Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Tiger » 9. nov 2018, 07:42

FormerlyKnownAs skrev:
Tiger skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har nogle blok led fra ikea i naturfarve, der er 3 i en pakke. De er rigitg fine og flammen flakker og ser ægte ud. Vi bruger også Ikeas led lange lys- hvad hedder det egentligt?, og de er ligeså fine ift at lyset i dem flakker


Super, det her er de samme som dine, de sælges bare i 2-pak i grå og lyserød.

Du mener almindelige “stearinlys”? Det kalder jeg bare de lange :)

Mange tak :kys:

Jeg har luret på dem længe og endda i Ikea, men det var svært at vurdere med masser af loftslys osv.


Ja jeg synes egentlig også at de lignede meget godt. Men mærkeligt at det hhv 2 og 3 pakke :stoned:


Jeg ved heller ikke lige, hvad det handler om :deer:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 9. nov 2018, 08:46

Lykke skrev:
Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:
IMG_20181108_152614.jpg


Pludselig var bladene på alle mine krydderurter i køkkenet oversået med disse små hvide dyr.

Nogen der ved hvad det er?

Anybody?


Lus?

Jeg har Googlet bladlus og synes ikke helt at det ligner :gruble:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 9. nov 2018, 08:49

Lemonella skrev:
Kommodedyret skrev:
IMG_20181108_152614.jpg


Pludselig var bladene på alle mine krydderurter i køkkenet oversået med disse små hvide dyr.

Nogen der ved hvad det er?


Jeg tænkte først på meldug, men det er vist ikke små hvide dyr, men en svamp.

Måske. Jeg troede bare at det var dyr, fordi det synes jeg det lignede mest.

Men nu har jeg smidt alle planterne ud, fik lidt noia, så kan ikke tage flere billeder eller nærstudere dem igen. :/
0
Closure, closure, closure closure closure
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 9. nov 2018, 21:59

Kommodedyret skrev:
Lemonella skrev:
Kommodedyret skrev:
IMG_20181108_152614.jpg


Pludselig var bladene på alle mine krydderurter i køkkenet oversået med disse små hvide dyr.

Nogen der ved hvad det er?


Jeg tænkte først på meldug, men det er vist ikke små hvide dyr, men en svamp.

Måske. Jeg troede bare at det var dyr, fordi det synes jeg det lignede mest.

Men nu har jeg smidt alle planterne ud, fik lidt noia, så kan ikke tage flere billeder eller nærstudere dem igen. :/


Måske var det "trips", se det nederste store billede: http://www.plante-doktor.dk/trips.htm
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 14. nov 2018, 15:55

Kompakte modeller af væghængte toiletter - er de ok at sidde på, eller føles de for små ifht. dem i normalstørrelse? Eller som om man sidder for tæt på væggen?

F.eks. er der 5,5 cm forskel på dybden på Duravit Starck 3'eren, alt efter om man køber den i normalstørrelse eller i kompakt.

Kompakt:
Billede

Normal:
Billede

Vi har ikke haft held med at finde begge versioner af væghængte toiletter i udstillinger/fysiske butikker, så det er svært at vurdere hvordan man sidder i den kompakte model.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf godtnavn » 14. nov 2018, 23:22

Jeg har en dør jeg rigtig gerne vil hænge en plakat på, problemet er bare at man ikke må lave huller i dørene (bor til leje) så er der et eller andet smart man kan gøre? :gruble:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 03:12

godtnavn skrev:Jeg har en dør jeg rigtig gerne vil hænge en plakat på, problemet er bare at man ikke må lave huller i dørene (bor til leje) så er der et eller andet smart man kan gøre? :gruble:

Det nemmeste er nok elefantsnot eller (dobbeltklæbende) tape.

Hvis den skal være bedre beskyttet kunne en selvklæbende magnetramme være en løsning.

Plakatlister kunne måske også være en løsning hvis de kan hænge på en selvklæbende krog.

Magnetrammerne jeg tænker på:


1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 15. nov 2018, 06:20

godtnavn skrev:Jeg har en dør jeg rigtig gerne vil hænge en plakat på, problemet er bare at man ikke må lave huller i dørene (bor til leje) så er der et eller andet smart man kan gøre? :gruble:

Som Misantropen siger, Sticky tack/elefantsnot. Afhængigt af hvad dine døre er lavet af og om de evt er malet, vil jeg fraråde dobbeltklæbende tape, det klæber RET hårdt og kan tage overfladen af når man fjerner det. Men alm tape er ok, brug evt ‘englehud’ det er helt mat og ses næsten ikke :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2018, 11:38

Jeg ville bare gerne have den i en ramme da jeg synes det bliver en tand for teenageagtig at have den hængende løst :genert: Men kan godt være det er et umuligt projekt så :(
Det er vores hoveddør, så den er i træ og skal helst ikke ødelægges da den med garanti er dyr at skifte ved fraflytning...
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 16:01

godtnavn skrev:Jeg ville bare gerne have den i en ramme da jeg synes det bliver en tand for teenageagtig at have den hængende løst :genert: Men kan godt være det er et umuligt projekt så :(
Det er vores hoveddør, så den er i træ og skal helst ikke ødelægges da den med garanti er dyr at skifte ved fraflytning...

Hvor stor er plakaten?

Hvis den skal i glas og ramme kræver det jo noget mere af det der skal holde den fast, så spørgsmålet er om der overhovedet er andre muligheder end et søm.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 16:11

Okay måske et sært spørgsmål, men hvilket vaskemiddel vil I anbefale?
Jeg har efter 5 år med vaskeri med selvdoserende maskiner fået min egen, så skal ud og købe vaskemiddel.
Men ved ikke om den ene slags er bedre end den anden? Det vigtigst er egentlig, at det er parfumefri.
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Xnaiv » 15. nov 2018, 18:01

godtnavn skrev:Jeg ville bare gerne have den i en ramme da jeg synes det bliver en tand for teenageagtig at have den hængende løst :genert: Men kan godt være det er et umuligt projekt så :(
Det er vores hoveddør, så den er i træ og skal helst ikke ødelægges da den med garanti er dyr at skifte ved fraflytning...


Hvad med sådan et TESA klæbesøm? Har ikke selv prøvet dem, men de skulle holde godt og ikke afgive mærker.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2018, 18:07

Ja det er indendørs, men vi bruger kun døren når vi skal ud med skrald, til hverdag bruger vi vores havedør :)

Den der tesa har jeg også set, men jeg tænker om den ikke efterlader mærker når man tager det ned? Det skulle jo kunne holde med ramme. Men det er jo lige så skidt som et søm hvis det efterlader mærker. Har bare købt en plakat til manden til hans kontor, og eneste frie væg er døren, jeg havde bare ikke tænkt på at vi ikke kunne bore der... Så er lidt træls hvis jeg skal ud og finde en ny gave...
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 23:25

1234 skrev:Okay måske et sært spørgsmål, men hvilket vaskemiddel vil I anbefale?
Jeg har efter 5 år med vaskeri med selvdoserende maskiner fået min egen, så skal ud og købe vaskemiddel.
Men ved ikke om den ene slags er bedre end den anden? Det vigtigst er egentlig, at det er parfumefri.

Jeg bruger Remas vaskepulver.

Undersøg evt. hvor vandets hårdhed før du vælger. Det egner sig så vidt jeg husker ikke til hele landet. Det samme med andre typer vaskemiddel.
1
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 16. nov 2018, 18:50

godtnavn skrev:Jeg har en dør jeg rigtig gerne vil hænge en plakat på, problemet er bare at man ikke må lave huller i dørene (bor til leje) så er der et eller andet smart man kan gøre? :gruble:


Hvad med at sætte et søm i toppen oglade plakaten hænge i snoren?
0

Tilbage til "Bolig"