Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lisma
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2122

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lisma » 26. okt 2017, 08:20

Juki skrev:
Ficus skrev:Juki - hvor meget i ca mål? Jeg ved ikke hvor meget plads en mellemstor hund fylder :-D

Jeg har ikke lige målt den jeg har nu, men den minder meget om den der Cleveland fra IdeMøbler(som computermus anbefalede) Den jeg har er sågar også fra Idemøbler, men dog af ældre dato så måske den er udgået.

Anyway, jeg tjekkede lige målene på Cleveland puffen, som er 60×75 cm, og jeg tror de stemmer meget overens med min nuværende. Jeg tænker ikke at en ny puf skal være større. Der er også ligeligt plads til at de kan ligge og brede sig, på kryds og tværs :-D

Jeg kom lige til at tænke på dig, da jeg så SG's fra den kommende julekollektion. De er ret fine, men jeg ved ikke om det er noget for dig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Lisma

Indlægaf Lisma » 28. okt 2017, 22:53

Det allerbedste middel til at vaske vægge ned i køkkenet, er? Jeg synes snart at jeg har prøvet alt, uden held. Der er bare malet med almindelig vægmaling med en ikke så høj glans, så området bag komfur og bag vask ser virkelig ikke særlig kønt ud, kun et år efter maling. Jeg har bestilt nogle fliser som skal op på et tidspunkt, men vil gerne have det vasket ned først. How to, uden at vaske al maling af også?
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 425
Likede indlæg: 8363

Indlægaf Flora » 28. okt 2017, 22:56

Lisma skrev:Det allerbedste middel til at vaske vægge ned i køkkenet, er? Jeg synes snart at jeg har prøvet alt, uden held. Der er bare malet med almindelig vægmaling med en ikke så høj glans, så området bag komfur og bag vask ser virkelig ikke særlig kønt ud, kun et år efter maling. Jeg har bestilt nogle fliser som skal op på et tidspunkt, men vil gerne have det vasket ned først. How to, uden at vaske al maling af også?

Har du prøvet med grundrens? Det synes jeg tager det meste.
1
:jule:
Lisma

Indlægaf Lisma » 28. okt 2017, 23:00

Flora skrev:
Lisma skrev:Det allerbedste middel til at vaske vægge ned i køkkenet, er? Jeg synes snart at jeg har prøvet alt, uden held. Der er bare malet med almindelig vægmaling med en ikke så høj glans, så området bag komfur og bag vask ser virkelig ikke særlig kønt ud, kun et år efter maling. Jeg har bestilt nogle fliser som skal op på et tidspunkt, men vil gerne have det vasket ned først. How to, uden at vaske al maling af også?

Har du prøvet med grundrens? Det synes jeg tager det meste.

Nej, faktisk ikke. Men i hvert fald tæt på alt andet end grundrens så. :lol: Det må jeg lige få købt.
1
Lisma

Indlægaf Lisma » 28. okt 2017, 23:50

Reparation af glasvæv - kan det på nogen måde gøres nogenlunde nemt, eller skal det skiftes i hele baner for at se ordentligt ud? De åndssvage malere har virkelig taget den nemme vej her i lejligheden så de har malet udenom ting i stedet for at pille dem ned. Nu har jeg verdens grimmeste håndklædestang, jeg ikke bruger, der har irriteret mig et helt år, som jeg ikke kan pille ned, fordi den er klistret fast i vævet. Ligesom håndklædeholderne. Og ligesom denne toiletrulleholder var. Jeg hader sådan noget sjusk! Men kan det fixes nemt, eller skal jeg have nogen til det?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1262
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12575

Indlægaf Daine » 29. okt 2017, 09:09

Lisma skrev:Reparation af glasvæv - kan det på nogen måde gøres nogenlunde nemt, eller skal det skiftes i hele baner for at se ordentligt ud? De åndssvage malere har virkelig taget den nemme vej her i lejligheden så de har malet udenom ting i stedet for at pille dem ned. Nu har jeg verdens grimmeste håndklædestang, jeg ikke bruger, der har irriteret mig et helt år, som jeg ikke kan pille ned, fordi den er klistret fast i vævet. Ligesom håndklædeholderne. Og ligesom denne toiletrulleholder var. Jeg hader sådan noget sjusk! Men kan det fixes nemt, eller skal jeg have nogen til det?

Jeg ville bruge polyfilla til reparation, evt af flere omgange, så det kan nå at tørre ind i mellem. Så synes jeg lagene bliver mest jævne (brug en lille spatel/metalplade til at trække det ud med). Og så måske en omgange maling.
Det bliver ikke usynligt, men pænere end det nuværende.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Lisma

Indlægaf Lisma » 29. okt 2017, 10:43

Daine skrev:
Lisma skrev:Reparation af glasvæv - kan det på nogen måde gøres nogenlunde nemt, eller skal det skiftes i hele baner for at se ordentligt ud? De åndssvage malere har virkelig taget den nemme vej her i lejligheden så de har malet udenom ting i stedet for at pille dem ned. Nu har jeg verdens grimmeste håndklædestang, jeg ikke bruger, der har irriteret mig et helt år, som jeg ikke kan pille ned, fordi den er klistret fast i vævet. Ligesom håndklædeholderne. Og ligesom denne toiletrulleholder var. Jeg hader sådan noget sjusk! Men kan det fixes nemt, eller skal jeg have nogen til det?

Jeg ville bruge polyfilla til reparation, evt af flere omgange, så det kan nå at tørre ind i mellem. Så synes jeg lagene bliver mest jævne (brug en lille spatel/metalplade til at trække det ud med). Og så måske en omgange maling.
Det bliver ikke usynligt, men pænere end det nuværende.

Jeg havde alligevel gang i malingen da jeg skrev indlægget, så det ene hul ved toiletrulleholderen fyldte jeg ud med tyk tandpasta og malede/duppede noget hvid maling på og lod det andet være til en ny holder. Man kan stadig ane omridset af holderen, men jeg prøver at finde en ny holder der fylder så meget som muligt af det gamle omrids. Håndklædestangen prøvede jeg at skrue ned, men den sidder godt fast i vævet og da der ikke skal hænges noget op igen og det er lige overfor døråbningen (meget synligt) ved jeg ikke lige hvad jeg gør. Jeg lod den sidde for nu. Det bliver synligt lige meget hvordan jeg fylder de to firkanter ud, så kan den lige så godt bare være der.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 244
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 7414

Indlægaf Hunkat » 29. okt 2017, 11:07

Er der nogen der kan anbefale en god maler på Købenshavn vestegn? Takket være de tidligere ejere skal jeg nu ha' malet badeværelse eftersom deres ide om at plastre vandfast tape på væggen nu betyder at der er en fin fed streg hvor der mangler maling i bunden af væggen... *suk*
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3650
Kontakt:

Indlægaf Annione » 29. okt 2017, 12:31

Jeg skal have nogle planter ind fra terrassen, nu det snart bliver frostvejr. De skal stå over gulvhøjde foran vores dobbeltdøre ud til terrassen. Vores møbler i stuen er sorte. Og planterne vejer vel op til en 10 kg.

Hvad skal de stå på? Jeg har overvejet 2 sorte taburetter, IKEA stil - opsatserne må ikke være for brede... hylder er ikke en option, det skal være noget, der skal stå på gulvet. :gruble:
0
Muspel
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2663

Indlægaf Muspel » 29. okt 2017, 14:48

Annione skrev:Jeg skal have nogle planter ind fra terrassen, nu det snart bliver frostvejr. De skal stå over gulvhøjde foran vores dobbeltdøre ud til terrassen. Vores møbler i stuen er sorte. Og planterne vejer vel op til en 10 kg.

Hvad skal de stå på? Jeg har overvejet 2 sorte taburetter, IKEA stil - opsatserne må ikke være for brede... hylder er ikke en option, det skal være noget, der skal stå på gulvet. :gruble:

Hvad med de IKEA skamler med et trin på? Så kunne du sætte to med det lave trin mod hinanden og så have potte både der og på øverste trin?

Eller en bænk?
Og så nogle bare på de der ‘rulle rundt’ nogle?
1
Mariajensen83
Kort karma: 14
Likede indlæg: 113

Indlægaf Mariajensen83 » 29. okt 2017, 19:49

Er der nogen, der har nogle rigtig gode tips til at fjerne kalk fra fliser på et badeværelse? Vi skal flytte on kort tid, hvor vi skal gøre rent inden vi flytter, så det skal vaskes helt i bund.
0
Neverkont
Kort karma: 4
Likede indlæg: 55

Indlægaf Neverkont » 29. okt 2017, 20:16

Mariajensen83 skrev:Er der nogen, der har nogle rigtig gode tips til at fjerne kalk fra fliser på et badeværelse? Vi skal flytte on kort tid, hvor vi skal gøre rent inden vi flytter, så det skal vaskes helt i bund.

Brus det hele over med koldt vand, så fugerne bliver mættet med vand, så de ikke bliver ødelagt, og så kommer du eddikesyre på og lader det stå lidt inden du bruser det hele væk igen. Måske skal du så lige skrubbe lidt på nogle genstridige pletter.

I stedet for eddikesyre kan du smøre wc-rens på med en børste (f.eks. en plastik-opvaskebørste), vente lidt (5-10 minutter) og så skrubbe på det med børsten og skylle det hele af.
2
Mariajensen83

Indlægaf Mariajensen83 » 29. okt 2017, 20:26

Neverkont skrev:
Mariajensen83 skrev:Er der nogen, der har nogle rigtig gode tips til at fjerne kalk fra fliser på et badeværelse? Vi skal flytte on kort tid, hvor vi skal gøre rent inden vi flytter, så det skal vaskes helt i bund.

Brus det hele over med koldt vand, så fugerne bliver mættet med vand, så de ikke bliver ødelagt, og så kommer du eddikesyre på og lader det stå lidt inden du bruser det hele væk igen. Måske skal du så lige skrubbe lidt på nogle genstridige pletter.

I stedet for eddikesyre kan du smøre wc-rens på med en børste (f.eks. en plastik-opvaskebørste), vente lidt (5-10 minutter) og så skrubbe på det med børsten og skylle det hele af.

Tak for svar. Er eddikesyre meget skrapt? Har aldrig brugt det før?
0
Neverkont
Kort karma: 4
Likede indlæg: 55

Indlægaf Neverkont » 29. okt 2017, 20:30

Mariajensen83 skrev:
Neverkont skrev:

Ja, det er ihvertfald skrapt mod kalken. I min forrige lejlighed brugte jeg det på badeværelsesgulvet, som var belagt med fliser, og jeg kunne høre hvordan det "sitrede" (ved ikke lige hvordan jeg ellers skal beskrive lyden ;) ).
0
Mariajensen83

Indlægaf Mariajensen83 » 29. okt 2017, 20:34

Neverkont skrev:
Mariajensen83 skrev:
Neverkont skrev:

Ja, det er ihvertfald skrapt mod kalken. I min forrige lejlighed brugte jeg det på badeværelsesgulvet, som var belagt med fliser, og jeg kunne høre hvordan det "sitrede" (ved ikke lige hvordan jeg ellers skal beskrive lyden ;) ).

Hehe, det lyder da ihvertfald effektiv. Jeg vil prøve det. Det er nemlig et meget gammelt badeværelse, så tror der skal skrappe midler i brug.
0

Tilbage til "Bolig"