydeligt, at de ikke hører sammen med selve køkkenet (da køkkenet egentlig bare er bygget op i gasbeton uden skabe og lign.) og hylderne er nogle metalhylder, der hænger på en modsat væg. :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Neverkont
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 11. dec 2017, 20:48

Pandesteg skrev:Vi har lige solgt vores lejlighed og i den forbindelse har køberne fået ejendomsmægleren til at tage nogle billeder og spørge os om disse ting følger med lejligheden. Bl.a. nogle hylder fra IKEA som er sat op på den ene væg i vores køkken. Og der har vi svaret ejendomsmægleren, at de ikke følger med (for dem skal vi bruge i vores nye hus). Nu har ejendomsmægleren så skrevet til mig, at "man kan ikke fjerne integreret inventar fra køkkenet". :gruble:

Regnes nogle ganske almindelige hylder virkelig for integreret inventar??


Hvis ejendomsmægleren er sikker i sin sag undrer det mig, at han overhovedet spørger. Iflg. ham er det jo tilsyneladende en selvfølge, at hylderne følger med.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2017, 20:55

Neverkont skrev:
Pandesteg skrev:Vi har lige solgt vores lejlighed og i den forbindelse har køberne fået ejendomsmægleren til at tage nogle billeder og spørge os om disse ting følger med lejligheden. Bl.a. nogle hylder fra IKEA som er sat op på den ene væg i vores køkken. Og der har vi svaret ejendomsmægleren, at de ikke følger med (for dem skal vi bruge i vores nye hus). Nu har ejendomsmægleren så skrevet til mig, at "man kan ikke fjerne integreret inventar fra køkkenet". :gruble:

Regnes nogle ganske almindelige hylder virkelig for integreret inventar??


Hvis ejendomsmægleren er sikker i sin sag undrer det mig, at han overhovedet spørger. Iflg. ham er det jo tilsyneladende en selvfølge, at hylderne følger med.


Jeg spurgte ham lige præcis hvorfor han så tog et billede og spurgte, hvis han mente det var en selvfølge. Det har han selvfølgelig ikke gidet svare på. Min mand diskuterede med ham tidligere, han (ejendomsmægleren) mente at alt der er boret op i køkkenet er integreret. Så med den logik skulle køber også have vores pH-lampe eller hvad :stoned: men enden på det hele blev at han ville meddele køber, at vores hylder ikke følger med i handlen.
I det hele taget virker det ikke som om han arbejder særlig meget på vores side, men mere for at sikre køber en fed aftale. Vi har talt om at skifte ham ud med den mægler vi initialt indgik aftalen om at sælge hos den ejendomsmæglerkæde med, men vi orker ikke rigtig at bøvle mere med det her nu. På onsdag er handelen forhåbentlig endelig og så får vi vel fred!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2017, 21:06

Rikke skrev:Skid da hul i de IKEA-hylder? Det er småpenge i det store billede :)


Øhm nej? Køber har fået et pænt afslag på prisen og får i forvejen flere ting med i købet, som vi bare kunne sige vi selv ville have med. Hvorfor skulle jeg give mere væk helt gratis. De hylder skal vi selv bruge og der er nok at bruge penge på når man rykker fra lejlighed og til hus og køber bil osv. Og hyldernes pris ryger op i knap 2000 kr som vi skal ud og lægge igen. Kan være det er småligt i andres øjne, men hell no.
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Flora » 11. dec 2017, 21:12

Jeg ville godt nok heller ikke lade hylder til 2000 kr. hænge, hvis jeg selv skulle bruge dem. Man lader jo heller ikke sofaen stå, bare fordi prisen for en ny er småpenge i det store billede :stoned:
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2017, 21:17

Rikke skrev:I mine øjne er 2.000 småpenge i en bolighandel :genert:


Det er det da også. Jeg svarer nej til at jeg vil skide hul i hylderne, det er 2000 kr som kan bruges bedre i mit nye hus end på at forære hylder væk til en mand jeg ikke kender. Handlen står og falder ikke med de hylder.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2017, 21:20

Rikke skrev:Hvis vi snakker det københavnske boligmarked og både salg, job og nyt køb spillede, ville jeg ikke overveje et par tusinde kroner. Men sådan er vi så forskellige :)


Ja sådan er vi så forskellige. For mig er 2000 kr immervæk en slat uagtet at vi handler og køber bolig til 1-2 mio. Pengene triller ikke ind af sig selv, så forærer dem sgu ikke væk til fremmede :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17184
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41761

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LaMariposa » 16. dec 2017, 05:41

Rikke skrev:I mine øjne er 2.000 småpenge i en bolighandel :genert:


Det er det i princippet også, men der kommer også bare en periode i forbindelse med flytningen, hvor pengene fosser ud af "statskassen", fordi man skal købe gardiner, hylder og alt mulig andet. Så gør 2000 ekstra hist og pist alligevel en ret stor forskel.
4
:lun: Be brave
LidtLakrids
Indlæg: 305
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LidtLakrids » 25. dec 2017, 17:49

Flødekande der ikke drypper - findes det? :gruble:
0

Tilbage til "Bolig"