Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elvispop » 16. mar 2019, 08:58

MOGA skrev:Der er ikke to skruehuller i det lodrette stykke?


Nix.
Studio_20190316_095557-453x453.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 16. mar 2019, 09:47

Trappestige skrev:
Elvispop skrev:
MOGA skrev:Der er ikke to skruehuller i det lodrette stykke?


Nix.
Studio_20190316_095557-453x453.jpg

De skal hænge den anden vej. Dvs. den flade plade nederst.


Man kan se på beslaget, at den er beregnet til at hylden skal være øverst.
4
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 16. mar 2019, 09:50

Elvispop skrev:
MOGA skrev:Der er ikke to skruehuller i det lodrette stykke?


Nix.
Studio_20190316_095557-453x453.jpg


Jeg vil tro, at den kan sidde fast ved at skrue skruen så stramt i, at hylden lige præcis kan mases ned, men det er ikke videre gennemtænkt.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elvispop » 16. mar 2019, 10:01

Jeg har udtænkt noget med dobbelt-klæbende bagpå den lodrette del.
Det er jo ikke stor vægt, den skal bære
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mani » 17. mar 2019, 16:44

Hvide lamel gardiner - hvordan gør man dem bedst rent? Der er pokkers mange af dem :tie:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elvispop » 17. mar 2019, 16:49

Mani skrev:Hvide lamel gardiner - hvordan gør man dem bedst rent? Der er pokkers mange af dem :tie:


Sakset fra jysk.dk
Visse lamelgardiner kan vaske i koldt vand, men det sikreste er at pletrense dem med vand i stedet. Ved vask risikerer man at fjerne lamellernes overflade-behandling, og dermed mister de noget at den stivelse, som får dem til at hænge glat og pænt. Vælger man alligevel at vaske sine lamelgardiner, skal det foregå skånsomt, og man skal huske, at lamellerne ikke må foldes direkte. Læs derfor instruktionen godt.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mani » 17. mar 2019, 16:56

Elvispop skrev:
Mani skrev:Hvide lamel gardiner - hvordan gør man dem bedst rent? Der er pokkers mange af dem :tie:


Sakset fra jysk.dk
Visse lamelgardiner kan vaske i koldt vand, men det sikreste er at pletrense dem med vand i stedet. Ved vask risikerer man at fjerne lamellernes overflade-behandling, og dermed mister de noget at den stivelse, som får dem til at hænge glat og pænt. Vælger man alligevel at vaske sine lamelgardiner, skal det foregå skånsomt, og man skal huske, at lamellerne ikke må foldes direkte. Læs derfor instruktionen godt.
Jeg har ingen brugsanvisning og har lige overtaget det sommerhus de hænger i. De er plettede flere steder, men det må vel så være pletrens :mellow:
Tak :)
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2019, 20:08

Er der nogen, der har spottet klæbefolie alá det her https://www.bauhaus.dk/d-c-fix-klaebefo ... escription men længere end 2 meter?
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elvispop » 18. mar 2019, 20:27

StripesAddict skrev:Er der nogen, der har spottet klæbefolie alá det her https://www.bauhaus.dk/d-c-fix-klaebefo ... escription men længere end 2 meter?


Folie i løbende meter - foliekniven.dk
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 19. mar 2019, 13:25

Hvordan sidder krogen fast i snoren og hvad er snoren lavet af? Kan krogen fjernes og snoren sættes op et andet sted?

Hvis den er købt i udlandet er den måske lavet til døre med andre mål eller for at kunne passe så mange typer døre som mulig.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 19. mar 2019, 13:30

Elvispop skrev:Jeg så nogen hylder, med ét monterings-punkt.
20190316_082853-1032x774-412x309.jpg


Så hvis man ikke er forsigtig, vipper de
20190316_082912-1032x774-412x309.jpg


Nogle idéer, til at undgå det?

Er det ikke bare en pyntehylde? Jeg tror ikke det er meningen den skal kunne bære noget, men bruges til let nips.

Beslaget ligner også et der sidder på rammer og lignende.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 19. mar 2019, 14:39

Elvispop skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen, der har spottet klæbefolie alá det her https://www.bauhaus.dk/d-c-fix-klaebefo ... escription men længere end 2 meter?


Folie i løbende meter - foliekniven.dk


Tak :)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 19. mar 2019, 17:18

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:Hvordan sidder krogen fast i snoren og hvad er snoren lavet af? Kan krogen fjernes og snoren sættes op et andet sted?

Hvis den er købt i udlandet er den måske lavet til døre med andre mål eller for at kunne passe så mange typer døre som mulig.

Hvis man klipper krogen af, er den ubrugelig. Jeg ved heller ikke hvad du mener med at snoren skal sættes op et andet sted? Den sidder i spænd med en krog for neden og en krog i toppen i døren, det er den i toppen der driller hele tiden. Man kan justere længden med tyve cm., så den netop kan passe til forskellige dørmål.

Er den også lavet til forskellige dørtykkelser?

Jeg kender ikke produktet. Har du et link eller flere billeder?

Jeg tænkte at hvis krogen tages af kan opbevaringsløsningen vel stadig fungere hvis den hænges op et andet sted eller på en anden måde, men det afhænger jo af hvad den er lavet af og hvordan krogen sidder fast. Deraf mit spørgsmål.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 19. mar 2019, 17:53

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:
Trappestige skrev:
Misantropen skrev:Hvordan sidder krogen fast i snoren og hvad er snoren lavet af? Kan krogen fjernes og snoren sættes op et andet sted?

Hvis den er købt i udlandet er den måske lavet til døre med andre mål eller for at kunne passe så mange typer døre som mulig.

Hvis man klipper krogen af, er den ubrugelig. Jeg ved heller ikke hvad du mener med at snoren skal sættes op et andet sted? Den sidder i spænd med en krog for neden og en krog i toppen i døren, det er den i toppen der driller hele tiden. Man kan justere længden med tyve cm., så den netop kan passe til forskellige dørmål.

Er den også lavet til forskellige dørtykkelser?

Jeg kender ikke produktet. Har du et link eller flere billeder?

Jeg tænkte at hvis krogen tages af kan opbevaringsløsningen vel stadig fungere hvis den hænges op et andet sted eller på en anden måde, men det afhænger jo af hvad den er lavet af og hvordan krogen sidder fast. Deraf mit spørgsmål.

Den er lavet af et bånd med en masse flytbare kroge på, som sættes i spænd over en dør med de to kroge over- og under døren. Derfor kan den ikke bruges andre steder nej, og det er der heller ikke plads til, på værelset.
Jeg vil bare gerne vide, om der er et produkt der er stærkt nok til at krogen kan hæfte på døren, eller vi skal leve med at klistre den flere gange om ugen, før døren kan lukke.

Det er jeg med på, men det kunne jo være den kunne sættes fast uden krog, fx med et søm.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 19. mar 2019, 18:03

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:
Trappestige skrev:
Misantropen skrev:Hvordan sidder krogen fast i snoren og hvad er snoren lavet af? Kan krogen fjernes og snoren sættes op et andet sted?

Hvis den er købt i udlandet er den måske lavet til døre med andre mål eller for at kunne passe så mange typer døre som mulig.

Hvis man klipper krogen af, er den ubrugelig. Jeg ved heller ikke hvad du mener med at snoren skal sættes op et andet sted? Den sidder i spænd med en krog for neden og en krog i toppen i døren, det er den i toppen der driller hele tiden. Man kan justere længden med tyve cm., så den netop kan passe til forskellige dørmål.

Er den også lavet til forskellige dørtykkelser?

Jeg kender ikke produktet. Har du et link eller flere billeder?

Jeg tænkte at hvis krogen tages af kan opbevaringsløsningen vel stadig fungere hvis den hænges op et andet sted eller på en anden måde, men det afhænger jo af hvad den er lavet af og hvordan krogen sidder fast. Deraf mit spørgsmål.

Den er lavet af et bånd med en masse flytbare kroge på, som sættes i spænd over en dør med de to kroge over- og under døren. Derfor kan den ikke bruges andre steder nej, og det er der heller ikke plads til, på værelset.
Jeg vil bare gerne vide, om der er et produkt der er stærkt nok til at krogen kan hæfte på døren, eller vi skal leve med at klistre den flere gange om ugen, før døren kan lukke.

Kan du komme til at udskifte den øverste krog? Jeg har købt enkeltkroge i Ikea som passer til alm døre, men jeg kan ikke se dem på deres hjemmeside mere. Alternativt kunne denne måske bruges?
https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60251665/
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"