Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 20. jul 2017, 15:29

Nogen der har tip til at rengøre fuger (mellem badeværelsesklinker)? Vi har både lysegrå og mørkegrå fuger, som er blevet kedelige/misfarvede at se på, men jeg kan ikke lige greje, hvad det skal til for at få dem pæne uden at ødelægge dem :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Balletdanserinde
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. maj 2016, 14:03
Kort karma: 8
Likede indlæg: 45

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Balletdanserinde » 23. jul 2017, 17:21

Jeg vil også selv til at give fugerne på vores badeværelse og jeg var nået frem til at jeg vil prøve med grundrens (og en opvaske-agtig børste som fiks-fakses til at kunne monteres i en boremaskine = mindre slid for mig), men så blev jeg i tvivl om det egentligt var smart at anbefale - altså grundrensen?

Så nu googlede jeg det lige og synes den her side er ret informativ... der er lidt at tænke på iforbindelse med farven af de misfarvede fuger, og om fugerne er af mørtel eller silikone ifht. hvad de kan tåle af rengøringsmidler osv.... https://www.bolius.dk/misfarvede-fuger- ... set-19573/

:-)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 1. aug 2017, 19:20

girl_beat skrev:Nogen der har tip til at rengøre fuger (mellem badeværelsesklinker)? Vi har både lysegrå og mørkegrå fuger, som er blevet kedelige/misfarvede at se på, men jeg kan ikke lige greje, hvad det skal til for at få dem pæne uden at ødelægge dem :gruble:


Jeg bruger soda. Det har gjort mine fuger så gode som nye :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 1. aug 2017, 20:25

Balletdanserinde skrev:Jeg vil også selv til at give fugerne på vores badeværelse og jeg var nået frem til at jeg vil prøve med grundrens (og en opvaske-agtig børste som fiks-fakses til at kunne monteres i en boremaskine = mindre slid for mig), men så blev jeg i tvivl om det egentligt var smart at anbefale - altså grundrensen?

Så nu googlede jeg det lige og synes den her side er ret informativ... der er lidt at tænke på iforbindelse med farven af de misfarvede fuger, og om fugerne er af mørtel eller silikone ifht. hvad de kan tåle af rengøringsmidler osv.... https://www.bolius.dk/misfarvede-fuger- ... set-19573/

:-)

Tak for link :gogo:

Fugerne er vist mest præget af kalk(rester), så kan læse mig til at en eddikeblanding må være et godt sted at starte. Og selvfølgelig knofedt - selvom anordningen med en boremaskine lyder smart :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ...xxx... » 7. aug 2017, 10:18

Vi har er indbygget skab i soveværelset, hvor tidligere ejer har tapetseret skabslågerne. Vi vil gerne have tapetet af og male lågerne i stedet. Hvordan får man bedst sådan noget tapet af uden at ødelægge lågerne, som er af træ?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46274

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 17. aug 2017, 15:39

I hvert rum i min lejlighed har jeg sådan et stik ligende det på billedet til lamper. Kan man godt have mere end en lampe tilsluttet i sådan et stik?

Billede
0
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 18. aug 2017, 10:55

Vi har kig på et par huse, som er ens typehuse bygget i sluthalvfemserne, og ingen af dem har meget på tilstandsrapporten. Men på det ene er taget opført uden undertag og inddækning. Gør det en stor forskel? Kan se i tilstandsrapporten, at der et enkelt år har været problemer med fygning, hvor der så er udskiftet rygningsbånd.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zoxa » 18. aug 2017, 11:51

Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?


Det er godt nok en krig siden spørgsmålet er stillet, men brug cola
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 18. aug 2017, 13:31

Jeg har fået en trækommode i fødselsdagsgave, hvor skufferne lugter ekstremt meget. Den er ny, så det er ikke en hengemt lugt. Mere som om de har været behandlet med noget olie, der så stadig sidder i træet.

Jeg har forsøgt mig med afvask i alm (kraftig) sæbevand uden noget resultat. Er der andet jeg kan bruge :gruble: Nogen steder siger Rodalon andre eddike, men det er ved gamle kommoder.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 18. aug 2017, 19:12

Vi fik et bord sidste efterår, der lugtede fælt af lim. Det stod 14 dage i et rum for sig selv led vinduet åbent/i hak. Det hjalp.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Panton » 18. aug 2017, 20:09

Marott skrev:Kan det betale sig at skifte varmelegemet på en vaskemaskine, der er 5 år gammel?



Nej, når den allerede står af efter fem år, ville jeg ikke ofre penge på det. Jeg skiftede på min sidste år, men der var den også over 11 år :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 21. aug 2017, 09:49

Findes der et smart/pænere alternativ til de der fugleklistermærker, man sætter på ruder for at undgå at fugle flyver ind i dem, men som har samme effekt?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 21. aug 2017, 12:00

Lemonella skrev:
Juki skrev:Findes der et smart/pænere alternativ til de der fugleklistermærker, man sætter på ruder for at undgå at fugle flyver ind i dem, men som har samme effekt?


Ja, men det er rigtig dyrt. http://videnskab.dk/teknologi/ny-type-v ... r-fugleliv

Tak for linket.

Jeg bor dog til leje, så jeg tænker de der skræmmefugle er en mere realistisk løsning økonomisk :D Det ville ellers være smart med de ruder!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 21. aug 2017, 12:13

Juki skrev:
Lemonella skrev:
Juki skrev:Findes der et smart/pænere alternativ til de der fugleklistermærker, man sætter på ruder for at undgå at fugle flyver ind i dem, men som har samme effekt?


Ja, men det er rigtig dyrt. http://videnskab.dk/teknologi/ny-type-v ... r-fugleliv

Tak for linket.

Jeg bor dog til leje, så jeg tænker de der skræmmefugle er en mere realistisk løsning økonomisk :D Det ville ellers være smart med de ruder!


Jeg mener at have set sådan nogle farverige spiraler, der drejer om sig selv og muligvis reflekterer lys også, man kan hænge i vinduet. Men ved ikke lige, hvad de hedder...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Hunkat » 24. aug 2017, 14:08

Er der nogen der har set den grå stof-puf fra Søstrene Grene et sted i storkøbenhavn? Jeg kunne virkelig godt tænk mig den men har slet ikke set den i butikkerne synes jeg?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Bolig"