Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Buffy » 13. jun 2018, 17:23

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Buffy skrev:Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?



Jeg har fjernet flere hjemme hos os og regner med at fjerne dem alle. Der vil vel altid være en hovedledning som man kan koble på igen, hvis man skulle få det behov.
Vi kan ikke se behovet da vi kun har mobiltelefoner og mobilt internet. I august får vi også fiber, og så er de gamle telefonstik vel ikke længere et brugbart alternativ.


Nice, så fjerner jeg dem også, det er oven i købt på gæsteværelset på 1. sal. Syntes dog at huske det var ulovligt :gruble:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29812

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TinaW » 15. jun 2018, 06:21

Kan man på nogen måde få et ubehandlet plankegulv, i lyst træ mørkere?
Vi har plankegulve i entreen og under det laminatgulv, der ligger i køkkenet. Nu får vi nyt køkken og manden spørger om vi skal prøve at beholde plankegulvet i stedet for at lægge det korkgulv på, som vi havde talt om.
Men det er meget lyst og jeg ville egentligt gerne have det et par nuancer mørkere, for at give varme til rummet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 06:47

TinaW skrev:Kan man på nogen måde få et ubehandlet plankegulv, i lyst træ mørkere?
Vi har plankegulve i entreen og under det laminatgulv, der ligger i køkkenet. Nu får vi nyt køkken og manden spørger om vi skal prøve at beholde plankegulvet i stedet for at lægge det korkgulv på, som vi havde talt om.
Men det er meget lyst og jeg ville egentligt gerne have det et par nuancer mørkere, for at give varme til rummet.


Du kan give det gulvolie med farve: https://www.junckers.com/dk/traepleje/g ... -100/p-549
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29812

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TinaW » 15. jun 2018, 07:10

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Kan man på nogen måde få et ubehandlet plankegulv, i lyst træ mørkere?
Vi har plankegulve i entreen og under det laminatgulv, der ligger i køkkenet. Nu får vi nyt køkken og manden spørger om vi skal prøve at beholde plankegulvet i stedet for at lægge det korkgulv på, som vi havde talt om.
Men det er meget lyst og jeg ville egentligt gerne have det et par nuancer mørkere, for at give varme til rummet.


Du kan give det gulvolie med farve: https://www.junckers.com/dk/traepleje/g ... -100/p-549


Tak!
Der er da lidt at vælge i mellem, så jeg kan få mine mørkere gulve.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 18:28

Jeg har købt den bageste vase til mit store trefags-dannebrogsvindue i soveværelset.
Den ser jo fin ud med afskårne blomster i, men har I andre ideer?
Gerne nogle, der ikke kræver udskiftning hver uge.

Billede
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 17. jun 2018, 18:47

DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt den bageste vase til mit store trefags-dannebrogsvindue i soveværelset.
Den ser jo fin ud med afskårne blomster i, men har I andre ideer?
Gerne nogle, der ikke kræver udskiftning hver uge.

Billede


Jeg har en vase med gæslingegrene stående året rundt :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 18:57

Pandesteg skrev:Jeg har en vase med gæslingegrene stående året rundt :)


Det var en god ide!
Hvor får man fat i sådan nogle og står de bare og står uden pasning af nogen art?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 17. jun 2018, 19:51

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har en vase med gæslingegrene stående året rundt :)


Det var en god ide!
Hvor får man fat i sådan nogle og står de bare og står uden pasning af nogen art?


Jeg har købt mine hos blomsterhandleren i Amagercentret. Kan ikke huske hvad jeg gav for dem, men under 50 kr. Og ja de skal slet ikke passes (de er helt tørre og står slet ikke i vand) :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Annione » 17. jun 2018, 21:03

Må man fjerne ledning til antenne stik? Jeg tænker at lade selve kontakten være, men ledningen er pisse træls og går langs loft/dør - og så er den blevet malet over ca 15 gange, vil jeg gætte på, sådan ud fra laget af maling :sarkasme:
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 25. jun 2018, 15:01

Er der nogen som har betongulve?

Vi har et rædsomt blåt gulv på begge badeværelser, og tænkte det kunne være en fed løsning. Men er det dyrt?
0
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Imahawaiigirl » 25. jun 2018, 17:46

Lykke skrev:Er der nogen som har betongulve?

Vi har et rædsomt blåt gulv på begge badeværelser, og tænkte det kunne være en fed løsning. Men er det dyrt?


Måske kabe-gulv kunne være en mulighed? Kabe Stone+ er helt vandtæt - når nu det er til badeværelser.
1
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 25. jun 2018, 17:56

Imahawaiigirl skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har betongulve?

Vi har et rædsomt blåt gulv på begge badeværelser, og tænkte det kunne være en fed løsning. Men er det dyrt?


Måske kabe-gulv kunne være en mulighed? Kabe Stone+ er helt vandtæt - når nu det er til badeværelser.


tak for svar! det vil jeg kigge nærmere på.

Jeg er bare i tvivl om det er noget jeg skal kaste mig ud i selv, eller få fagfolk til.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 25. jun 2018, 17:58

Vi går i hvert fald og venter på at Kabe Stone+ kommer tilbage, så vi kan lave et lille toiletrum med det på gulvet. Pt er der flisegulve lagt i så store bølger at man nærmest kan surfe på det :træt2:

Alternativet er så en rigtig sæk beton fra byggemarkedet, det virker egentlig ret nemt, når man læser vejledninger til det. Vi har selv lige støbt i en entre, hvor der skulle fliser ovenpå, så udseendet spillede ikke en så stor rolle. Det var rimelig nemt. Vores var selvnivellerende, det ved jeg ikke om alt er, men det lettede da i hvert fald noget af målearbejdet.
1
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Imahawaiigirl » 25. jun 2018, 19:38

Lykke skrev:
Imahawaiigirl skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har betongulve?

Vi har et rædsomt blåt gulv på begge badeværelser, og tænkte det kunne være en fed løsning. Men er det dyrt?


Måske kabe-gulv kunne være en mulighed? Kabe Stone+ er helt vandtæt - når nu det er til badeværelser.


tak for svar! det vil jeg kigge nærmere på.

Jeg er bare i tvivl om det er noget jeg skal kaste mig ud i selv, eller få fagfolk til.


Jeg tror godt at jeg selv turde gøre det.
Jeg spurgte efter det i en farvehandler for et par uger siden, og han måtte meddele at han DESVÆRRE ikke havde det, og det var han ked af, for det var det bedste og nemmeste han nogensinde havde arbejdet med.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jun 2018, 19:51

Imahawaiigirl skrev:
Lykke skrev:
Imahawaiigirl skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har betongulve?

Vi har et rædsomt blåt gulv på begge badeværelser, og tænkte det kunne være en fed løsning. Men er det dyrt?


Måske kabe-gulv kunne være en mulighed? Kabe Stone+ er helt vandtæt - når nu det er til badeværelser.


tak for svar! det vil jeg kigge nærmere på.

Jeg er bare i tvivl om det er noget jeg skal kaste mig ud i selv, eller få fagfolk til.


Jeg tror godt at jeg selv turde gøre det.
Jeg spurgte efter det i en farvehandler for et par uger siden, og han måtte meddele at han DESVÆRRE ikke havde det, og det var han ked af, for det var det bedste og nemmeste han nogensinde havde arbejdet med.



Bare lige Fyi ift at det er til vådrum:

https://www.kabecopenhagen.dk/kabe-stone-3/

Vi skifter lige nu producent på dele af KABE Stone+. Derfor er KABE Stone+ midlertidigt taget af markedet! Ved projekter vedrørende gulve, møbler og andre arealer uden for vådzone, kan KABE Stone benyttes.
——/

KABE Stone+ til vådzoner er udgået af sortiment.

Vi anbefaler dig i stedet at kigge på KABE Stone til gulve, bordplader, møbler mv.

Kontakt os evt på +45 7027 8010 eller info@tapetforum.dk for mere info. https://www.tapetforum.dk/kabe-stone-plus/
0

Tilbage til "Bolig"