Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 11. feb 2016, 19:30

Jeg overvejer at anskaffe mig en kaffemaskine, og har kig på OBH Nordica Gravity. Nogen der har erfaringer med den?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. feb 2016, 19:56

Jeg fik en happy lights lyskæde i fødselsdagsgave og den gik i stykker efter 1/2 år - synes ikke det er imponerende af en lyskæde til den pris :boo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 11. feb 2016, 19:58

Vores har indtil videre holdt i 2 1/2 år, og er tændt hver dag. :)
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 11. feb 2016, 20:17

Daine skrev:Er der nogen af jer, der har en af disse Happy Lights og som vil komme med en anmeldelse af dem? Svarer farverne til dem de viser på billederne? Er kvaliteten ok? Er kæden nem nok at samle? Er de med stik eller til batteri?
Jeg har forelsket mig i flere af kæderne, men vil lige høre om de er noget værd :)

image.png


Herfra: http://www.birgittehempel.dk/kategorier ... bolde.aspx


I tilfældet at du skulle have overset det (hvilket du nok ikke har, da du er jyde med stort J ), så fåes de også i billige versioner. Jeg så nyligen en i Fakta (eller Netto? :gruble: ) til en 50er.

Der er også en her fra Bilka/Føtex, ti 149. https://www.bilka.dk/bolig/belysning/indendoerslamper/boernelamper/lyskaede-med-16-bolde-farvemix/p/100197103?event=32&point=4

Eller Jysk: http://jysk.dk/indretning/belysning/elektrisk-belysning/lyskaede-kaare-farvet-m-10-led-ass
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 11. feb 2016, 20:36

Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Er der nogen af jer, der har en af disse Happy Lights og som vil komme med en anmeldelse af dem? Svarer farverne til dem de viser på billederne? Er kvaliteten ok? Er kæden nem nok at samle? Er de med stik eller til batteri?
Jeg har forelsket mig i flere af kæderne, men vil lige høre om de er noget værd :)

image.png


Herfra: http://www.birgittehempel.dk/kategorier ... bolde.aspx


I tilfældet at du skulle have overset det (hvilket du nok ikke har, da du er jyde med stort J ), så fåes de også i billige versioner. Jeg så nyligen en i Fakta (eller Netto? :gruble: ) til en 50er.

Der er også en her fra Bilka/Føtex, ti 149. https://www.bilka.dk/bolig/belysning/indendoerslamper/boernelamper/lyskaede-med-16-bolde-farvemix/p/100197103?event=32&point=4

Eller Jysk: http://jysk.dk/indretning/belysning/elektrisk-belysning/lyskaede-kaare-farvet-m-10-led-ass


Har godt set dem ;)

Men de er til batteri og jeg vil helst have dem til stikkontakt. Jeg glemmer at tænde dem ellers.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 11. feb 2016, 20:46

Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Er der nogen af jer, der har en af disse Happy Lights og som vil komme med en anmeldelse af dem? Svarer farverne til dem de viser på billederne? Er kvaliteten ok? Er kæden nem nok at samle? Er de med stik eller til batteri?
Jeg har forelsket mig i flere af kæderne, men vil lige høre om de er noget værd :)

image.png


Herfra: http://www.birgittehempel.dk/kategorier ... bolde.aspx


I tilfældet at du skulle have overset det (hvilket du nok ikke har, da du er jyde med stort J ), så fåes de også i billige versioner. Jeg så nyligen en i Fakta (eller Netto? :gruble: ) til en 50er.

Der er også en her fra Bilka/Føtex, ti 149. https://www.bilka.dk/bolig/belysning/indendoerslamper/boernelamper/lyskaede-med-16-bolde-farvemix/p/100197103?event=32&point=4

Eller Jysk: http://jysk.dk/indretning/belysning/elektrisk-belysning/lyskaede-kaare-farvet-m-10-led-ass


Har godt set dem ;)

Men de er til batteri og jeg vil helst have dem til stikkontakt. Jeg glemmer at tænde dem ellers.


Arh, på den måde! Nå, det var da lidt flabet af dem.

Så er der jo også Etsy, hvor man kan bestille kopier af happy lights, men det har jeg aldrig prøvet så kan ikke udtale mig om det. Men har kun hørt godt om konceptet.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 11. feb 2016, 20:49

Kommodedyret skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Er der nogen af jer, der har en af disse Happy Lights og som vil komme med en anmeldelse af dem? Svarer farverne til dem de viser på billederne? Er kvaliteten ok? Er kæden nem nok at samle? Er de med stik eller til batteri?
Jeg har forelsket mig i flere af kæderne, men vil lige høre om de er noget værd :)

image.png


Herfra: http://www.birgittehempel.dk/kategorier ... bolde.aspx


I tilfældet at du skulle have overset det (hvilket du nok ikke har, da du er jyde med stort J ), så fåes de også i billige versioner. Jeg så nyligen en i Fakta (eller Netto? :gruble: ) til en 50er.

Der er også en her fra Bilka/Føtex, ti 149. https://www.bilka.dk/bolig/belysning/indendoerslamper/boernelamper/lyskaede-med-16-bolde-farvemix/p/100197103?event=32&point=4

Eller Jysk: http://jysk.dk/indretning/belysning/elektrisk-belysning/lyskaede-kaare-farvet-m-10-led-ass


Har godt set dem ;)

Men de er til batteri og jeg vil helst have dem til stikkontakt. Jeg glemmer at tænde dem ellers.


Arh, på den måde! Nå, det var da lidt flabet af dem.

Så er der jo også Etsy, hvor man kan bestille kopier af happy lights, men det har jeg aldrig prøvet så kan ikke udtale mig om det. Men har kun hørt godt om konceptet.


Naa, så tror jeg hellere jeg vil have en original. De er ikke dyrere end at jeg godt kan tillade mig at købe en eller to i indflyttergave :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 28. feb 2016, 10:49

Jeg er lidt træt af at det altid roder med papirer/breve i køkkenet, og mangler en opbevaringsløsning til sådan noget, som ikke behøver flyde, men som også skal være lige ved hånden. Jeg tænker selv en æske af en art, som man så kan smide låg på når man ikke gider så på rodet mere, men måske én af jer har en bedre idé? :)
0
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Trommedreng » 28. feb 2016, 10:53

Kommodedyret skrev:Jeg leder efter en lille glasplade til beskyttelse af en sart overflade på et lille bord. Måske en slags bordskåner lavet af glas.
Har nogen set noget i denne afskygning?


Hvad er bordets mål? For hvis du bor tæt på en IKEA, så har de nemlig lavet glasplader til at beskytte deres kommoder og sengeborde i MALM-serien. Måske var det noget?
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 28. feb 2016, 10:59

Trommedreng skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg leder efter en lille glasplade til beskyttelse af en sart overflade på et lille bord. Måske en slags bordskåner lavet af glas.
Har nogen set noget i denne afskygning?


Hvad er bordets mål? For hvis du bor tæt på en IKEA, så har de nemlig lavet glasplader til at beskytte deres kommoder og sengeborde i MALM-serien. Måske var det noget?

Der er tale om en træstub agtig tingest, så den er rund ... agtig. :gruble:
Men den er lavet af ubehandlet teak, så jeg skal ikke nyde noget af at folk sætter deres glas og kopper på den. :-D

Pt har jeg placeret en stor potteplante på den. Så er der hverken plads til kopper eller noget som helst andet. Men ville helst bruge den som bord.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elvispop » 29. feb 2016, 18:37

Rosa Espinosa skrev:Bliver nødt til lige at spørge her. Købte en loftlampe til stuen for ca. 1/2 år siden, men nu er den begyndt at blinke helt vildt, det er til at få fnidder af. Det er en lampe man kan skrue op og ned på og det gør den så selv nu også. Jeg kan dog ikke finde ud af om det er lampen der er noget galt med, eller om det ledningerne herhjemme? Vi har to andre lamper i stuen og dem er der aldrig noget med, men dem kan man heller ikke skrue på.

Er der noget man kan gøre?


Det lyder som en fejl i lysdæmperen.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Trommedreng » 4. mar 2016, 15:13

Hej kære debattører.

Er her nogen, som har erfaring med Boskkes "Sky Planters"?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kruspersille » 4. mar 2016, 21:10

Rosa Espinosa skrev:Bliver nødt til lige at spørge her. Købte en loftlampe til stuen for ca. 1/2 år siden, men nu er den begyndt at blinke helt vildt, det er til at få fnidder af. Det er en lampe man kan skrue op og ned på og det gør den så selv nu også. Jeg kan dog ikke finde ud af om det er lampen der er noget galt med, eller om det ledningerne herhjemme? Vi har to andre lamper i stuen og dem er der aldrig noget med, men dem kan man heller ikke skrue på.

Er der noget man kan gøre?


Altså, hvis den har virket indtil nu, ved jeg selvfølgelig ikke, om det er det, der er galt, men man kan ikke bruge sparepærer i lamper med lysdæmper, så står de nemlig og blinker helt vildt. Her skal man gå efter halogenpærer.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf superboa » 4. mar 2016, 21:33

Kommodedyret skrev:
Trommedreng skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg leder efter en lille glasplade til beskyttelse af en sart overflade på et lille bord. Måske en slags bordskåner lavet af glas.
Har nogen set noget i denne afskygning?


Hvad er bordets mål? For hvis du bor tæt på en IKEA, så har de nemlig lavet glasplader til at beskytte deres kommoder og sengeborde i MALM-serien. Måske var det noget?

Der er tale om en træstub agtig tingest, så den er rund ... agtig. :gruble:
Men den er lavet af ubehandlet teak, så jeg skal ikke nyde noget af at folk sætter deres glas og kopper på den. :-D

Pt har jeg placeret en stor potteplante på den. Så er der hverken plads til kopper eller noget som helst andet. Men ville helst bruge den som bord.


Jeg har flere gange set sådanne nogle runde glasplader til at sætte lys på i Føtex og Kvickly - måske sådanne én kunne bruges?
0
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Trommedreng » 7. mar 2016, 16:15

Hvem herinde har erfaring(er) med Bolias møbler - navnlig lænestole og sofaer?

Hvordan er kvaliteten kontra (udsalgs)pris?
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.

Tilbage til "Bolig"